Google Ads hirdetéskezelés

 

Az AdWords, amely ma már Google Ads néven ismert, a kattintás alapú fizetett hirdetések (PPC) egyik formája, amely hatékony módja a vállalkozások online jelenlétének növelése érdekében.

A PPC világában való tájékozódás ijesztő lehet: mely kulcsszavakat érdemes célozni? Mikor és hol jelenjen meg hirdetés? Mennyit érdemes fizetni egy kattintásért? Több szempontot kell figyelembe venni annak érdekében, hogy a legnagyobb megtérülés keletkezzen a Google Ads hirdetéseinek kampányaira szánt keretből.

Client Partners Verified

 

MIT NYERHETSZ A SZAKÉRTŐ GOOGLE KAMPÁNYKEZELÉSSEL?

 

Olyan szakértők kezelik a kampányaidat, akik együtt lélegeznek a PPC hirdetésekkel és bizonyítványuk van róla, hogy jártasak a Google hirdetések világában.

 

HOGYAN MŰKÖDNEK A GOOGLE HIRDETÉSEK? MIBEN KÜLÖNBÖZNEK A KÖZÖSSÉGI MÉDIA HIRDETÉSEKTŐL?

 

A keresőmotorok találati listáin belül található hirdetések potenciális ügyfelek millióit köti össze a szolgáltatásokkal. Jellegét tekintve aukciós rendszerű, mégis nem feltétlenül a legmagasabb ajánlatot nyújtó a győztes, hiszen a siker attól is függ, hirdetésed és az érkezési oldal mennyire felel meg az érdeklődő keresési céljának.

 

A Google Ads hirdetések esetében nem a megjelenések, hanem a kattintások után fizet a hirdető, a reklámköltség pedig attól függ, hogy a Google milyen összegre értékelte az adott kulcsszót. Azokért a kulcsszavakért, amelyekért nagyobb a verseny, többet kell fizetni. Ez persze függ a hirdetés és az érkezési oldal relevanciájától is, ami eléggé meg tudja “kavarni” a számításokat.

 

A legszembetűnőbb különbség a Google és a Facebook hirdetések között az az, hogy míg a Google hirdetések keresési szándékon alapulnak, addig a közösségi hirdetések érdeklődési körre célozhatók.  Mindkét hirdetési típus többféle módon is nagyon hatékonyan használható és kombinálható a megfelelő eredmény elérése érdekében.

 

MIÉRT OLYAN FONTOSAK A GOOGLE HIRDETÉSEK?

 

Amikor egy vállalkozás arra a döntésre jut, hogy szeretné kihasználni az online marketing adta lehetőségeket, többféle lehetőség közül is választhat: keresőoptimalizálás, közösségi média jelenlét, email marketing, lokális marketing, PPC. Sőt PPC hirdetéseken belül is számos lehetőség közül választhatunk, például: kereső, display, shopping.

 

A Google hirdetések egyik legfőbb erénye a gyorsaság. Mindegyik hirdetési fajta nagyon hatásos tud lenni, de a PPC hirdetések szállítják leggyorsabban az eredményt. Összehasonlítva például a keresőoptimalizálással, amellyel szintén érdeklődési folyamatnak megfelelő kulcsszavakat célozhatunk, hosszú hónapokban mérhető a különbség.

 

Érdemes hozzátenni azonban, hogy sokkal tartósabb eredményhez is juthatunk általa. A Google fizetett hirdetések azonnali eredményt hoznak, hiszen keresési szándékot szolgálnak ki – azonban az eredmények csak addig érkeznek, amíg fizetünk értük. Ilyen keresési szándék például: autómentés Budapest, ahol az emberek azonnali megoldást keresnek. (Ebben az esetben például a lokális marketing is remekül használható, de erről egy másik posztban beszélünk bővebben.)

 

A Google Ads hirdetésekkel tehát azonnali eredményekre és nagyobb láthatóságra számíthatsz, mint a közösségi hálózatok által, hiszen a naponta több milliárd keresést végeznek a Google keresőmotor segítségével a felhasználók.  Egy jól megtervezett Google Ads kampány sikeres beruházásnak bizonyulhat az általa érkező online forgalomnak köszönhetően.

 

A Google ráadásul a további keresőmotorok 71% -ával is kapcsolatban van, így az ott feladott hirdetések nem csak a Google keresési találataiban, hanem a partnerhálózataikon is megjelenhetnek. Ami azt jelenti, hogy hirdetéseket még több potenciális közönséghez juttathatod el a felhasználók keresési előzményein alapuló célzások által.

 

MI IS AZ A GOOGLE ADS HIRDETÉSKEZELÉS?

 

Vannak olyan marketing kampányok, melyeknek csupán rövid Google Ads kampányokra van szüksége, azonban a vállalkozások online jelenléte legtöbb esetben folyamatos támogatást kíván. Amikor leköt valakit egy cég irányítása, nem igazán professzionális megoldás, ha mellette még a Google Ads hirdetéscsoportok megfelelő optimalizálásával is ő tölti az idejét.

 

A Google Ads kampánykezelés a hirdetések összeállításából és folyamatos karbantartásából tevődik össze.  A Google Ads az online marketing más típusaitól nem csak a felhasználói szándék miatt különbözik, más a dinamikája is. Az emberek azonnal azonnali választ keresnek a kérdésükre és minél relevánsabb információkat és egyezéseket találnak, annál sikeresebbé válik a kampány és az abba fektetett energia.

 

Amikor igénybe veszel egy Google Ads kampánykezelési szolgáltatást, biztos lehetsz benne, hogy olyan szakértő kezekre találsz, akik a korábbi, már sikeres kampányokhoz hasonló hirdetések másolatát készítik el neked a releváns szegmens tapasztalati alapján. Teszteket végeznek különböző hirdetéscsoportokkal, attribútumokkal és bővítményekkel, ezáltal garantálva a minél magasabb konverziót. Ezek a tesztek igazán időigényesek tudnak lenni, de a korábbi tapasztalatok is segítik a minél gyorsabb konverzió optimalizálást.

 

Egy másik kihívás, amellyel a webhelytulajdonosok a Google Ads hirdetések során szembesülnek, az ajánlatok elhelyezései, típusai, korrekciói, a kulcsszavak tervezése és kizárása, amelyekben szintén lényegesen nagyobb tapasztalattal rendelkezik egy hirdetéskezelő ügynökség.

 

Természetesen mindenki tehet maga egy próbát, de a legtöbb esetben temérdek próbálkozás és hibázás után jutnak el addig a pontig, amíg láthatóvá válik, hogy például egy-egy kulcsszó esetében a pontos egyezés, kifejezés egyezés, általános egyezés, vagy az általánosegyezés-módosító kulcsszavak hoznak magasabb konverziót a kampányban. Általában mindenki magából indul ki és a legtöbb esetben nem a legcélravezetőbb módszer saját kútfőből tippelni a lehetőségeket.

 

Egy Google Ads hirdetéskezelő szakember csak komplett elemzési folyamat után kezd el dolgozni egy kampányon, amely lényegesen nagyobb sikereket garantálhat.

 

A Google Ads egy másik fontos eleme a földrajzi célzás, amely főleg a helytől függő vállalkozások számára lényeges szempont, akik csak egy bizonyos célközönség számára szeretnék hirdetéseiket elérhetővé tenni. A hirdetések beállításaiban azonban könnyű eltévedni a leheletnyi különbséggel rendelkező lehetőségek között.

 

Sok esetben teljesen más hirdetéscsoportokat kell megtervezni a különböző célközönségek számára, ráadásul azt sem szeretnéd, ha feleslegesen kattintásokat hoznának a nem megfelelően beállított hirdetések, amelyek a nem megfelelő célközönséget érik el. A Google Ads hirdetéskezelésre szakosodott szakemberek pontosan átlátják ezeket a lehetőségeket és tűpontos célzásokkal érik el a megfelelő közönséget.

 

Amennyiben hirdetéseidet csak azokban az időszakokban szeretnéd megjeleníteni, amelyekben valós konverzió várható, hirdetéseid futtatását szintén érdemes hirdetéskezelő szakemberre bízni, így nem kell manuálisan állítgatni és folyamatosan felügyelni a hirdetéseket.

 

KÉSZ VAGY VÁLLALKOZÁSODAT ÚJ SZINTRE EMELNI?

 

Ezeket várhatod el egy Google Ads hirdetéskezelés kapcsán:

 

  • Kulcsszókutatás
  • Versenytárs kutatás
  • Manuális PPC ajánlat optimalizáció
  • Kulcsszóegyezési típus kiválasztása
  • Minőségi pontszám javítása
  • Landing oldal kialakítására ajánlat tartalom és konverzió optimalizálás tekintetében
  • Hirdetés A/B tesztelés
  • Kulcsszó finomítása / bővítése / kizárása
  • Versenytárs monitorozás
  • Negatív kulcsszó optimalizálás
  • Hirdetéscsoportok létrehozása
  • Remarketing kampányok
  • PPC hívások monitorozása
  • A forgalom minőségének javítása
  • ROI konverziókövetés
  • Display kampányok beállítása
  • Google Analytics beállítások
  • Folyamatos ajánlatfigyelés és módosítás
  • Földrajzi célzások
  • Napszakok és időszakos célzások
  • Hirdetésbővítmények beállításai

 

Gyakori kérdések

 

  • Csak hosszú távú szerződés köthető?

Két lehetőség közül is választhatsz. Az első csomagban kampányfelállítási díjat számolunk fel, amelyet egy alacsonyabb havidíj követ. Ebben az esetben a minimum szerződési díj 3 hónap.
A második lehetőség, hogy nem számítunk fel kampányállítási díjat, ekkor azonban a szerződés minimum hosszúsága 6 hónap

  • Enyém lesz minden, amit létrehoztok a kampányommal kapcsolatban?
    Igen természetesen, amennyiben a szerződés lejárt és minden számla kiegyenlítésre került.

 

  • Hozzáférhetek a fiókomhoz?

Igen, megtekintés szinten. A nem általunk végrehajtott módosítások komoly problémákat okozhatnak a kampány sikerességében, ezért míg azokat mi kezeljük, nem lenne célravezető, ha azokba a nem általunk felügyelt módosítások is belekeverednének.

 

  • A hirdetési költség százalékában számítjátok ki a kezelési költséget?

Minden esetben egyedi ajánlatot adunk, de legtöbb esetben a minimum kezelési díj 50 ezer ft, vagy a költés 20%-a.

 

  • A jelenlegi fiókomat használjátok, vagy újat csináltok?

Ez tőled függ, de a régi fiókok hasznosabbak tudnak lenni sok esetben.

 

  • Milyen gyakran küldtök riportot?

Általában minden hónap első napjaiban küldjük ki, de megegyezés kérdése.