Kíváncsi vagy, hogy:

Mi az a SEO szövegírás, és miért fontos, hogy te is használd?

SEO szövegírás, vagy keresőoptimalizált szövegírás jelentése: az online tartalomkészítés egy speciális formája. Kiemelkedő jellemzői és célja:

  • Kulcsszavak használata: Keresőoptimalizált szövegek előre meghatározott kulcsszavakra épülnek, amelyekkel a felhasználók gyakran keresnek. Ezáltal az adott cikk a böngészők találati listájának élén jelenhet meg.

  • Rangsorolás segítése: A keresőoptimalizált szövegek elősegítik az online tartalmak rangsorolását a keresési eredményekben, különösen a Google keresőjében. Ez javítja a tartalom láthatóságát és növeli az esélyt a kiemelt helyezésre.

  • Minőségi forgalom generálása: A keresőoptimalizált szövegek vonzóak az olvasók számára, mivel releváns és értékes információkat nyújtanak. Ezáltal minőségi forgalmat generálnak az adott weboldalra.

    Sokan úgy gondolják, hogy a SEO szövegírás csak robotoknak szól, pedig ez egyáltalán nem igaz. A kulcsszavak nem csökkenthetik a felhasználói élményt és nem nehezíthetik meg a szöveg érthetőségét, hiszen ez előbb-utóbb amúgy is a rangsorolási pozíció csökkenésével járna, nem mellesleg értelmetlen is ilyen SEO szöveg írása.

    A keresőoptimalizált szövegek sem azzal az elsődleges céllal íródnak, hogy jó pozícióba kerüljenek a találati listán, hanem hogy minőségi forgalmat, konverziót generáljanak.

    Előkészületben tartalmas és hatásos SEO szövegírás tanfolyamunk limitált számú résztvevővel lépésről-lépésre. Ha szeretnéd biztosítani a helyed, jelentkezz előre!

    "*" a kötelező mezőket jelöli

    Hogy szólíthatunk?*
    Cím nélkül*
    Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

    Miben különbözik a SEO szövegírás a hagyományos szövegírástól?

    Főbb különbségek, amivel eltér a “hagyományos” szövegírástól, miben különböznek ezek a szövegek?

    • Az első szempont, hogy a SEO szöveg előre meghatározott kulcsszavakat tartalmaz egy adott oldalon
    • használja a HTML jelölőnyelvet és
    • figyelembe veszi az egész honlap, blog egészségi állapotát.

    Nem telik el olyan nap, amikor ne keresnénk rá valamilyen szóra vagy szóösszetételre a böngészőben, igaz? 10-20 évvel ezelőtt lexikonokat kellett fellapozni, vagy telefonos segítséget kérni egy olyan személytől, aki nálunk több információval rendelkezett.

    Ma algoritmusok gondoskodnak arról, hogy minél könnyebben hozzájussunk az általunk vágyott információhoz. Hiszen nagyon kevesen vannak, akik “átlapozzák” és átolvassák a Google találati lista első két oldalát a keresett információ megtalálása érdekében.

    Sőt! Egyre jobban terjed az AI (mesterséges intelligencia által írt tartalom), amely magyar nyelven ugyan limitáltabb eredményeket hoz, de angol nyelven egész kiváló tartalmakat generál. Ezen a linken keresztül tehetsz is egy próbát 10.000 szóig. :) 

    A helyzet azonban az, hogy a SEO szövegírás sokkal több, mint kulcsszavak halmozása egy szöveg soraiban: A Google ugyanis olyan hiteles tartalmat  szeretne látni, amely teljes mértékben megválaszolja az olvasók kérdéseit, és kiemelkedik a hasonló tartalmú szövegek közül.

    Sokan még mindig úgy gondolják, hogy a kulcsszóhalmozás jelenleg is működő stratégia, pedig akár komoly büntetéseket vonhat maga után nem csak SEO szempontból, de az olvasók rosszallását kiváltva főleg, ha az adott oldalon ilyen szöveg üdvözli őt. Amiről sem érdemes elfeledkezni, hogy a SEO valójában hosszú távon hozhat kecsegtető eredményeket, azonban egy-egy jól megírt, hasznos tartalom, szöveg, lényegesen felgyorsíthatja a folyamatot.

    Olvasd el összefoglaló cikkünket a Google algoritmusokról és büntetésekről. 

    A keresőoptimalizálás nem a trükközésről szól.

     

    Mindössze arról, hogy a Google segítésével a lehető leghitelesebb és megfelelőbb információt adjuk a szövegírás során a közönségnek, olyan keretbe csomagolva, amellyel szerinte a legjobban szolgáljuk ki a felhasználókat.

     

    A SEO szövegírás jelentése 

     

    A SEO szövegírás olyan tartalom írása, amely mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak kielégítő információt szolgáltat.

     

    Igen. Nem csak a keresőmotoroknak. A legfőbb teendő az az, hogy minél jobban kielégítsük a felhasználók információ igényét és úgy írjuk meg a cikket, hogy megtalálható legyen benne az egy-két infó, amelyért adott kulcsszóra a honlapra érkezett és az oldalon is marad, hiszen tartalmazza a szöveg ezen hasznos adatokat. Ha ez rendben van, egy-két módosítással elérhetjük azt is, hogy SEO szempontból is megfelelő legyen és a Google is megfelelőnek ítélje azt.

     

    Az algoritmusok egyre okosabbak, megváltoztak a dolgok. Igenis szükség van a jó tartalomra, hogy a Google is minél hasznosabbnak lássa a szöveget, és úgy ítélje meg, megfelel azoknak a kritériumoknak, amelyek alapján érdemes az előkelő helyezésre a találati listában. Hébe-hóba még találhatsz egy bekövesedett old-school kulcsszóhalmozott szöveget a találati lista első helyein, de ez csak a kevesebb konkurencia miatt van így és csak idő kérdése, hogy változzon. Jó hír, ha a konkurenciád hasonló tartalommal rendelkezik, van esélyed megfelelő tartalommal jó helyezést elérni.

     

    A lényeg, hogy a felhasználó és az algoritmus is boldog legyen. Azért is fontos, mert érdekesnek, informatívnak kell találniuk az olvasóidnak a prezentált szöveget, szórakoztatni kell őket és felvilágosítani olyan dolgokban, amiben tanácsot keresnek. Hasznos legyen a keresés során az oldalra tévedt felhasználó számára. Nem mellesleg pedig lényeges az is, hogy a stratégiai pontokon elhelyezett call to action elemekkel előre meghatározott tevékenységhez is hozzásegíthessük a felhasználót. Ugyan, ez hivatalosan nem egy SEO stratégia része, de mi célból készült volna el a szöveg, ha nem azért, hogy valamilyen cselekvés megtételére buzdítsuk a látogatót. És itt nem arra gondolok, hogy egy termék, vagy szolgáltatás igénybevételére kényszerítsük az őt, hiszen a bizalom kiépítése, feliratkoztatás, vagy az oldalon eltöltött idő növelése is részét képezheti a taktikánknak.

     

    Másrészről a Google algoritmusainak is meg kell érteniük, miről írtál, miről szól a cikk (HTML). Ugyanis, ha az algoritmusok nem találják értékesnek, nem fogják tudni eldönteni a reménybeli olvasóid sem, hiszen soha nem találkoznak vele. Kivéve persze, ha a közösségi média, mondjuk a Facebook felületét használod a promócióhoz, de ez egy másik történet.

     

    A kérdés tehát: hogyan kerülhet előbbre az oldalam a találati listán? 

    Számos tényező befolyásolja a keresőmotorok által meghatározott rangsorolást. (Az oldal, a szöveg helyezését a Google keresésben.)

    Az előzetes kutatás, a kulcsszavak, a tartalom frissessége, megfelelő képek használata és még jó néhány tényező mind-mind hozzájárulnak egy keresőoptimalizált szöveg sikeréhez, amelyeket érdemes felhasználni SEO szövegírás során.

    Tehát ha azon aggódsz, hogy

    • Az oldalaid nem jelennek meg a keresési találatokban.
    • Weboldalad nem konvertál.
    • A szöveg elavult, és soha nem igazán tetszett senkinek.
    • Tartalmadat soha nem optimalizálták, és most úgy gondolod, itt az ideje elkezdeni.

     

    Eljött az idő, lássunk is hozzá. Tehát miért is olyan fontos a keresőoptimalizálás a tartalomban? 

    A SEO szövegírás új perspektívákat nyithat egy vállalkozás ismertségének és jövedelmezőségének szempontjából.

    Azért is fontos, hiszen amennyiben olyan szöveget írsz, amely megragadja olvasóid figyelmét, megválaszolja kérdéseiket, megosztást, publikációt hozhat és használod a megfelelő jelölőnyelvezetet, biztos lehetsz benne, hogy hamarosan a találati lista első oldalán találod magad

     

    Nem titok, hogy a Google előszeretettel finomítgatja, módosítja algoritmusait, melynek célja a felhasználói élmény javítása az esetek többségében. Ez ugyan jó hír a felhasználóknak, a SEO szakembereknek, a szövegíróknak és neked azonban komoly fejtörést okozhat egy-egy kisebb-nagyobb változtatás. Hiszen, ha megírtál egy cikket és sokáig sikeresen teljesített, majd egyik pillanatról a másikra összedől az addig remekül működő stratégia, mire is alapozhatunk? 

    A jó hír azonban az, hogy a keresőoptimalizálás alapvető szabályai nem változnak. Előfordul, hogy azok a SEO taktikák, amivel korábban jó eredményeket lehetett elérni, azonban nem szolgálták a felhasználók, olvasók érdekeit, azok már nem fognak működni egy idő után. Esetleg újabbakat vezetnek be a könnyebb értelmezhetőség érdekében, – ami nyilván némi tanulási készséget és mindenképpen rugalmasságot követel meg a SEO szakemberektől a megfelelő minőségű szöveg írása érdekében,- de az alapok, a tartalom fontossága nem változik. 

     

     

    Csapjunk is bele a SEO szövegírás alapjainak bemutatásába!

    1. Célok meghatározása

     

    A SEO szabályoknál nem igazán lehet rangsort felállítani, és vannak olyanok, amit kimondottan nem is sorolnak a szabályok közé, de ezek sokszor annyira összemosódnak a marketinggel vagy a “programozással”, hogy a siker érdekében muszáj róluk is pár szót váltani a minél tisztább kép érdekében.

    Célok meghatározásánál azt értem, hogy első körben a keresési szándéknak megfelelő kulcsszót, kulcsszavakat érdemes keresni, amely alapjaiban határozza meg a tartalom irányát. 

    A keresési szándék arra utal, hogy milyen céllal keresnek az emberek egy adott kulcsszóra. Nagy általánosságban három típust különböztetünk meg. Ezek pedig:

    1. Információs kulcsszó: a felhasználó többet szeretne megtudni valamiről, például egy témáról, termékről vagy iparágról. Például: “az online marketing előnyei”, “landing page készítés”, “SEO előnyei”.
    2. Navigációs kulcsszó: a felhasználó szeretne meglátogatni egy adott weboldalt, üzletet. Például: “haladjunk marketing”, “jófogás”, “index”. 
    3. Kereskedelmi kulcsszó: a felhasználó meg akar vásárolni egy terméket vagy szolgáltatást. Példa: “rózsaszín unikornis vásárlás”, “kék tulipán ára”. 

    A Google érdeke az az, hogy a felhasználók számára a legmegfelelőbb találati eredményeket mutassa, ezért folyamatosan előbbre helyezi azokat a találatokat, amelyek szerinte megfelelnek a keresési szándéknak. 

    Példa: póló nyomtatási árlistádon szerepel a “legújabb póló trendek” kulcsszó. Sok értelme nem lenne, igaz? Valószínűleg nagy csalódás lenne a felhasználónak, ha megérkezne a példa honlapra, hiszen nem ezt kereste. Ezért nagy valószínűséggel azonnalki is lépne arról. Miért segítene a Google előbbre kerülni vele? 
    Illetve, ha mégis eléred a célod és az első helyekre kerülsz ezzel a weboldallal (offsite technikák segítségével mondjuk), látni fogja, hogy mindenki visszafordul a kattintás után és ezt a helyzetet bizony értékelni is fogja. Nagy eséllyel nem a terveidnek megfelelően.

     

    Függetlenül attól, hogy blog bejegyzését, termékleírást vagy landing oldalt készítesz, a SEO szövegírás a keresési szándék kutatásával kezdődik. Érdemes jól átgondolni, milyen szavakra keresnek a felhasználók azzal kapcsolatban, amit publikálni szeretnél, majd lehetőleg feltüntetni az írandó szövegben. Ezek a szavak hitelesebbé teszi a szöveget a felhasználók és relevanciát ad a Google számára.

     

    2. Tudd meg, mire kíváncsi az olvasó: kulcsszókutatás

     

    Ha megvan a kereső szándék, jöhet a kulcsszókutatás. Ebben segítségedre lehetnek a következő eszközök például: 

     

    • Google Kulcsszótervező (Ehhez szükséged lesz egy Google Ads fiókra, de nem szükséges pénzt feltölteni rá a kulcsszótervező használatához.)
    • Keyword Tool (Előfizetés szükséges a keresési mennyiségek megtekintéséhez, de a kulcsszóvariációk megtekinthetők.)
    • SEMrush (Fizetős eszköz, de lehet kérni 2 hetes próbaidőszakot.)
    • Ubersuggest (Jelenleg bejelentkezés után egy jó adag információt kaphatsz ingyenesen, nem csak a kulcsszó kutatáshoz kapcsolódóan – a karantén idején – később valószínűleg ismét freemium eszköz lesz, ami azt jelenti, hogy ingyenesen hozzájuthatsz egy limitált találathoz, de az előfizetés is csak 2 capuccino ára.)

    Előkészületben tartalmas és hatásos SEO szövegírás tanfolyamunk limitált számú résztvevővel lépésről lépésre… Ha szeretnéd biztosítani a helyed, jelentkezz előre!

    "*" a kötelező mezőket jelöli

    Hogy szólíthatunk?*
    Cím nélkül*
    Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

    3. Térj a tárgyra

     

    SEO szövegírás online tartalom. Így ellentétben az offline szövegírástól (könyvek, magazinok), más struktúrát kíván. Az emberek máshogy olvasnak az interneten. Egyre türelmetlenebbek a laptop vagy mobilok előtt, gyorsan görgetnek és gyorsan is olvasnak. Nem kell a maszlag. A végső cél: olyan szöveg létrehozása, amely tartalmazza mindazt az információt, amelyre az adott kulcsszó beírásával valaki kíváncsi volt. Azt kell kapnia, amiért odaérkezett. Legtöbbször nincs második esély, koncentráljunk az első lehetőségre inkább. Kapjon meg gminden információt a kereséssel kapcsolatban.

    Bár a releváns tartalom létrehozása nagyrészt a keresési szándék egyezéséről szól, azonban nem ez az egyetlen SEO szempont. Fontos az is, hogy tartalmunk elején elhelyezett fő kulcsszóval jelezzük az algoritmusoknak, amit ott talál, tartalmazni fogja mindazt az információt, amely érdemessé teszi azt a lekérdezéshez, amit kapott.

     

    Nem baj, ha több információt adsz, mint amit a kulcsszó indokolna, de lehessen megkülönböztetni a hozzáadott szöveget, ne kelljen kutatni érte, mert nem fognak görgetni, csak kilépnek, ha első pillantásra nem tudta felmérni, a honlap tartalmazza-e az általa keresett adatokat. És hát ugye nem az a cél, hogy elégedetlenül távozzon az érdeklődő. Neked a befektetett munkád megy kárba, a felhasználónak pedig az ideje és a márkaépítés szempontjából sem megfelelő, hiszen ez a kellemetlen fejlemény könnyen rögzülhet a tudatalattiban. Ha már annyi időt és energiát fektettünk a szöveg írásába, érdemes a részletekre is odafigyelni a cél érdekében.

     

    4. Felejtsd el a kulcsszóhalmozást

     

    Csak, hogy tisztázzuk: azzal, hogy az url-ben, a szöveg elején elhelyezed a kulcsszavadat, és itt-ott még a tartalomban a kulcsszó sűrűség növelése érdekében, az még nem kulcsszóhalmozás. A kulcsszavak halmozása 5-10 éve egy bevált SEO stratégia volt, amivel remek eredményeket tudtak elérni azon SEO szakemberek, akik ezt a módot választották az organikus lista elejére kerülni. Na de a felhasználók… Vajon mennyire élvezetes olyan olvasni egy olyan cikket, aminek minden 5-10. szava egy kulcsszó? 2020-at írunk, ez már nem SEO szövegírás!Google pedig nagyon okos lett. Tudja, hogy az ilyen típusú szövegek nem szolgálják a felhasználók érdekeit az első oldalon. Szimpla manipuláció. Sőt már azt is tudja, mi az a szinonima. Igen, magyar nyelven is! 

    Borzalmas felhasználó élményt nyújt, sőt amennyiben kiszúrja magának, bünti is járhat érte (általában a felhasználóktól), így nemigazán éri meg az ilyen típusú szövegírás. Gondolom senki nem szeretné összeakasztani a bajszát egy algoritmussal vagy manuális vizsgálat esetén egy erre szakosodott SEO szakemberrel. Ugyan a manuális vizsgálatnak Magyarországon kicsi az esélye, hogy belefutunk, de hát soha nem lehet tudni, mikor változik a helyzet. Mégiscsak a Google-ről van szó.

    Ennél sokkal fontosabb, hogy rendesen körbejárjuk a témát lefedve velük a teljes topikot, kihagyva belőlük a kevésbé releváns, körítésnek készült szöveget, hiszen ezáltal csak csökkentjük a tartalom relevanciáját az adott témakörön belül. Ugyanis a Google tudja, egy-egy adott témához milyen szavak, szókapcsolatok tartoznak, sőt még azt is, milyen gyakorisággal szerepelnek azok általában egy releváns szövegen belül.

     

    5. Tudd meg, mire kíváncsi a célközönséged

     

    Korábban már felsoroltam egy-két kulcsszókutatási eszközt, amely nagy segítséget nyújthat megírni egy szöveget, marketingeseknek, SEO és PPC szakembereknek egyaránt. 

    Azonban van még egy remek, ingyenes és nagyon hatékony eszköz, amelyet kevesen használnak. Ez pedig nem más, mint maga a találati lista. 

    Több lehetőséget is köszönhetünk a Google-nek. 

    Az egyik, az oldal alján található kapcsolódó keresések lista, amely felsorolja azokat a long tail (hosszú farok) kulcsszavakat, amelyeket a legtöbben írtak be a keresőbe és relevánsak az eredetileg keresett kulcsszóra. 

    A másik pedig természetesen maga a beviteli mező, ahol automatikusan felajánlja, mire kerestek rá a legtöbbször a hasonló kulcsszóra kereső emberek. Ezzel is sokat lehet játszani, érdemes használni. 

    kapcsolódó keresések szakaszról beszélek a SERP (Google keresési lista) alján.

    Tegyük fel, hogy egy marketinges cégnél dolgozol, és azt a feladatot kaptad, hogy online marketing témában írj szövegeket. Ahelyett, hogy elkezdenél gondolkodni, miről is írhatnál, tedd ezt inkább: kulcsszóként beírod, hogy online marketing. Ilyen találatokat fogsz kapni, mint: “online marketing előnyei”, “online marketing cégek”, “miért fontos…” stb. Ezek alapján a cikk céljainak megfelelően tudsz tájékozódni, mire is kíváncsiak az emberek. 

    Ezzel az eszközzel teljesen ingyenesen juthatsz értékes információkhoz azzal kapcsolatban, mire is kíváncsi becses célközönség. Utalni tudsz általa nyelvezetükre és az érdeklődésüknek megfelelő kulcsszavak beépíthetőek a SEO szövegírás tartalmába. 

    kapcsolódó keresések

    6. A címek, címsorok is számítanak

     

    Sok marketing szövegíró esik abba a hibába, hogy hosszú órákat tölt el egy 2-3000 szavas blogposzt írásán és az ahhoz tartozó kutatáskon, mégsem fordít elég figyelmet annak címére és címsoraira. Pedig a legtöbb esetben ott dől el, hogy kattintanak-e egyáltalán majdan az elkészült remekműre. A címsor írásának is megvan a saját szakirodalma, sőt amennyiben WordPress CMS-t használsz és ahhoz SEO bővítményt, tippeket is kaphatsz, hogyan tehetnéd kattintásra kecsegtetővé a címet. Egy jól megírt címsor , vagy meta leírás is fontos, hiszen lényeges növekedést hozhat az átkattintási arányban.

    És akkor essen pár sor a HTML-ről. 

    Ha WordPress tartalomkezelőt használsz, a legtöbb esetben a bejegyzésed (az oldalé nem) címe H1 címsorként fog megjelenni, ami azt jelenti, hogy a legfontosabb szerepet fogja betölteni a poszt címsorainak hierarchiájában. Érdemes beleszőni a kulcsszavadat is. Ugyan a Google már elég okos, hogy általánosan is áttekintése a tartalmat, azért nem árt neki egy kis segítség.

    A H tagokkal jelzed a robotoknak az oldal struktúráját. Mi, mihez kapcsolódik, hova tartozik.

    Hivatalosan érdemes csak egy fő címmel ellátni a bejegyzést (H1). Jelölése: <h1>A legszuperebb főcím 2020-ban</h1>

    Amennyiben tovább tagolnád a bejegyzést, azaz, több alcímmel is ellátod, H2, H3, H4… mert úgy érzed, szolgálják a tartalmi célodat a legjobban, inkább írd meg csak a címsorokat először. Hiszen az algoritmusok megpróbálják értelmezni, és felhasználni, hogy az alapján is értelmezze a szöveget.

    WordPress esetén a címsorok típusait manuálisan tudod állítani – és nem, nem a betűméretek miatt használunk H tageket (sokan ugyanis a betűtípusok méretének beállításához alkalmazzák azokat), ez nagyon fontos -, más esetben a forráskódban ellenőrizheted, fejlesztőd, hogyan használta azokat. Windowson Ctr+U, Mac esetén Control+kattintás majd Oldal forrásainak megtekintése. Kimásolod a kérdéses címet, vagy szövegrészt és rákeresel a forráskódban. Ctr+C, Ctr+F. Mac esetén Commandal helyettesítendő a Ctr. Tádááá!

     

    7. Optimalizáld a meta címkéket is

     

    Érdemes kreatívnak lenni a címsorral, – ezt mutatja meg a Google meta címként, amennyiben nem módosítasz rajta – hiszen 60-70 karakter után már nem mutatja meg a találati listában. Mobil verzióban még kevesebb is lehet. Nem túl kellemes érzés, amikor megírsz egy kecsegtető címet a tökéletesre csiszolt cikkednek, amely remekül körülírja a szöveget is, majd jön a Google és lecsapja a lényeget. Nem érdemes kockáztatni, vagy arra alapozni, hogy nagy képernyőn megjelenik. Ne csak kreatív legyél, hanem tömör is. Csak a lényeg!

    A címsor, meta cím elengedhetetlen, de nem ez az egyetlen SEO optimalizálást igénylő meta címke. A meta leírásba is megtérül a befektetett munka (a szöveg, amely közvetlenül az URL alatt jelenik meg). Ugyan hivatalosan nem ez a legfontosabb és nem rangsorolási tényező, mégis inkább ez alapján fog dönteni a felhasználó, hogy kattintson-e a megjelenített találati eredményre. Szóval mégis fontos.

    Érdemes 120-160 karakter között maradni, ha fontos az az információ, ami szeretnénk, hogy megjelenjen, és ne úgy folytatódjon, hogy “…”.  Ez általában a leírás első két sora.

    Előfordul azonban, hogy a Google-nek nem elég releváns megadott meta leírásunk, vagy azért, mert úgy érzi megtévesztő, vagy egyszerűen akár csak azért, mert olyan kulcsszóra jelentünk meg, ami ugyan jelen van a tartalomban, de nem releváns a meta leírásunkban, így azt a részletet jeleníti meg, ahol megtalálható az adott kulcsszó.

     

    8. Használj kiegészítő kulcsszavakat

     

    A SEO szövegírásban egy cikk több kulcsszóra is rangsorolható. Sőt! Legtöbb esetben egy jó minőségű tartalom több kulcsszóra is megjelenik a Google keresések során az első találatok között. Mi több, olyan is előfordulhat, hogy olyan kulcsszavakra is megjelensz, amelyek nem is szerepelnek a bejegyzésedben. Mint említettem már, a Google nagyon rafinált. Ismeri a szinonimákat, kombinál. Tisztára, mint egy nő. Ha figyelmet szentelsz neki, az így kigyűjtött szavakat, kifejezéseket is beépítheted a szövegbe, így gyarapítva az esetlegesen oldalra érkező látogatók számát.

    Ezért érdemes használni a Google Search Console-t, korábbi nevén a Google Webmester Eszközöket. Tovább megyek. Nem is érdemes keresőoptimalizálni olyan weboldalt, ahol nincsenek használva a Google ezen ingyenes SEO és analitikai eszközei, a Search Console és a Google Analytics.

    Felbecsülhetetlenül fontos, értékes információkhoz juthatsz ingyenesen általuk. A Search Consoleban például megtalálhatod azokat a rövid és hosszú kulcsszavakat is azon túl, amelyekre az adott cikk rangsorol, holott nem arra volt optimalizálva a szöveg. Ha úgy ítéled meg, ez a kulcsszó is hasznos lehet a SEO szöveg, tartalom célja szempontjából, uccu neki, segíts rá még egy keveset, hogy előbbre kerülhess vele a találati listán.

    A longtail (fura magyarsággal: “hosszú farok” kulcsszavak, amelyek több szóból állnak) megkeresésében is jó szolgálatot tehet a korábban említett “kapcsolódó” kifejezések” szakasz a Google kereső találatokban.

    Érdemes beleszőni az újonnan felfedezett szavakat is a tartalomba, hiszen, ha több, bővített kulcsszót célzol meg egyetlen szöveggel, akkor nagyobb (mégis releváns) közönséget érhetsz el. Tehát megéri az utánajárást és érdemes kicsit hosszabb, jobb szöveget írni, amely további kulcsszavakat is tartalmaz.

     

     

    9. Optimalizáld a képeidet is

     

    Nem titok, hogy egy jó szöveget fontos tagolni is, hiszen webes olvasásnál a gyors görgetés következtében könnyen összefolynak a szavak az olvasó szeme előtt és hamarabb belefárad.

    A szövegeket nem csak kiemelésekkel, alcímekkel, de képekkel is részekre bonthatod, ahol megpihenhet a szem, és izgalmasabbá, érdekesebbé, informatívabbá tehető a tartalom.

    Több dolgot is érdemes megjegyezni ezzel kapcsolatban.

    Először is nagyon nem mindegy, milyen képet használsz, hiszen már rég nem érvényes az a hiedelem, hogy ami fent van a neten, az ingyen van. Ezeket a képeket, – szövegeket is – valaki elkészítette, tehát érvényes rájuk a szerzői jogvédelem védőhálója. Magyarul, jogtalan használat esetén bármikor benyújthatják értük a számlát!

    Előfordulhat, hogy egyszer csak kapsz egy ügyvédi felszólítást az érintett személytől, de az is előfordulhat, hogy a Google küld egy levelet, vagy egyszerűen csak kiveszi az érintett oldalt az indexből. Szóval nem érdemes kockáztatni. Arról nem is beszélve, senkinek sem esne jól, ha szellemi tulajdonát a jóváhagyása nélkül találná meg egy másik honlapon, vagy honlapokon.

    Bőven találhatsz ingyenes képeket a neten hivatalosan is. Például:

     

    • Pixabay
    • Unsplash
    • Freepik (a Freepik esetében, ha ingyenesen használod a képeket, el kell helyezni egy kis címkét mellette, vagy havi 10 €-ért rengeteg képet tölthetsz le kereskedelmi felhasználásra is legálisan)

     

    SEO optimalizálási szempontból nem mindegy, mekkora képet használsz, hiszen egy méretesebb kép lényegesen lassíthatja a betöltési időt. Érdemes csak akkorát használni, amekkorára valóban szükség van, sőt egy kis tömörítéssel még csökkentheted is a méreteit.

    Ha ezzel megvagy, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy szeretnénk, ha a Google is tudná, miről szól a kép, és hogy a tartalmat megjelenítse a képes találatok között is. Mivel a Google egyelőre még nem képes beazonosítani a “ránézéssel” a képek tartalmát (habár folynak komoly tesztek, amelyek már egyre gyakrabban cáfolják a hipotézist) , ezeket Alt és Title címkékkel kell jelölni a számára.

     

    10. Szólítsd fel cselekvésre az olvasót

     

    Az 1. pontban meghatározott célnak megfelelően nem érdemes magukra hagyni az olvasókat, hiszen azon túl, hogy a SEO szövegírás alkalmazásával a legfontosabb célod, hogy helyezést szeretnél elérni, a szöveg eredetileg valami céllal íródott, igaz? Függetlenül attól, milyen típusú kulcsszavakat használtál, kérd meg, vagy tereld őket, hogy interakcióba lépjenek veled. 

    Ilyen interakciók lehetnek többek között:

     

    • oszd meg
    • megosztás gomb
    • vásárold meg
    • tekintsd meg
    • lépj kapcsolatba
    • olvass tovább stb.

    Érdemes alkalmazni ezeket az elemeket, hiszen több kutatás is kimutatta, hogy sokkal nagyobb eséllyel végzik el a látogatók a cselekvésre felszólítás által megadott utasításokat, mintha csak renénykednénk benne, hogy elég volt a szövegírás által sugallt tartalom célunk eléréséhez. Így talán érthetőbb a cselekvésre felszólító elemek használatának fontossága. Mindenképpen helyezz el a megfelelő helyeken itt-ott pár (CTA) call to action gombot szövegírás közben. Persze ezt sem érdemes túlzásba vinni, hiszen ha minden ötödik sor végén ott virít egy CTA, az nagyon zavaró tud lenni. Miáltal az is előfordulhat, hogy inkább negatív benyomásokat hagyunk az olvasóban.

     

    11. Ne feledkezz meg a hang alapú keresésről sem

     

    A technológia fejlődésével nem szabad megfeledkezni a hang alapú keresésekhez optimalizált hasznos tartalomról sem. Ugyan magyar nyelven még elég csekély az alkalmazási területe, de nagy valószínűséggel nem kell túl sokáig várni a megjelenésére. Az esetek 99%-ában mobilos használatra jellemző. Nem buzdítanék senkit arra, hogy azonnal álljon neki a hang alapú keresésekre szöveget optimalizálni, főleg, ha az alap SEO beállítások sem megfelelőek a honlapján, de érdemes figyelmet fordítani rá a tartalmak írásakor.

    Valójában csak arról van szó, hogy írásban az emberek más módon keresnek, mint szóban. Tegyük fel, hogy megennénk egy szelet finom süteményt egy városban, ahol most járunk először. Ha az ujjunkkal használnánk a Google-ben, így írnánk valószínűleg: “cukrászda a közelemben”. Ha a szánkat használnánk szívesebben, valószínűleg bővebb és hagyományosabb lenne a kérdés, például: “hogy jutok el a legközelebbi cukrászdához?”, “Melyik a legjobb (legközelebbi, legjobbnak értékelt, legnagyobb választékkal rendelkező stb.) cukrászda a közelemben?

     

    Miért használják az emberek a hang alapú keresést szívesen?

     

    •   Mást is csinálhatnak ezalatt (vezetés, ivás, evés, biciklizés stb.).
    •   Gyorsabb, mint az írás.
    •   Azonnali válaszokat kapnak.

     

    A legnagyobb nyertesek valószínűleg a helyi szolgáltatók lesznek a hang alapú keresések esetén. És akkor milyen taktikákat tudsz alkalmazni SEO szövegírás közben? Íme néhány példa: 

     

    • Kutasd ki, milyen szóhasználatokat és szókapcsolatokat használnak az emberek a hétköznapi életben és alkalmazd azokat. Hasznos lehet az Alsoasked.com vagy az Answerthepublic is, amelyek ugyan magyar nyelven nem működnek, viszont aki tud angolul, jó tippeket kaphat a használatukkal.
    • Használd a Google Cégemet.
    • Használj strukturált adatokat.
    • Legyen minél gyorsabb a weboldalad
    alsoasked seo

    12. Ismerkedj meg a strukturált adatokkal

     

    Egy tavalyi évben végzett felmérés szerint a Google keresések fele végződött kattintás nélkül. Tehát az emberek 50%-a hagyta el a találati listát a Google-ben anélkül, hogy kattintással átlépett volna egy weboldalra, vagy interakciót végzett volna az oldalon.  

    Nyilván ennek több oka is lehet, de ami biztos szerepet játszik benne, az a kiemelt kivonatok (featured snippet) bevezetése a találati listába, amelyek a hirdetések alatt, azonban az organikus lista felett azonnal választ ad a felhasználó által feltett kérdésekre. 

    Ez nem túl jó hír a weboldal tulajdonosoknak és szövegíróknak, sokan csak elolvassák, amire a legjobban kíváncsiak voltak, majd kilépnek. Puff neked SEO… Úgy is érezheted, feleslegesen írtad meg a szöveget és értelmetlen így a keresőoptimalizálás. Nyilván vannak olyanok is, akik rákattintanak a kiemelt cikkre, hogy tovább olvassák, vagy továbbgörgetnek más találatot keresve, de sokan beérik ennyivel. 

    Mit is jelent ez SEO szövegírás szempontjából? 

    Használni kell a strukturált adatok adta lehetőségeket és amennyiben van olyan kérdés a tartalomban, amelyre pár soros tömör, velős válasz is adott, adott a lehetőség, hogy megjelenjen a kiemelt kivonatokban is. Itt persze megjelenik a kérdés: 

    Jó az nekem, ha megjelenik a tartalom, szöveg és senki nem kattint át a weboldalra?

    Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, esetleg letesztelni, hogy mi a megfelelőbb megoldás. Márkaépítési szempontokból akár pozitív lehet és ki tudja, lehet annyira kecsegtető a tartalom, hogy mégis kattintanak. Próbáld ki, melyik megoldás a célravezetőbb a számodra.  Azért egy linket nem árt elrejteni a FAQ szövegírás során…

    fizetett, organikus és kattintás nélküli grafikon

    Azonban nem csak a FAQ jelölésre van lehetőség a struktúrált adatok használatával. A lényege tulajdonképpen az, hogy egyértelműbbé tegyük az algoritmus számára, miről szól az adott oldal, kihez tartozik, hol található, milyen kapcsolatokkal rendelkezik az adott entitás. Milyen szolgáltatásokat, termékeket árul és a lehetőség tulajdonképpen végtelen…
    Bővített találatként a fent említett FAQ lehetőséggel van megjelésre lehetőség, de például a használatával kaphatjuk meg a kis csillagokat (review schema, aggregate rating) vagy kis kártyaként jelenhetsz meg receptként mondjuk. 
    Lehet, hogy első pillantásra nem érted, hogyan kapcsolódik a szövegíráshoz, mégis 2020-2021 táján már alapvető tartozéka kellene, hogy legyen a SEO tartalmak írásához. 

    13. Számít a gyorsaság

    Lehet furán hangzik, de az egész honlap egészségi állapota, így a gyorsaság is befolyásoló tényező SEO szövegírás közben. Nyilván nem sokan fogják kivárni, – bármennyire is kecsegtető legyen épp egy-két cím és meta leírás, – ha a látogató sokszor nem bírja kivárni, míg hozzájut a szöveg adta tartalomhoz kerül. Ezt persze a Google is látja. Miért mutatná meg másoknak is a találatot, ha azt észleli, hogy azonnal kilépnek az emberek anélkül, hogy megnézték volna akár a tartalmat, vagy hogy egy pár sort is elolvastak volna belőle. Ez így nem működik. Nyilván ez extrém eset, nagyon lassúnak kell lennie az oldalnak, de gondoljunk a türelmetlen mobilos felhasználókra is. 

    A GTMetrix honlapján fontos és pontos információkat találsz, amelyeket felhasználhatsz honlapod fejlesztésére akár a keresőoptimalizálás során is. Hiszen nem csak a tartalmat kell optimalizálni és kizárólag a szövegírásra koncentrálni, minél jobb SEO szövegeket írni, hanem a figyelembe kell venni az oldal egészére vonatkozó egészségi állapotot is. Információkat találsz a nem megfelelő linkek helyéről, amelyek nem képesek betölteni egyes forrásokat, az oldal sebességét blokkoló elemekről és még sok minden másról, hogy minél szakszerűbben végezhesd el az optimalizálási folyamatokat a fontos első helyekre kerülés érdekében.

     

    Remélem sikerült ebben a kis cikkben egy általános rálátást adni a SEO szövegírás rejtelmeire, melynek köszönhetően talán idővel az első oldalon találhatod magad. 

    Tudom, mire vagy még kiváncsi, ezért egy következő cikkben külön a linképítés rejtelmeiről fogok írni.

    Amennyiben hasznosnak találtad, kövess bennünket a Facebookon, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy oszd meg, ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet.

    Segítségre, kivitelezésre lenne szükséged? 

    Lépj velünk kapcsolatba!