Kíváncsi vagy, mi az a SEO szövegírás, és miért fontos, hogy te is használd?

A SEO szövegírás az online írás egy speciális formája, melynek jellemzői:

  • Kulcsszavakat tartalmaz – olyan előre meghatározott kulcsszavakra tervez megjelenést a keresési találatokban, amelyeket, ha a felhasználó beír egyes böngészők keresőmezőjébe, akkor az adott cikk az elsők között jelenjen meg.
  • Segíti az online tartalom rangsorolását a keresési eredményekben (például a Google-ban).
  • Minőségi forgalmat generál.

Sokan úgy gondolják, hogy a SEO szövegírás csak a robotoknak szól, pedig ez egyáltalán nem igaz. A kulcsszavak nem csökkenthetik a felhasználói élményt és nem nehezíthetik meg a szöveg érthetőségét, hiszen ez előbb-utóbb amúgy is a rangsorolási pozíció csökkenésével járna, nem mellesleg értelmetlen is. 

A keresőoptimalizált szövegeknek sem az az elsődleges célja, hogy jó pozícióba kerüljenek a Google találati listáján, hanem hogy minőségi forgalmat, konverziót generáljanak. 

Miben különbözik a SEO szövegírás a hagyományos szövegírástól?

Főbb különbségek, amivel eltér a “hagyományos” szövegírástól: 

  • A keresőoptimalizált szöveg előre meghatározott kulcsszavakat tartalmaz
  • használja a HTML jelölőnyelvet és 
  • figyelembe veszi az egész honlap egészségi állapotát. 

Nem telik el olyan nap, amikor ne keresnénk rá valamilyen szóra vagy szóösszetételre a böngészőben, igaz? 10-20 évvel ezelőtt lexikonokat kellett fellapozni, vagy telefonos segítséget kérni egy olyan személytől, aki nálunk több információval rendelkezett. 

Ma a Google algoritmusai gondoskodnak arról, hogy hozzájussunk az általunk vágyott információhoz. A SEO pedig abban segít, hogy mgfeleljünk a Google elvárásainak, ami a minősége tartalmat, szöveget illeti.

A helyzet azonban az, hogy a SEO szövegírás sokkal több, mint kulcsszavak halmozása: A Google ugyanis olyan hiteles tartalmat szeretne látni, amely teljes mértékben megválaszolja az olvasók kérdéseit, és kiemelkedik a hasonló tartalmú szövegek közül.

 

Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a kulcsszóhalmozás jelenleg is működő stratégia, pedig komoly büntetéseket vonhat maga után.

 

Olvasd el összefoglaló cikkünket a Google algoritmusokról és büntetésekről. 

 

Mi az a SEO szövegírás? 

 

A SEO szövegírás olyan tartalom gyártása, amely mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak kielégítő információt szolgáltat

Igen. Nem csak a keresőmotoroknak. A legfőbb teendő az az, hogy a felhasználók információigényét kielégítse. Ha ez rendben van, pár módosítással elérhetjük azt is, hogy a Google is megfelelőnek ítélje azt. 

 

Az algoritmusok egyre okosabbak, megváltoztak a dolgok. Igenis szükség van a jó tartalomra, hogy a Google is úgy ítélje meg, megfelel azoknak a kritériumoknak, amelyek alapján érdemes az előkelő helyezésre a találati listában. Hébe-hóba még találhatsz egy bekövesedett old-school kulcsszóhalmozott szöveget a találati lista első helyein, de ez csak a kevesebb konkurencia miatt van így és csak idő kérdése, hogy változzon. Jó hír, ha a konkurenciád hasonló tartalommal rendelkezik, van esélyed megfelelő tartalommal jó helyezést elérni. 

 

A lényeg, hogy a felhasználókat és a Google-t is kielégítsd. Érdekesnek, informatívnak kell találniuk az olvasóidnak a prezentált szöveget, szórakoztatni kell őket és felvilágosítani olyan dolgokban, amiben tanácsot keresnek. 

Másrészről a Google robotjainak is meg kell érteniük, miről írtál, miről szól a szöveg (HTML). Ugyanis, ha a Google nem fogja értékesnek tartani, nem fogják tudni eldönteni a reménybeli olvasóid sem, hiszen soha nem találkoznak vele. Kivéve persze, ha a közösségi média felületeit használod a promócióhoz, de ez egy másik történet. 

programozás

A kérdés tehát: mit tegyek, hogy a szöveg előbbre kerüljön a Google találati listán? 

Számos tényező befolyásolja a keresőmotorok által meghatározott rangsorolást. (Az oldal helyezését a Google keresési találataiban.)

Az előzetes kutatás, a kulcsszavak, a tartalom frissessége, megfelelő képek használata és még jó pár tényező mind-mind hozzájárulnak egy SEO szöveg sikeréhez.

Tehát ha azon aggódsz, hogy …

  • Az oldalaid nem jelennek meg a Google találati listán.
  • Weboldalad nem konvertál.
  • Tartalmad elavult, és soha nem igazán tetszett senkinek.
  • Tartalmadat soha nem optimalizálták, és most úgy gondolod, itt az ideje nekilátni.

 

Olvass tovább. 

A SEO szövegírás új perspektívákat nyithat egy vállalkozás ismertségének és jövedelmezőségének szempontjából.

Amennyiben olyan tartalmat készítesz, amely megragadja olvasóid figyelmét, megválaszolja kérdéseiket, megosztást, publikációt hozhat és használod a megfelelő jelölőnyelvezetet, biztos lehetsz benne, hogy hamarosan a találati lista első oldalán találod magad. 

 

Nem titok, hogy a Google előszeretettel finomítgatja, módosítja algoritmusait, amelyek célja a felhasználói élmény javítása a legtöbb esetben. Ez ugyan jó hír a felhasználóknak, a SEO szakembereknek és a szövegíróknak azonban komoly fejtörést okozhat egy-egy kisebb-nagyobb változtatás. Hiszen, ha valamin olyan sokáig sikeresen dolgoztál, majd egyik pillanatról a másikra összedől az addig remekül működő stratégia, mire is alapozhatunk? 

A jó hír azonban az, hogy a keresőoptimalizálás alapvető szabályai nem változnak. Előfordul, hogy azok a taktikák, amivel korábban jó eredményeket lehetett elérni, azonban nem szolgálták a felhasználók, olvasók érdekeit, azok már nem fognak működni egy idő után, vagy újabbakat vezetnek be, a könnyebb értelmezhetőség érdekében, – ami nyilván némi tanulási készséget és rugalmasságot követel meg a SEO szakemberektől, de az alapok, a tartalom fontossága nem változik. 

 

Csapjunk is bele a keresőoptimalizált szövegírás alapjainak bemutatásába!

1. Célok meghatározása

 

A SEO szabályoknál nem igazán lehet rangsort felállítani, és van, amit kimondottan nem is sorolnak oda, de sok esetben annyira összemosódik a marketinggel vagy a “programozással”, hogy a siker érdekében muszáj róluk pár szót váltani.

Célok meghatározásánál azt értem, hogy első körben a keresési szándéknak megfelelő kulcsszót, kulcsszavakat érdemes keresni, amely alapjaiban határozza meg a tartalom irányát. 

A keresési szándék arra utal, hogy milyen céllal keresnek az emberek egy adott kulcsszóra. Nagy általánosságban három típust különböztetünk meg. Ezek pedig:

  1. Információs keresési kulcsszó: a felhasználó többet szeretne megtudni valamiről, például egy témáról, termékről vagy iparágról. Például: “az online marketing előnyei”, “landing page készítés”, “SEO előnyei”.
  2. Navigációs keresési kulcsszó: a felhasználó szeretne meglátogatni egy adott weboldalt, üzletet. Például: “haladjunk marketing”, “jófogás”, “index”. 
  3. Kereskedelmi keresési kulcsszó: a felhasználó meg akar vásárolni egy terméket vagy szolgáltatást. Példa: “rózsaszín unikornis vásárlás”, “kék tulipán ára”. 

A Google érdeke az az, hogy a felhasználók számára a legmegfelelőbb keresési eredményeket mutassa, ezért előbbre helyezi azokat a találatokat, amelyek megfelelnek a keresési szándéknak. 

Példa: póló nyomtatási árlistádon célzod a “legújabb póló trendek” kulcsszót. Sok értelme nem lenne, igaz? Valószínűleg nagy csalódás lenne a felhasználódnak, ha odaérkezne. Miért segítene benne a Google, hogy előbbre kerülj vele? 

 

Függetlenül attól, hogy blogbejegyzést, termékleírást vagy landing oldalt készítesz, a SEO szövegírás a keresési szándék kutatásával kezdődik. Érdemes jól átgondolni, mire keresnek a felhasználók azzal kapcsolatban, amit publikálni szeretnél. 

 

2. Kulcsszókutatás

 

Ha megvan a keresési szándék, jöhet a kulcsszókutatás. Ebben segítségedre lehetnek a következő eszközök például: 

 

  • Google Kulcsszótervező (Ehhez szükséged lesz egy Google Ads fiókra, de nem szükséges pénzt feltölteni rá a kulcsszótervező használatához.)
  • Keyword Tool (Előfizetés szükséges a keresési mennyiségek megtekintéséhez, de a kulcsszóvariációk megtekinthetők.)
  • SEMrush (Fizetős eszköz, de lehet kérni 2 hetes próbaidőszakot.)
  • Ubersuggest (Jelenleg bejelentkezés után egy jó adag információt kaphatsz ingyenesen, nem csak a kulcsszó kutatáshoz kapcsolódóan – a karantén idején – később valószínűleg ismét freemium eszköz lesz, ami azt jelenti, hogy ingyenesen hozzájuthatsz egy limitált találathoz, de az előfizetés is csak egy doboz cigi ára.)
Google kulcsszótervező

3. Térj a tárgyra

 

A SEO szövegírás online tartalom. Így ellentétben az offline szövegírástól (könyvek, magazinok), más struktúrát kíván. Az emberek máshogy olvasnak online. Egyre türelmetlenebbek a laptop vagy mobilok előtt, gyorsan görgetnek és gyorsan is olvasnak. Nem kell a maszlag. A SEO szöveg végső célja is ugyanaz, mint a hagyományos szövegeké: a releváns tartalom. Azt kell kapnia a felhasználónak, amiért odaérkezett. 

Bár a releváns tartalom létrehozása nagyrészt a keresési szándék egyezéséről szól, azonban nem ez az egyetlen szempont. Fontos az is, hogy tartalmunk elején elhelyezett fő kulcsszóval jelezzük a Google-nek, tartalmunk releváns lesz a lekérdezéshez. 

 

Nem baj, ha több információt adsz, mint amit a kulcsszó indokolna, de lehessen megkülönböztetni a hozzáadott tartalomtól, ne kelljen kutatni érte, mert nem fognak görgetni, csak kilépnek. És hát ugye nem az a cél, hogy elégedetlenül távozzon az érdeklődő. 

 

4. Felejtsd el a kulcsszóhalmozást

 

Csak, hogy tisztázzuk: azzal, hogy a szöveg elején elhelyezed a kulcsszavadat, és itt-ott még a szövegben a kulcsszó sűrűség növelése érdekében, az még nem kulcsszóhalmozás. A kulcsszavak halmozása 5-10 éve egy SEO stratégia volt, amivel remek eredményeket tudtak elérni azon SEO szakemberek, akik ezt a módot választották az organikus lista elejére kerülni. Na de a felhasználók… Vajon mennyire élvezetes olyan szöveget olvasni, aminek minden 5-10. szava egy kulcsszó? 2020-at írunk! A Google pedig nagyon okos lett. Tudja, hogy ez nem szolgálja a felhasználók érdekeit. Szimpla manipuláció. Sőt már azt is tudja, mi az a szinonima. Igen, magyar nyelven is! 

Borzalmas felhasználó élményt nyújt, sőt amennyiben kiszúrja magának a Google, bünti is járhat érte. Gondolom senki nem szeretné összeakasztani a bajszát egy Google algoritmussal vagy manuális vizsgálat esetén egy erre szakosodott szakemberrel. 

 

 

5. Tudd meg, mire kíváncsi a célközönséged

 

Korábban már felsoroltam pár kulcsszókutatási eszközt, amely nagy segítséget nyújt a marketingeseknek, SEO és PPC szakembereknek. 

Azonban van még egy remek, ingyenes és nagyon hatékony eszköz, amelyet kevesen használnak. Ez pedig nem más, mint maga a Google találati lista. 

Több lehetőséget is kaphatunk általa. 

Az egyik oldal alján található kapcsolódó keresések lista, amely felsorolja azokat a long tail (hosszú farok) kulcsszavakat, amelyeket a legtöbben írtak be a keresőbe és relevánsak az eredetileg keresett kulcsszóra. 

A másik pedig maga a keresési sáv, ahol a Google automatikusan felajánlja, mire kerestek rá a legtöbbször mások. Ezzel is sokat lehet játszani, érdemes használni. 

A kapcsolódó keresések szakaszról beszélek a Google SERP alján.

Tegyük fel, hogy egy marketinges cégnél dolgozol, és azt a feladatot kaptad, hogy online marketing témában írj egy cikket.  Kulcsszóként beírod, hogy online marketing. Ilyen találatokat fogsz kapni, mint: “Mi az online marketing”, “online marketing előnyei”, “online marketing ügynökség”, “online marketing cégek”, “miért fontos az online marketing” stb. Ezek alapján a cikk céljainak megfelelően tudsz tájékozódni, mire is kíváncsiak az emberek. 

Ezzel az eszközzel ingyenesen juthatsz értékes információkhoz azzal kapcsolatban, mire is kíváncsi becses célközönséged. Utalni tudsz általa nyelvezetükre és az érdeklődésüknek megfelelő kulcsszavak beépíthetőek a tartalomba. 

kapcsolódó keresések

6. Figyelj a szövegcímre, címsorokra

 

Sok szövegíró esik abba a hibába, hogy hosszú órákat tölt el egy 2-3000 szavas blogposzt, szöveg írásán és az ahhoz tartozó kutatáskon, mégsem fordít elég figyelmet annak címére és címsoraira. Pedig a legtöbb esetben ott dől el, hogy kattintanak-e egyáltalán majdan az elkészült remekműre. A címsor írásának is megvan a saját szakirodalma, sőt amennyiben WordPress CMS-t használsz és ahhoz SEO bővítményt, tippeket is kaphatsz, hogyan tehetnéd kattintásra kecsegtetővé a címet. Egy jól megírt címsor lényeges növekedést hozhat az átkattintási arányban. 

És akkor essen pár sor a HTML-ről. 

Ha WordPress tartalomkezelőt használsz, a legtöbb esetben a bejegyzésed címe H1 címsorként fog megjelenni, ami azt jelenti, hogy a legfontosabb szerepet fogja betölteni a poszt címsorainak hierarchiájában. Érdemes beleszőni a kulcsszavadat is. Ugyan a Google már elég okos, hogy általánosan is áttekintése a tartalmat, azért nem árt neki egy kis segítség. 

A H tagokkal jelzed a Google robotoknak a szöveg struktúráját.

Mihez kapcsolódik, hova tartozik az adott szöveg. 

Hivatalosan érdemes csak egy fő címmel ellátni a bejegyzést (H1). Jelölése: <h1>A legszuperebb főcím 2020-ban</h1>

Amennyiben tovább tagolnád a bejegyzést, azaz, több alcímmel is ellátod, H2, H3, H4… a Google robotjai megpróbálják értelmezni, és felhasználni, hogy az alapján is értelmezze a szöveget. 

WordPress esetén ezeket manuálisan tudod állítani – és nem, nem a betűnagyságok miatt használunk H tageket, ez nagyon fontos -, más esetben a forráskódban ellenőrizheted, fejlesztőd, hogyan használta azokat. Windowson Ctr+U, Mac esetén Control+kattintás majd Oldal forrásainak megtekintése. Kimásolod a kérdéses címet, vagy szövegrészt és rákeresel a forráskódban. Ctr+C, Ctr+F. Mac esetén Commandal helyettesítendő a Ctr. Tádááá!

 

7. Optimalizáld a meta címkéket

 

Érdemes kreatívnak lenni a címsorral, – ezt mutatja meg a Google meta címként, amennyiben nem módosítasz rajta – hiszen a Google 60-70 karakter után már nem mutatja meg a találati listában. Mobil verzióban még kevesebb is lehet. Nem túl kellemes érzés, amikor megírsz egy kecsegtető címet a tökéletesre csiszolt cikkednek, majd jön a Google és lecsapja a lényeget. Nem érdemes kockáztatni, vagy arra alapozni, hogy nagy képernyőn megjelenik. Ne csak kreatív legyél, hanem tömör is. Csak a lényeg!

A címsor, meta cím elengedhetetlen, de nem ez az egyetlen optimalizálást igénylő meta címke. A meta leírásba is érdemes munkát fektetni (a szöveg, amely közvetlenül az URL alatt jelenik meg). Ugyan hivatalosan ez nem rangsorolási tényező, mégis ez alapján fog dönteni a felhasználó, érdemes-e kattintania a megjelenített találati eredményre. Érdemes 120-158 karakter között maradni, ha fontos az az információ, ami szeretnénk, hogy megjelenjen, és ne úgy folytatódjon, hogy “…”. 

Előfordul azonban, hogy a Google nem tartja elég relevánsnak megadott meta leírásunkat, vagy azért, mert úgy érzi megtévesztő, vagy egyszerűen azért, mert olyan kulcsszóra jelentünk meg, ami ugyan jelen van a tartalomban, de nem releváns a meta leírásunkban, így azt a részletet jeleníti meg, ahol megtalálható az adott kulcsszó. 

 

8. Használj kiegészítő kulcsszavakat is

 

Egy cikk több kulcsszóra rangsorolható. Sőt! Legtöbb esetben egy tartalom több kulcsszóra is megjelenik a Google találatok között. Mi több, olyan is előfordulhat, hogy olyan kulcsszavakra is megjelensz, amelyek nem is szerepelnek a bejegyzésedben. Mint említettem már, a Google nagyon okos. Ismeri a szinonimákat, kombinál. Tisztára, mint egy nő. 

Ezért érdemes használni a Google Search Console-t, korábbi nevén a Google Webmester Eszközöket. Tovább megyek. Nem is érdemes keresőoptimalizálni olyan weboldalt, ahol nincsenek használva a Google ezen ingyenes eszközei, a Search Console és a Google Analytics

Felbecsülhetetlenül értékes információkhoz juthatsz ingyenesen általuk. A Search Consoleban például megtalálhatod azokat a rövid és hosszú kulcsszavakat is, amelyekre az adott szöveg rangsorol, holott nem arra volt optimalizálva. Ha úgy ítéled meg, ez a kulcsszó is értékes lehet a tartalmad célja szempontjából, uccu neki, segíts rá még egy keveset, hogy előbbre kerülhess vele a találati listán. 

A hosszú farok kulcsszavak megkeresésében is jó szolgálatot tehet a korábban említett “kapcsolódó” kifejezések” szakasz a Google keresési találatokban. 

Érdemes beleszőni ezeket is a tartalomba, hiszen, ha több kapcsolódó kulcsszót célzol meg egyetlen szöveggel, akkor nagyobb (mégis releváns) közönséget érhetsz el.

 

 

9. A keresőoptimalizált szövegírás tartalmazza a képek optimalizálását is

 

Nem titok, hogy egy jó szöveget tagolni kell, hiszen online olvasásnál a gyors görgetés következtében könnyen összefolynak a szavak az olvasó szeme előtt és hamarabb belefárad. 

A szövegeket nem csak kiemelésekkel, alcímekkel, de képekkel is részekre bonthatod, ahol megpihenhet a szem, és izgalmasabbá, érdekesebbé, informatívabbá tehető a tartalom. 

Több dolgot is érdemes megjegyezni ezzel kapcsolatban. 

Először is nagyon nem mindegy, milyen képet használsz, hiszen már rég nem érvényes az a hiedelem, hogy ami fent van a neten, az ingyen van. Ezeket a képeket, – szövegeket is – valaki elkészítette, tehát érvényes rájuk a szerzői jogvédelem védőhálója. Magyarul, jogtalan használat esetén bármikor benyújthatják értük a számlát!

Előfordulhat, hogy egyszer csak kapsz egy ügyvédi felszólítást az érintett személytől, de az is előfordulhat, hogy a Google küld egy levelet, vagy egyszerűen csak kiveszi az érintett oldalt az indexből. Szóval nem érdemes kockáztatni. Arról nem is beszélve, senkinek sem esne jó, ha szellemi tulajdonát a jóváhagyása nélkül találná meg egy másik honlapon, vagy honlapokon. 

Bőven találhatsz ingyenes képeket a neten hivatalosan is. Például: 

 

  • Pixabay
  • Unsplash
  • Freepik (a Freepik esetében, ha ingyenesen használod a képeket, el kell helyezni egy kis címkét mellette, vagy havi 10 €-ért rengeteg képet tölthetsz le kereskedelmi felhasználásra is legálisan)

 

SEO szempontból nem mindegy, mekkora képet használsz, hiszen egy méretesebb kép nagyon be tudja lassítani a betöltési időt. Érdemes csak akkorát használni, amekkorára valóban szükség van, sőt egy kis tömörítéssel még csökkentheted a képek méreteit. 

Ha ezzel megvagy, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy szeretnénk, ha a Google is tudná, miről szól a kép, és hogy megjelenjenek a képes találatok között is. Mivel a Google egyelőre még nem tudja beazonosítani a “ránézéssel” a képek tartalmát, ezeket Alt és Title címkékkel kell jelölni a számára. 

 

10. Szólítsd fel cselekvésre az olvasókat

 

Az 1. pontban meghatározott célnak megfelelően nem érdemes magukra hagyni az olvasókat, hiszen a tartalom eredetileg valami céllal íródott, igaz?  Függetlenül attól, milyen típusú kulcsszavakat használtál, kérd meg, vagy tereld őket, hogy interakcióba lépjenek veled. 

Ilyen interakciók lehetnek többek között: 

 

  • oszd meg
  • megosztás gomb
  • vásárold meg
  • tekintsd meg
  • lépj kapcsolatba
  • olvass tovább stb.

 

11. Ne feledkezz meg a hang alapú keresésről sem írás közben

 

A technológia fejlődésével nem szabad megfeledkezni a hangalapú keresésekhez optimalizált tartalomról sem. Ugyan magyar nyelven még elég csekély az alkalmazási területe, de nagy valószínűséggel nem kell túl sokáig várni a megjelenésére. Az esetek 99%-ában mobilos használatra jellemző. Nem buzdítanék senkit arra, hogy azonnal álljon neki a hangalapú keresésekre optimalizálni, főleg, ha az alap SEO beállítások sem megfelelőek a honlapján, de érdemes figyelmet fordítani rá a következő tartalmak írásakor.

Valójában csak arról van szó, hogy írásban az emberek más módon keresnek, mint szóban. Tegyük fel, hogy megennénk egy szelet finom süteményt egy városban, ahol most járunk először. Ha az ujjunkkal használnánk a Google keresőjéhez, így írnánk valószínűleg: “cukrászda a közelemben”. Ha a szánkat használnánk szívesebben, valószínűleg bővebb és hagyományosabb lenne a kérdés, például: “hogy jutok el a legközelebbi cukrászdához?”, “Melyik a legjobb (legközelebbi, legjobbnak értékelt, legnagyobb választékkal rendelkező stb.) cukrászda a közelemben?

 

Miért használják az emberek a hangalapú keresést szívesen és miért érdemes figyelni rá SEO téren?

 

  •   Mást is csinálhatnak közben (vezetés, ivás, evés, biciklizés stb.).
  •   Gyorsabb, mint az írás.
  •   Azonnali válasz érkezik.

 

A legnagyobb nyertesek valószínűleg a helyi szolgáltatók lesznek a hangalapú keresések esetén. És akkor milyen taktikákat érdemes bevetni az optimalizáláshoz? Íme pár példa: 

 

  • Kutasd ki, milyen szóhasználatokat és szókapcsolatokat használnak az emberek a hétköznapi életben és alkalmazd azokat. Hasznos lehet az Alsoasked.com vagy az Answerthepublic is, amelyek ugyan magyar nyelven nem működnek, viszont aki tud angolul, jó tippeket kaphat a használatukkal. 
  • Használd a Google Cégemet.
  • Használj strukturált adatokat.
  • Legyen gyors a weboldalad
alsoasked seo

12. Ismerkedj meg a strukturált adatokkal

 

Egy tavalyi évben végzett felmérés szerint a Google keresések fele végződött kattintás nélkül. Tehát a felhasználók 50%-a hagyta el a találati listát anélkül, hogy kattintással átlépett volna egy weboldalra. 

Nyilván ennek több oka is lehet, de ami biztos szerepet játszik benne, az a kiemelt kivonatok (featured snippet) bevezetése a találati listába, amelyek a hirdetések alatt, azonban az  organikus lista felett azonnal választ ad a felhasználó által feltett kérdésekre. 

Ez nem túl jó hír a weboldal tulajdonosoknak és szövegíróknak, sokan csak elolvassák, amire kíváncsiak voltak, majd kilépnek. Nyilván vannak olyanok is, akik rákattintanak a kiemelt cikkre, hogy tovább olvassák, vagy továbbgörgöttnek, más találatot keresve, de sokan beérik ennyivel. 

Mit is jelent ez SEO szövegírás szempontjából? 

Használni kell a strukturált adatok adta lehetőségeket és amennyiben van olyan kérdés a tartalomban, amelyre pár soros tömör, velős válasz is adott, adott a lehetőség, hogy megjelenjen a kiemelt kivonatokban is. Itt persze megjelenik a kérdés: 

Jó az nekem, ha megjelenik a tartalom és senki nem kattint át a weboldalamra?

Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, esetleg letesztelni, hogy mi a megfelelőbb megoldás. Márkaépítési szempontokból mindenképpen pozitív lehet és ki tudja, lehet annyira kecsegtető a tartalom, hogy mégis kattintanak. 

fizetett, organikus és kattintás nélküli grafikon

13. Van kapcsolat a szövegírás hatékonysága és weboldal gyorsasága között? 

Lehet furán hangzik, de az egész honlap egészségi állapota, így a gyorsasága is befolyásoló tényező. Nyilván nem sokan fogják kivárni, – bármennyire is kecsegtető legyen egy cím és egy meta leírás, – ha a felhasználó nem bírja kivárni, míg hozzájut a tartalomhoz. Ezt persze a Google is látja. Miért mutatná meg másoknak is a találatot, ha azt észleli, hogy azonnal kilépnek az emberek anélkül, hogy egy pár sort is elolvastak volna. Nyilván ez extrém eset, nagyon lassúnak kell lennie az oldalnak, de gondoljunk a türelmetlen mobilos felhasználókra is. 

 

Remélem sikerült ezzel a kis összefoglalóval egy általános rálátást adni a SEO szövegírás rejtelmeire. 

Amennyiben hasznosnak találtad, kövess bennünket a Facebookon, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy oszd meg, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet.

Segítségre, kivitelezésre lenne szükséged? Lépj velünk kapcsolatba!