Avagy
Mennyibe kerül egy WordPress weboldal készítése
Amennyiben honlapot szeretnél készíttetni, nagyon fontos, hogy tisztába kerülj azzal, mire is érdemes odafigyelni, mit lehet, esetleg mit tilos kihagyni egy weboldal készítésének és tervezésének folyamatából.
Csapjunk is bele:
• Tárhelyszolgáltató, domain név
Érdemes tisztázni, ki intézi, saját névre íratni, amivel egy esetleges nézeteltérés során sok fejfájástól megkímélheted magadat.
• Arculat – tervezés
Egy honlap mindig legyen összhangban céged már kialakult imázsával, tükrözze céljait, profilját és legyen összhangban a megcélzandó érdeklődők stílusával is, hogy felkeltsd és fenntartsd érdeklődésüket. Ez nagyon fontos lépés egy céges weboldal készítésénél.
Amennyiben ez elmarad, célközönséged konvertálás nélkül hagyja el oldalt, ráadásul olyan vásárlókat is magadhoz vonzhatsz, akit nem szeretnél, ezáltal rengeteg felesleges plusz munkát okozol magadnak, lepattanó érdeklődőket szerzel, és a Google is úgy értékelheti weboldaladat, hogy céged nem releváns egy adott tartalomra, ezáltal még hátrább kerülhetsz a keresési találatok között.
• Grafikai elemek
Amennyiben szükséged van rá, el kell döntened, hogy saját magad (grafikusod) készíti el, vagy megbízod a honlapkészítőt vagy csapatát a feladattal.
• Webdesign, sitebuild
Ez a pont nagyban befolyásolja a weboldal készítés árát.
1. Sablonok
– Dönthetsz ingyenes sablon mellett. Ebben az esetben egy általános kinézetet kap weboldalad, ami nem, vagy csak nagyon kis
mértékben módosítható. Az extra funkciókat biztosító bővítményeknél előfordulhatnak kompatibilitási problémák, mely által sérülékennyé válik a honlap. A szomszéd Józsika is ezt használja, amikor azt mondja bartelben, vagy „okosban” megcsinálja neked.
– Fizetős sablon. Ez a megoldás már nagyobb biztonságot és mozgásteret nyújt, hiszen fejlesztőik folyamatosan dolgoznak rajtuk, de extra igények vagy funkciók hozzákapcsolása gondot okozhat.
– Egyedileg felépített honlap. Ebben az esetben igényeidnek megfelelő weboldal készíthető. Esetleg psd-ből, vagy előre megbeszélt (lerajzolt) tervek alapján olyan weboldalt kapsz, amilyet szeretnél. Természetesen ez már nagyobb tudást és több időt igényel, de összehasonlíthatatlanul szebb, minőségibb, felhasználóbarát és rugalmas végeredmény garantálható vele.
2. Funkciók
– Hány oldalt szeretnél? Mindegyiknek egyedi kinézete legyen?
– Hány darab, milyen mélységű és elrendezésű menüt szeretnél?
– Kapcsolati űrlap legyen? Esetleg gyűjtse a feliratkozókat is? Vagy legyen külön hírlevél modul? Ha igen, milyen szolgáltatóval kapcsold össze?
– Számlázás, fizetés modulok. Milyen típusú? Ki legyen a szolgáltató?
– Hány nyelvű legyen a weboldal? Ugyan nagyon népszerűek az ingyenes többnyelvű bővítmények, de ki kell emelni, hogy ezek csak egy bizonyos szintig ingyenesek. Egy kicsit bonyolultabb felépítésű weboldal készítése esetében már a fizetős változatát kell alkalmazni, mert sok funkció egyszerűen nem oldható meg vele.
– Webshop modul.
– Felhasználói felület.
– Blog modul esetében speciális legyen az elrendezés?
– Szöveg, esetleg termékfeltöltés. Nagyon fontos tisztázni ezt ki fogja végezni. Egyszerűnek tűnik, és egy átlagos felhasználó számára sem megugorhatatlan feladat a modern visual builderek segítségével egy kis oktatás után, de ami itt lényeges és fontos szempont: az a keresőoptimalizálás folyamata.
Miért is?
A szövegek keresőbarát kialakítása talán a legfontosabb lépés a Google találati listán az előkelő helyezés elérése érdekében. Címsorok, paragraph, – és horgonyszövegek, betűtípusok, képek megfelelő optimalizálása és a sort még lehetne folytatni.
– Social media
Open graph tagek, Facebook pixel elhelyezése az oldalon amennyiben a csatornát használni szeretnénk.
– Affilate avagy partnerprogram
Nagyon hasznos funkció, hiszen amennyiben partnereid terméked, vagy szolgáltatásod reklámozásával számodra ügyfelet hoznak, csak a tényleges konverzió után kell fizetned. Egyszeri befektetés weboldalad felépítésébe.
– Landing page – érkező oldal
Megkérheted fejlesztődet, készítsen számodra egy érkező oldalt jövendőbeli kampányaid számára, ahol majd a szöveget és a képeket módosítani tudod.
Landing page készítés 6 lépésben
• Reszponzivitás
Gondolkodtam, bele vegyem-e a listába a mobilbarát kialakítást, hiszen manapság alapnak kell, hogy legyen, de hátha valakinek nem egyértelmű. Kell.
• Hivatalos szövegek
Erről nagyon sok mindenki megfeledkezik. Az oldalnak tartalmaznia kell legalább ezt a pár oldalt, ellenkező esetben összeakadhat a bajszunk a hatóságokkal:
– ÁSZF
– /Impresszum
– Adatvédelmi tájékoztató
– Süti kezelés
• Google Analytics, Search Console összekapcsolása a weboldallal
Nagyon-nagyon fontos, nem szabad kihagyni! Ellenkező esetben hogy tudnád fejleszteni stratégiádat, honlapodat? Ők lesznek a mindent látó szemeid… Milyen kulcsszavakkal, honnan, mikor érkeztek a felhasználók az oldaladra, melyik oldalt hagyják el tömegesen a látogatók azonnal. Esetlegesen felmerülő szerverproblémákról is azonnali értesítést kapsz, hogy azonnal reagálhass és a kihagyhatatlan funkciók sorát még bőven lehet folytatni.
• Karbantartás
Szeretnéd magad kezelni és karbantartani weboldaladat, vagy nem akarsz ezekkel a dolgokkal foglalkozni, helyette inkább pénzt keresel és a cégeddel foglalkozol? Második esetben havi,- vagy óradíjas megoldás között választhatsz.
• SSL tanúsítvány
A webszerverek és a böngészők közötti biztonságos kommunikációhoz kell. Adatok kezelése esetében kötelező. Amennyiben nem kezelsz adatot, tulajdonképpen akkor is. Ilyenkor csak a Google büntet érte. Egy alap weboldal, webshop számára ingyenesen is beszerezhető, bár a legtöbb tárhelyszolgáltató közepes tárhelyéhez már alapfelszereltségként jár.
• Keresőoptimalizálás/SEO
Amennyiben nem foglalkozol honlapod optimalizálásával, weboldaladat csak névjegykártyaként tudod használni, amennyiben a linket átküldöd valakinek. Emlékszem, 10-15 éve ha volt weboldalad és legalább egy link mutatott rá, nem kellett aggódnod a Google találati listában elhelyezkedő szerepe miatt. Sajnos ez már nem így van. Hatalmas lett a reklámzaj és az újonnan elkészült honlapot valahogy el kell juttatni a potenciális érdeklődőhöz.
A SEO 45 előnye, avagy miért van szüksége minden vállalkozásnak keresőoptimalizálásra?
Nagyon fontos lépés annak érdekében, hogy weboldalad kiadásból PÉNZTERMELŐ BEFEKTETÉSSÉ váljon!
Természetesen a felsorolás nem teljes és alap weboldalakra vonatkozik, de a legfontosabb kritériumokat talán nem hagytam ki. Érdemes ezeket a pontokat tisztázni a fejlesztővel a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében, hiszen csak arra kapsz ajánlatot, ami egy tételes felsorolásban szerepel.
Sikeres üzletet kívánok!
Weboldal készítésre kérj tőlünk ajánlatot!