Tanácsadás

Mostanra eldöntötted, hogy berobbannál a digitális köztudatba, és felhasználnád az általa nyújtott előnyöket.
Csupán abban vagy bizonytalan, merre is indulj el?

Ezekben az online marketinggel kapcsolatos témakörökben számíthatsz ránk:

1. Segítünk megtalálni célközönségedet, akik ténylegesen érdeklődnek irántad.

2. Stratégia kialakítása célközönséged figyelembevételével. Pozicionálás. Hozzájuk igazított kommunikáció, csatornák, amelyeken elérheted őket, feladatok időbeosztása, rendszerezése.

3. Online konkurenciaelemzés.

4. Facebook hirdetések kezelése. Mikor, mit, hogyan posztolj, hirdess, hogy elérj célközönségedhez, felkeltsd érdeklődésüket, és valódi eredményeket érj el! Facebook oldalad kezeléséhez tartozó fontos információk, ötletek. Mit, és mit NE … Hogyan fogalmazz, hogy célközönséged felkapja rá a fejét. Milyen hirdetést nem engedélyezett, hogyan építs közösséget.

5. Van egy WordPress weboldalad, és úgy döntesz, te dolgoznál rajta. Betanítunk, hogyan kezeld.

6. Van egy WordPress weboldalad, és szeretnéd magad végezni a keresőoptimalizálást. Elmondjuk mire figyelj, mik a fő szempontok és hogyan csináld.

7. Hogyan állítsd be, és olvasd ki az adatokat Google Analytics fiókodból.

Google Cégem fiók beállításai lépésről lépésre

A Google My Business (Google Cégem vagy GMB)  minden vállalkozás számára kihagyhatatlan lépés a keresőoptimalizálás  folyamata során.  A lokálisan működő vállalkozások nagyságrendekkel növelhetik online láthatóságukat, de minden vállalkozásnak kötelező lépés márkaépítési szempontból és a hitelességük növelése céljából is.

Ebben az útmutatóban megmutatjuk, milyen módon növelheted előnyödet versenytársaiddal szemben a Google Cégem megfelelő optimalizálása által.

A Google Cégem fiók csak fizikai címmel rendelkező vállalkozások számára hozható létre.

 

“A vásárlók 28.88% 24 órán belül felkeresi azt a vállalkozást, amelyet a térképes találatokban látott”

 

Mi is az a Google Cégem?

A Google Cégem a Google ingyenes szolgáltatása. Hitelesített GMB fiókoddal a keresési és térképes találatok között kezelheted megjelenésedet, mint például:

 

  • Cégnév
  • Cím
  • Nyitvatartási idő
  • Figyelemmel kísérheted a véleményeket és válaszolhatsz rájuk
  • Fotókat tehetsz közzé
  • stb.

Google Cégem beállításának folyamata

Kérvényezd és hitelesítsd a Google Cégem fiókodat

Első lépésként ellenőrizd cégnevedet a keresőben, hogy már listázva van-e? Amennyiben igen, jelezd, hogy te vagy a tulajdonos és indítsd el a regisztrációt.

Amennyiben még nem regisztrálták kérvényezd a fiók létrehozását itt: https://www.google.com/intl/hu_hu/business/ és hitelesítsd, hogy valódi címen működő vállalkozásról van szó.

 

Google cégem regisztráció

Hitelesítés

Hitelesítéskor a valós címet kell megadnod, amelyre a Google levélben egy hitelesítő kódot küld. A levél cirka 5-14 nap alatt érkezik meg Magyarországra. A hitelesítő kód megadásával válsz teljeskörű tulajdonosává a fióknak.

„A hitelesített vállalkozásoknak kétszer akkora bizalmat szavaznak a felhasználók, mint a nem hitelesítetteknek” – Google

A hitelesítés megvédi a vállalkozást illetéktelen módosítások és a hamis regisztrációk ellen. Itt tudsz róla bővebben tájékozódni.

Hitelesítés után a következő lehetőségek válnak elérhetővé:

  • Céges információk testreszabása és karbantartása
  • Válaszolhatsz az ügyfélvéleményekre
  • Képeket, híreket, eseményeket, akciókat és termékeket jeleníthetsz meg
  • Értékeléseket gyűjthetsz
  • Statisztikát kapsz a fiókkal interakcióba lépő felhasználókkal kapcsolatban

 

Ezeket a hibákat ne kövesd el

A legtöbb vállalkozás itt meg is áll. Megkérik, hitelesítik a fiókot, megadnak egy minimális adatot és kész.

Pedig ez csak a kezdet.

Itt kezdődik az optimalizálás.

A továbbiakban megmutatom, mire vagy képes a Google Cégem fiókoddal és hogyan optimalizáld.

Először is tölts ki minden információt, amit a Google kér a fiókban.

Nagyon fontos, hogy a Név, cím és telefonszám friss, aktuális legyen. Sőt! Minden online megjelenésnél ugyanaz. Ez nagyon fontos. Ezzel építed céged hitelességét az érdeklődők és a Google szemében.

Optimalizáld a fiókodat.

 

  • Használd a kulcsszavakat, amelyekre szeretnél megjelenni, de ne optimalizáld túl!
  • Adj hozzá olyan információt, ami egyedivé tesz és megkülönböztet a konkurenciától
  • Mutasd be termékeidet, szolgáltatásaidat

 

Adj hozzá minden lehetséges információt és képes megjelenést amit a Google kér:

  • Profilkép
  • Borítókép
  • Milyen körzetben szolgáltatsz
  • Nyitvatartási időt
  • Mikor alakult a vállalkozás
  • Telefonszám
  • Weboldal elérhetőség

 

A vállalkozások felkutatása során az ügyfelek elsőként a profilképpel találkoznak, emiatt érdemes nagyobb figyelmet fordítani rá.  Ráadásul a profilképpel rendelkező cégek 2x nagyobb bizalmat ébresztenek az ügyfelekben és 35%-kal nagyobb kattintást is kapnak, mint a nem, vagy rossz minőségű képekkel rendelkező vállalkozások.

Fontos észben tartani, hogy a listázásokra bárki javasolhat módosításokat, ezért nagyon pontosan add meg céged adatait. Nyilván te sem szeretnéd, ha számodra idegenek változtatnának azon. Frissítsd rendszeresen Google Cégem fiókodat és korrigáld a változásokat, hogy minden up-to-date legyen.

Add meg a területet, ahol elérhetőek a szolgáltatásaid.

Nem minden vállalkozás szolgáltat helyben egy üzlethelyiségből. Vannak, akik otthoni címet használnak és vannak mobil szolgáltatók is.

Amennyiben vállalkozásod nem egy konkrét címen szolgáltat, add meg azokat a területeket is, ahol szolgáltatásod igénybe vehető.   Korábban megadható volt, hogy egy bizonyos sugarú körzeten belül szolgáltatsz, de az új módosítás után már csak területek, városok megjelölésére van lehetőség.

Add meg üzleti profilodat

Ezeken az adatokon bármikor változtathatsz. Jelentkezz be Google Cégem fiókodba és az Információ menüben a ceruza ikonra kattintva módosíthatod az adatokat. A módosítás végeztével kattints az “Alkalmazás” gombra és készen is vagy.

Helyezd el a gombostűt megfelelően a térképen

Címed hitelesítése után ellenőrizd a térképen megfelelően van-e elhelyezve a gombostű. Amennyiben nem, jelentkezz be Google Cégem fiókodba, az Információ menüpontban kattints a címadatokra és húzd a megfelelő helyre.

Miért nem jelensz meg a Google Térképen

A probléma hátterében a következő problémák állhatnak:

  • A Google Cégem fiókod nincs hitelesítve
  • Google Cégem fiókod letiltásra került
  • Már regisztrálva vannak az adatok a Google Cégem rendszerében
  • Túl messze vagy a városközponttól

 

Add meg a nyitvatartási időt

Add meg a hivatalos nyitvatartási időt, szükség esetén pedig módosítsd, pl. ünnepnapok.

 

Kérj ügyfélvéleményeket, értékelést

Az ügyfélvélemények befolyásolják vállalkozásod láthatóságát az online keresések során és befolyásolják a vásárlói döntéseket is. Még jobb, ha megkéred ügyfeleidet, hogy kulcsszavaid is jelenjenek meg az értékelésekben.

Ezek az értékelések csillagokként is megjelennek a listában, amelyek növelik a vállalkozásba vetett bizalmat.

google cégem értékelés

 

Hogyan szerezhetsz értékeléseket:

  1. Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy értékeljék vállalkozásodat
  2. Fontos, hogy legyenek bejelentkezve Google fiókjukba.
  3. Küldj nekik linket, ahol a vállalkozásod megtalálható, hogy könnyű dolguk legyen.
  4. Kattintsanak a Google értékelésre és a jobb felső sarokban írjanak véleményt és értékeljék a vállalkozást
  5. Kattintsanak a “Közzététel” gombra

 

Hogyan találod meg a direkt linket a vállalkozásodhoz?

  1. Keress rá a vállalkozásodra a Google találati listában, lehet, hogy a város nevét vagy a címet is meg kell adnod hozzá, hogy megtalálhasd. Másik lehetőségként a Google Cégem fiókod Információ menüpontjában kattints a “Megtekintés a keresésben” linkre.
  2. Kattints a “Google értékelésre”, majd az “Írjon vélemény” -re.
  3. Másold ki az oldal URL-jét, és küldd szét az ismerősöknek és ügyfeleknek
  4. Akár le is rövidítheted, ha kicsit csinosabb linket szeretnél, pl itt: https://bitly.com/
  5. Ha nem értékelik pár napon belül a vállalkozásodat, kedvesen emlékeztesd őket
  6. Mindig válaszolj az értékelésekre, még a negatívra is!

 

“Az emberek 45%-al nagyobb valószínűséggel látogatják meg azokat a negatív értékeléssel rendelkező vállalkozásokat, ahol válaszoltak azokra. “

 

Adj képeket a fiókodhoz

“A képpel rendelkező vállalkozások 35% -kal nagyobb kattintást és 42% -kal nagyobb útbaigazítási kérelmet érnek el’ a Google szerint.

Több típusú fotót is hozzáadhatsz a vállalkozáshoz

  • Profil fotó (minimum 250 x 250 pixel)
  • Borítókép
  • További képek a vállalkozásról.
  • A képek minimum 720 x 720 px nagyságúak legyenek JPG vagy PNG formátumban

 

Milyen képeket használj?

  • Belső képek az üzletről
  • Külső képek
  • Képek a szolgáltatásról vagy a termékekről
  • Csapatképek és képek a vállalkozás strukturális felépítéséről
  • Események képei

 

A Google javaslata szerint érdemes minimum 3 képet feltölteni.

Tölts fel videókat

Videókat a Google Cégem fiókod Képek menüpontjában tölthetsz fel a Video fül alatt.

Az áttekintésben minden feltöltést megtalálhatsz, ahol módosíthatod vagy törölheted őket.

A videók:

  • maximum 30 másodperces lehetnek
  • maximum 100 MB
  • minimum 720 p felbontásúak legyenek

 

Írj bejegyzést

Keltsd fel ügyfeleid figyelmét és növeld az átkattintási arányt!

A Bejegyzés menüpontban remek lehetőségek rejlenek. Promótálhatsz:

  • Újdonságokat
  • Eseményeket
  • Akciókat, kuponokat
  • Termékeket, szolgáltatásokat
  • Ajánlatokat

A bejegyzéstípusokra pedig egyedi gombokat is tehetsz:

  • Foglalás
  • Online rendelés
  • Vásárlás
  • További információ
  • Jelentkezés
  • Hívás most

Így ügyfeleid azonnal kapcsolatba léphetnek veled.

 

Mire figyelj Bejegyzés írásánál:

  • A képek 4:3 arányban jelennek meg. Bizonyosodj meg róla, hogy megfelelően jelennek meg
  • Csak 100 karaktert tudsz megjeleníteni
  • Egyszerre 10 bejegyzést tudsz megjeleníteni és a legfrissebb lesz legelöl. A többi slideshowban jelenik meg és csak 7 napig.

 

Kérdések és válaszok

A kérdések és válaszok közvetlenül a nyilvános panelből érhetők el. Ezt a lehetőséget sok vállalkozás kihagyja a fiók optimalizálásakor.

Hogyan nyerhetsz vele:

  • Kérdezz és válaszolj a saját kérdéseire (versenytársad nem valószínű, hogy foglalkozott ezzel eddig). Ne vidd túlzásba, de ha vannak olyan általános kérdések, amiket állandóan feltesznek ügyfeleid, érdemes válaszolni rájuk.
  • Azonnal válaszolj a mások által feltett kérdésekre.
  • Hasznos, pozitív és tömör válasz legyen, ne írj regényt.

 

Google Cégem statisztika

Mit láthatsz a GMB statisztikában?

  • Milyen módon találják meg emberek a vállalkozásodat? (közvetlen, felfedezés, márkaneves keresés)
  • Hol találnak rád? (keresésben, térképen)
  • Milyen módon lépnek kapcsolatban veled? (webhely meglátogatása, útvonalterv kérése, telefonhívás, üzenet)
  • Hol élnek az emberek, akik útvonaltervet kértek
  • Mikor és hányszor hívtak az ügyfelek
  • Milyen kulcsszóval találtak rád
  • Konkurenciádhoz képest milyen beállításokkal rendelkezel

 

Hogyan kezeld könnyedén Google cégem fiókodat?

 

A Google rendelkezésre bocsátotta applikációját, amellyel gyorsan és könnyedén kezelheted Google cégem fiókodat és értesítéseket kaphatsz az interakciókról.

Android letöltés

IOS letöltés

Utolsó cikkek a blogból

Az internet sötét napja. Az EP megszavazta az Article 13-at!

  Az európai politikusok 348 igen és 274 nem szavazat mellett megszavazták a nagy port kavart 11. és a 13. cikkelyt, amely az online szerzői jogokat szabályozza.   Az ellenzők az utolsó pillanatig reménykedtek, hogy megváltoztathatják a végeredményt, de nem...

Milyen hasznos volt számodra ez a tartalom?

/ 5. Ennyi szavazatból:

Örülünk, hogy hasznosnak találtad ezt a cikket.

Több értékes tartalomért kövess bennünket a Facebookon is!