Valószínűleg benned is felmerült a gondolat, hogy szükséged lenne egy könnyen kezelhető és szerkeszthető landing page-re, hiszen elkezdted olvasni ezt a cikket. Ebben a cikkben egyik lehetséges elkészítési módját vesszük végig lépéről lépésre.

WordPress weboldalaknál ez nem jelent igazi kihívást, de azért nem árt, ha tisztában vagy a fontosabb kritériumokkal. Ha még weboldal készítés vagy váltás előtt állsz, ez például egy remek lehetőség, hogy megismerd az Elegant Themes Divi premium sablonját.

 

Mi az a landing page?

Mi a különbség egy weboldal, és egy landing page között?

 

Nos, a landing page mindössze egy oldalból áll, ahova a felhasználó valószínűleg egy hirdetés révén érkezett.  Mindössze egy funkciója van, mégpedig minden áron konvertálni. Feliratkozót, vásárlót, követőt, érdeklődőt szerezni. Ezért is nagyon fontos, hogy termékünk/szolgáltatásunk esszenciáját olyan módon foglaljuk össze egy oldalban, amely nemcsak megragadja a látogató figyelmét, de fent is tartja, majd végül konverzióra, cselekvésre ösztönzi őt. A célnak megfelelően állhat csupán csak egy feliratkozásra felhívó regisztrációs űrlapból, de általánosabb a következő szerkezet:

 

  • Landing page címsor

Amely letisztult, egyértelmű, és megragadja a figyelmet. Esetleg egy alcímsorral kiegészítve, amely megerősíti a felhasználót, hogy jól dönt, ha marad még egy kicsit, és kiemeli az előnyöket. Neil Pattel szerint egy helyesen megírt címsor eldönti a konverzió 90%-át, úgyhogy érdemes gondolkodni rajta egy kicsit.

 

  • Landing page kép, vagy video

Egy landing page -en felhasznált videónak, vagy képnek tökéletes tisztaságúnak, minőséginek kell lennie. A legjobb, ha profi fotós készíti. Soha, de soha ne alkalmazz gyenge minőségű stock fotót, vagy magad által készített kevésbé éles képet erre a célra.

 

  • Landing page-ed ajánlata, előnyei

Itt következik a terméked, és előnyei bemutatása. Mindenképpen a címsor gondolati folytatása legyen. Egyértelmű, jól átlátható felsorolással.

 

  • Bizalomnövelő szakasz

Véleményekkel, kimutatásokkal (nem kerek számok), számszerű tényekkel, profillal, bármivel, ami növelheti a vásárói bizalmat. „Ha sok mindenkinek tetszett, valószínűleg nekem is be fog válni!”

 

  • Egyértelmű CTA, cselekvésre felhívás

Rendeld meg most, töltsd le, iratkozz fel, stb. Időlimittel hatékonyabbá tehető. (Csak 3 napig, 1 hétig.) Mindig legyen jól látható és egyértelmű. Az emberek hajlamosabbak jobban odafigyelni dolgokra, ha nem halogathatják a végtelenségig a döntést.

 

Essen pár sor a navigációs struktúráról is.

 

Egy landing page lehetőleg mindig blank page legyen. Minden zavaró tényező (menüstruktúra, widgetek) nélkül, ami elterelhetné az érdeklődő figyelmét a konverzióról. Jól tudjuk, hogy az emberek nagy része olyan, mint egy játékos kiscica, és ez halmozottan érvényes honlapokon való olvasáskor, amikor gyakorlatilag csak fotóz a szemével a felhasználó: jé, pillangó, jéé falevél. Lefordítva: „oh, megnézem a galériát, referenciát, bármit, amit találok az oldalon és egy kicsit más, mint amit olvasok”. Talán soha nem jön vissza többé, hogy befejezze, amit elkezdett olvasni. Szóval blank page…

 

Így készítsd a landing page-ed (fokozat: közepes):

 

A könnyített, frissebb verzióért kattints ide.

  1. Keresd fel az Elegant Themes oldalát, és email címed megadásával töltsd le a landing page csomagot.
  2. Csomagold ki a zip file-t egy mappába, amit nem felejtesz el.
  3. Lépj be weboldaladra, válaszd ki a json file-t, és importáld.

wordpress landing page

 

Ha probléma lépne fel a feltöltéssel, a gyökérkönyvtár php.ini fileban ellenőrizd a paramétereket.

 

post_max_size 128M
max_execution_time 180
upload_max_filesize 256M
max_input_time 600
max_input_vars 5000
Valamint: min. PHP 7 MySQL min. 5.6 vagy  MariaDB min. 10.0
Apache: mod_rewrite

 

Ezeket az értékeket a Vezérlőpult – Divi – Support Center – System Status menüpontjában is leellenőrizheted.

 

4. Nyiss egy új oldalt. Adj neki egy nevet, majd a divi szerkesztő bekapcsolása után válaszd az elrendezés betöltése opciót.

 

wordpress landing page

 

 

Kattints ide:  Your saved layouts.

 

Pár hónapja létezik egy Premade layouts opció is, ami egy nagyszerű lehetőség lesz, de egyelőre valami komolyabb bug miatt nem működik.
Update: működik, használjátok!

 

Reméljük a következő frissítésnél megoldják, hogy weboldalad következő landing page kialakításánál működőképes legyen. 😊

 

Addig is…

 

5. Válaszd ki a landing page kit gombot, kattints, és várj, amíg betölti magát.

 

Most kaptál egy több elemből álló layoutot. Ki is tudod totózni, hogy melyik sorra, vagy funkcióra van szükséged (ebben segítségedre van, -jobb egér gomb- ha engedélyezés után az előnézet opciót választod, esetleg a modul neve), de az is megoldás lehet, ha engedélyezed az összeset, és a Visual builder bekapcsolásával megnézed, hogy melyikre van szükséged, a feleslegeset pedig törlöd.

 

wordpress landing page

 

wordpress landing page

 

Engedélyezésnél azzal is tudsz játszani, hogy melyik sor, vagy szakasz melyik (mobil, tablet, asztali) verzióban jelenjen meg. De ezt a beállítást később a Visual builder-ben is módosíthatod.

 

6. Mentsd el az oldalt, kattints az előnézet gombra a jobb oldali sávban, és engedélyezd a Visual buildert.

 

7. Simán csak törölj, írj át, és ahol szeretnél igazíts utána. Ne felejtsd el beállítani a gombok linkjeit!

 

És ha még nem tetted meg, mindenképpen kapcsolj át blank page-re, ahogy írtam a cikk elején!

 

Íme itt egy fél órás WordPress landing page minta Jó munkát, és sikeres eladást kívánok!

 

Nem használtad még a Divit? Próbáld ki itt.