A WordPress remek választás honlapkészítésre, hiszen nagyon hatékony tartalomkezelő rendszer, mellyel egyszerű módon építhetőek weboldalak.

Ennek ellenére van pár alapvető hiba, amelyet kezdő, vagy nem megfelelő tudással rendelkező honlapkészítők elkövetnek. Akár kivitelező, akár megbízó vagy, ezeket a pontokat érdemes szem előtt tartani, hiszen tudjuk, a hibák kijavítása mindig több időt vesz igénybe és drágább is, mintha az alapoktól megfelelően készült volna el a honlap. Ebben a cikkben 14 elkerülendő hibát vizsgálunk meg a teljesség igénye nélkül.

1. Nincs frissítve a honlap

A WordPress témák és bővítmények fejlesztői folyamatosan frissítik termékeiket, hogy javítsák azok teljesítményét, biztonságosabbá tegyék őket, illetve javítsák az esetlegesen felmerült kompatibilitási problémákat más bővítményekkel és témákkal.
Ezért nagyon fontos, hogy naprakészen tartsuk weboldalunkat a megfelelő működés és a biztonsági rések, problémák kiküszöbölése érdekében.

2. Nem készül biztonsági mentés

Sose lehet tudni, mikor történik egy olyan vészhelyzet, amely csak a biztonsági mentés visszaállításával orvosolható. Feltörhetik az oldalt, összeomolhatnak a szerverek, véletlenül visszaállíthatatlanul törlünk valami fontos dolgot, amivel pótolhatatlan adatok is törlődnek.

Még az is megtörténhet, hogy tárhelyszolgáltatód szívódik fel egyik pillanatról a másikra.
Bármi történjen is, minimális adatvesztéssel a mentés gyakoriságától függően megmentheted honlapodat az örök enyészettől.

3. A biztonság figyelmen kívül hagyása

Weboldalak ezreit törik fel naponta a nem megfelelő biztonsági beállítások miatt. Adatokat törölhetnek, másolhatnak, átirányíthatják az oldalt egy másikra, de akár teljesen át is vehetik az irányítást a honlap felett.

Ezért nagyon fontos egy megfelelő biztonsági bővítmény használata, amellyel megvédhetjük honlapunkat a hackerektől.
Az SSL, biztonságos, titkosított csatorna használata is ide tartozik természetesen, amely nem csak biztonságosabbá teszi a kommunikációt a kliens és szerver oldal között, de a Google is ferde szemmel nézi a nem biztonságos kapcsolattal rendelkező honlapokat, hiszen már hivatalosan is elismerte, rangsorolási tényezőnek számít.

4. Zavaró navigációs struktúra

A navigációnak ésszerűnek kell lennie, könnyedén megtalálható tartalommal, különben a látogatók gyorsan lemorzsolódnak. Milyen hibák fordulhatnak elő ebben az esetben?

  • túl sok, nem egyértelmű menüpont
  • Nem megszokott helyen található menüpontok, gombok
  • A menüpontok fantázia neveket tartalmaznak, melyekről nem tudja a felhasználó, mit rejt a tartalom, vagy egyszerűen nem egyezik a várható tartalommal.
  • Hibás vagy rossz helyre mutató linkek

Érdemes szem előtt tartani, hogy a felhasználók több ezer honlapot böngésztek már át életük során, ahol a fő elemek ugyanott találhatóak, így minimális idő és energiaráfordítással képesek elnavigálni a keresett tartalomhoz. A tiéd csak egy a sok közül, és ha több időbe telik a navigáció, mint máshol, nem fognak sokáig időzni rajta kutatva hol keressék a tartalmat, amiért odaérkeztek, sőt nagy valószínűséggel vissza sem jönnek többé.

5. Nem használod a Google Analytics-et

A Google Analytics az egyik legjobb (és ingyenes) módja a weboldal teljesítményének ellenőrzésére a látogatók viselkedésének elemzése által. Láthatod, honnét érkezett a forgalom, milyen oldalak, bejegyzések a legfelkapottabbak és hogyan navigáltak el oda. Mennyi időt töltöttek el rajta, vagy milyen eszközökről látogatták azt, és még sok-sok hasznos információt rejt a felhasználói felület.
Ezen információk nagy segítséget nyújtanak a honlapon található esetleges hibák kiküszöbölésére, fejlesztésére, vagy annak eldöntésében, mely hirdetési platformon érdemes elkölteni a marketingre szánt összeget.

Hasonlóan ingyenes eszköz a Google Search Console is, mely használatával még szélesebb képek kaphatunk honlapunk eredményeiről és hibáiról.

6. Nem A/B tesztelsz

Az A/B tesztelés remek módja annak eldöntésére, hogy mely gomb színekre kattintanak szívesebben a felhasználók, mely elem elhelyezés vagy kép a megfelelőbb, de persze rengeteg variáció van, amelyet érdemes kipróbálni hatékonysági szempontból. A Diviben például beépített A/B tesztelési lehetőséggel rendelkezik, nagyon hatékony tesztek végezhetőek pár kattintással, melynek eredményeiről részletes statisztikát kapsz a megfelelő döntés meghozatalához.

7. Nem foglalkozol a betöltési idő csökkentésével

A lassú weboldalaknál elég magas a visszafordulási arány. A látogatók nagy többsége nem várja meg, míg egy lassú honlap betöltődik. A GTmetrixen remekül láthatóak azok az elemek, amelyek lassítják egy weboldal betöltését és megértek az optimalizálásra. A legtöbb esetben ezek feleslegesen túlméretezett képek, melyek csökkentésével már eleve gyorsabb betöltési időt érhetünk el.

8. Nem foglalkozol a SEO-val

A keresőmotorok számára nem optimalizált weboldalaknál még az is előfordulhat, hogy a honlap meg sem jelenik a találati listán. Minél erősebb a konkurenciád egyes kulcsszavak esetében, annál nagyobb erőfeszítést igényel, hogy jobb eredményeket érj el.
WordPress esetében a Rank Math bővítményt javaslom, amely a legtöbb ingyenes lehetőséget nyújtja a SEO beállítások terén, mint például a meta címek, leírások, schema…

9. Rosszul használod a kategóriákat és a címkéket

A kategóriák és címkék nagy segítségek a tartalom rendszerezésében, de gyakran helytelenül használják őket. A kategóriák általános témákat, míg a címkék pontosabbat ölelnek fel. Mindkettőt érdemes használni, csak kevesebb kategóriát és több címkét. Például a blogbejegyzések egy kategóriába tartozhatnak, de rendelkezhetnek több címkével is.

10. Nem használsz CTA – cselekvésre felhívó gombokat

Egy jól megszerkesztett és dizájnolt honlap nagyszerű érzést nyújt mind a fejlesztőnek, mind a tulajdonosnak, de biztos volt valami célja annak, hogy elkészült. Ezt a célt szolgálják a megfelelően elhelyezett call-to-action elemek. A cselekvésre ösztönzés nagyon fontos, ha eredményeket szeretnénk elérni, de ha nem egyértelmű, vagy nem látható, elmaradhat a siker.

Teszteld le a legmegfelelőbb elhelyezést, színt, betütípust, képet és szöveget hozzá, hogy a legmegfelelőbb eredményt hozza.

11. Nem figyelsz a mobil optimalizálásra

Már vagy 5 éve jelentősen megnövekedett a mobilon netező felhasználók száma. Ha nem figyelsz a megfelelő nézetekre, eltörnek a szavak, túl nagyok, vagy kicsik a betűk és a képek, ide-oda kell húzogatni az oldalt, hogy el lehessen olvasni egy mondatot és nem találják meg a CTA-t, nem fognak próbálkozni az oldalon, hogy megtalálják az információt, amit átadni szerettél volna. Arról nem is beszélve, hogy a Google is hátrasorolással “jutalmazza” a nem megfelelő optimalizációt.

Ezen az oldalon könnyedén ellenőrizheted, honlapod megfelelően optimalizált-e a különböző eszközökre és képernyőméretekre.

12. Nem gyűjtesz e-mail listát

Az e-mail továbbra is az egyik legfontosabb marketing eszköz. A látogatók nagy része soha nem tér vissza a meglátogatott weboldalra, de ha érdekesnek találta az olvasott témát, információt, email üzenetekkel még kapcsolatban maradhatsz velük.

13. Nem használsz gyerektémát

A gyerektéma elengedhetetlen, ha módosítani szeretnél az adott téma fájljaiban, hiszen az témafrissítés során felülírásra kerül a sablon és elvesznek a módosításaid. A gyerektémák teszik lehetővé az összes szükséges változtatás elvégzését anélkül, hogy elveszítenéd azokat. Gyakorlatilag egy másod témáról van szó, amely megörökli a szülő téma funkcióit és tulajdonságait, ám ha módosítást végzünk benne, nem kerül felülírásra a frissítések által.

14. Figyelmen kívül hagyod a felhasználói élményt

Több problémát is okozhat, ha nem teszteled le honlapodat indulás előtt, hogy minden a helyén van-e? Látogatóid azért térnek vissza és maradnak az oldalon, mert elégedettek a látottakkal.

Milyen problémákat érdemes elkerülni? Pár példa:

  • nem megfelelő navigációs útvonal (a felhasználók eltévednek, nem találják meg a keresett információt, vagy nincsenek vezetve, merre menjenek)
  • mobil nézetekben nem szép vagy szétesik az oldal – ezt nem kell nagyon magyarázni, ki szeretne olyan honlapot nézegetni, amit húzogatni kell balról-jobbra, hogy el tudjon olvasni egy mondatot, vagy megtaláljon egy gombot – vagy egy-egy elem egyszerűen
  • nem látható a képernyő felbontása miatt.
  • túl sok hirdetés jelenik meg az oldalon
  • rikító, zavaró betűket használsz

Zárószó

Akár magadnak készíted honlapodat, akár kivitelezők készítik el azt, ezeket a megoldásokat nem szabad figyelmen kívül hagyni, amennyiben valóban profitáló, zavartalan működést garantáló weboldalt szeretnél.

Milyen hasznos volt számodra ez a tartalom?

0 / 5. Ennyi szavazatból: 0

Ez a cikk még nincs értékelve, legyél te az első!

Örülünk, hogy hasznosnak találtad ezt a cikket.

Több értékes tartalomért kövess bennünket a Facebookon is!