Nem tudod pontosan, mi is az a SEO (keresőoptimalizálás), és nem tudod mire jó?

 

 

Ez a lista a SEO előnyeiről megváltoztatja a nézőpontodat arról, amit az online jelenlétről gondolsz, és világossá válik, miért kell minden vállalkozásnak keresőoptimalizálással foglalkoznia.
Mielőtt elkezded online hirdetésekre költeni a pénzedet, olvasd ezt végig, hálás leszel érte.

A keresőoptimalizálás a webhely optimalizálásának azon folyamata, amely során növeljük a keresőmotorokból érkező organikus(ingyenes) találatok számát. Ilyen keresőmotorok a Google, a YouTube, a Bing és a Yahoo.

Olvasd végig, ha még nem rendelkezel hatékony SEO stratégiával. Hatalmas hibát követsz el, ha nem használod ki a keresőoptimalizálás által nyújtott ingyenes előnyöket.

Pénz folyik ki a zsebedből minden egyes nap, ha weboldalad nincs megfelelően optimalizálva a keresőmotorok számára.

Mégpedig ezért:

1. Az emberek folyamatosan a te szolgáltatásodat vagy termékedet keresik a keresőmotorok segítségével

Több mint 2 billiárd ember van online. Az online tevékenységek 93% -a egy keresőmotoron kezdődik, akik másodpercenként 40 000, naponta pedig 3,5 milliárd keresést végeznek.

Több millió lehetőség van arra, hogy vállalkozásod megtalálható legyen a keresőmotorok számára. Tehát a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb előnye az, hogy ügyfeleid napi rendszerességgel használják a Google találati listáját.

2. A SEO minőségi forgalmat generál

A keresőmotorok forgalma a legjobb forgalom. Miért? Mert az emberek ott keresik problémáikra a megoldást, amit te oldhatsz meg. Te húzod be a vevőket az oldaladra, nem kell őket mindenféle hirdetésekkel traktálnod, hogy meggyőzd őket, nálad vásároljanak.

Azok a felhasználók, akik innét érkeznek az oldaladra, már téged keresnek! Ilyenkor azonban érdemes megtisztelni az érdeklődőket azzal, hogy egy olyan weboldalra érkeznek, amely számukra a megfelelő tartalmat nyújtja, és kellemes, könnyed felhasználói élményt prezentál.

3. A keresőoptimalizálással érkező forgalomból nagyobb eséllyel lesz ügyfél

A keresőoptimalizálással érkező forgalomból nagyobb eséllyel lesz ügyfél, mint a más forrásokból érkezőkből. Valójában a keresési forgalomnak a legjobb konverziós aránya a legtöbb weboldalon. Ha jó helyen pozícionálod magad a keresőmotoroknál, akkor vállalkozásodat is magasabb konverzióra pozícionáltad.

4. A SEO növeli az értékesítést és az érdeklődők számát

A SEO nem egy mítosz. Amennyiben életképes termékkel rendelkezel, elképesztő hatékonyan képes növelni a leadek, és az eladások számát.

5. A SEO csökkentheti a kiadásaidat

A SEO egy másik előnye, hogy “ingyenes”. Sokkal olcsóbb a fizetett hirdetéseknél. Az egyetlen költség a keresőoptimalizálásban, az egy jó SEO-s díja. Hacsak nincs tapasztalatod weboldalad programozásában és a Google algoritmusokban, akkor szükséged lesz egy keresőoptimalizálásban jártas szakemberre, aki képes növelni helyezésedet a Google találati listában.

6. A keresőoptimalizálás nem tartalmaz fizetett hirdetéseket

Erőteljes SEO helyezés mellett nincs szükséged fizetett hirdetésekre, és nem kell fizetned a kattintásokért sem. Egy hatékony keresőoptimalizálási stratégia csökkenti a kiadásaidat, és az így megspórolt összeget más területekre tudod fordítani céged növekedése érdekében.

7. Amennyiben előkelő helyen szerepelsz a Google találati listán, gyakorlatilag non-stop hirdetéseket futtatsz

A helyes keresőoptimalizálás napi 24 órában dolgozik neked, hiszen helyezésed nem tűnik el egyik napról a másikra. Weboldalad forgalmát folyamatosan, minden nap, minden órában hatékonyan növelheted. Miután sikerült jó pozícióba kerülnöd a találati listán, a keresőmotorok akkor is reklámoznak téged, amikor alszol.

8. A SEO bizalmat és hitelességet épít

Az emberek bíznak a Google-ben. Rendszeresen használják, hogy pontos információt kapjanak arról, ami éppen foglalkoztatja őket. Amennyiben jó helyezéssel rendelkezel a találati listákon, gyakorlatilag megnyerted a felhasználók bizalmát, és hitelesnek tartanak, hiszen ők is hisznek a Goggle-nek, hogy a legrelevánsabb találatokat prezentálja számukra. A kattintások 37%-a a találati listák első oldaláról érkezik.

9. A keresőoptimalizálás hosszú távú stratégia

A SEO hosszú távú stratégia. 6-12 hónapig is eltarthat, míg weboldalad előre kerül a találati listákon. Ugyanakkor, mivel az előrejutás időbe telik, ugyanez vonatkozik a visszacsúszásra is.  Azonban aki egyszer elérte a legmagasabb helyezéseket, ritkán halad visszafelé. Ezt csak az egyre növekvő keresőoptimalizálási verseny és a Google algoritmusok változása módosíthatja.

10. A keresőoptimalizálás tájékozottabbá teszi ügyfeleidet

Az emberek a keresőmotorokat használják információszerzésre.  A kapott eredményeket pedig arra használják, hogy az elérhető lehetőségek közül a számukra legmegfelelőbb döntést hozhassák meg.  A magas helyezés lehetőséget teremt számodra, hogy te oktathasd ügyfeleidet. Ez tudat alatt nem csak bizalmat épít márkád felé, de segít is nekik, hogy megfelelő döntést hozzanak. Igazi kisdoboshoz méltó cselekedet igaz?  Mindenki jól jár.

11. A keresőoptimalizálás befolyásolja a vásárlási döntéseket

A SEO jelentősen befolyásolja a vásárlási döntéseket. Ez pedig a korábbi pontokban említett kiépített bizalom és hitelesség miatt van. Optimalizáld honlapodat, javíts a konverzión azáltal, hogy jelentősen befolyásolod az internetet használó emberek vásárlási döntéseit.

 

12. A jó SEO növeli a márkaismertséget és a tudatosságot

A konverzió mellett egy jól optimalizált weboldal a márkaismertséget is növeli. Magyarul a keresőoptimalizálás segít az embereknek, hogy megismerjék céged, terméked nevét, márkádat és tudat alatt elraktározhassák. hogy a következő találkozásnál már az „aha” érzéssel olvassanak rólad.

Ez azért nagyon fontos, mert weboldalad látogatói nem mindig állnak készen azonnal a vásárlásra, azonban mikor ez bekövetkezik, ismerős márkaként nagyobb valószínűséggel választanak téged.

13. A SEO növeli ügyfeleid elköteleződését

Nemcsak márkaismertségedet, de ügyfeleid elköteleződését is növelheted. Minél gyakrabban találkoznak márkáddal, annál szorosabb lesz ez a kötelék. És minél szorosabb a kötelék, annál nagyobb az esélye, hogy egy „ismerősnél” fogják elkölteni azt az összeget, amit a vásárlásra szántak, de máshol is megkaphatnának. Az erős SEO helyezések drámaian képesek növelni ezeket a mikro-elköteleződési pontokat potenciális vásárlóidnál.

 

14. A SEO 90% -kal több kattintást kap, mint a PPC

SEO kenterbe veri a fizetett hirdetéseket. Miért? Mert 90%-kal nagyobb kattintási aránnyal vezetnek a fizetett hirdetésekkel szemben. A legtöbb felhasználó át is ugorja a fizetett hirdetéseket. Ez valószínűleg a Google algoritmusába vetett bizalomnak köszönhető. Ha a keresőoptimalizálásba fektetsz be inkább, nagyobb forgalmat könyvelhetsz el ugyanazokra a kulcsszavakra, mint a fizetett hirdetéseknél.

15. A SEO megnöveli weboldalaidra vonatkozó hivatkozásokat is

A keresőoptimalizálás által megnövekednek a weboldaladra történő hivatkozások is. Egy Google által ajánlott oldalra a látogatóid is szívesebben hivatkoznak, és küldik el linkjét ismerőseinek vagy barátainak.

16. A keresőoptimalizálás mérhető

A SEO mérhető. A konverziókat, a konverziók forrását, weboldalad helyezésének és organikus forgalmának fejlődését is mérheted. A megfelelő eszközökkel (vagy a SEO céggel ) azt is megtalálhatod, mely kulcsszavak a legértékesebbek a vállalkozásod számára.

17. SEO az offline értékesítést is sikeresebbé teszi

Mit gondolsz, végeznek ügyfeleid kutatást az interneten, mielőtt betérnének egy offline boltba? Természetesen igen! Mivel egyre több ember nézi át a netet, mielőtt megtalálná a számára megfelelő üzletet, ezért bizony ez sokszor az offline értékesítésben csapódik le. Ezért kimondhatjuk, hogy a keresőoptimalizálás igenis fontos szerepet játszik az offline értékesítés előremozdításában is.

18. A SEO költséghatékonyabb, mint a fizetett reklám

Ez nem olyan nagy varázslat. Miután elérted az áhított pozíciót, már nem kell fizetned a kattintásokért. Szüneteltetheted a PPC hirdetési kampányaidat, és engedd, hogy keresőoptimalizált weboldalad tegye a dolgát.

19. Versenytársaid is használják a SEO-t

Vadász akarsz lenni, vagy őzike? Reménybeli ügyfeleid a Google találati listájában keresnek. Versenytársaid egy része pedig már keresőoptimalizálta weboldalát. Ha nem kezdesz bele még ma, elképzelhető, hogy hamarosan már nem is lesz üzleted!

20. Ha kisvállalkozó vagy, honlapod megfelelő optimalizálásával megelőzheted a nagyobb konkurenciádat is!

Ha kisvállalkozásod van, nehéz dolgod lesz, ha tőkeerős cégeket akarsz beelőzni az AdWords rendszerében. Azonban egy hatékony SEO stratégia segíthet, hogy jobb helyezést érj el. A nagyobb vállalatok a gyors és drága reklámokra támaszkodnak, te azonban egy megfelelő keresőoptimalizálási stratégiával csendben belopódzhatsz ügyfeleidhez a hátsó ajtón, mikor senki sem figyel.

21.Harapj egy nagyot a piac piros almájából keresőoptimalizálással

Ha te vagy az első lehetőség, az ügyfelek soha nem fognak tudomást szerezni a több száz alternatíváról. Hacsak nem lapozzák végig a Google első 10 oldalát. Persze mind a ketten tudjuk, hogy ez nem fog megtörténni. Miért? Mivel a felhasználók 75% -a soha nem megy tovább a Google keresési találatok első oldaláról.

22. A SEO segítségével új piacokra lelhetsz

A SEO segítségével új piacokra is szert tehetsz. Ha weboldaladat már megfelelően optimalizálták, folytathatod a folyamatot újabb és újabb kulcsszavakkal, legyenek azok új termékek vagy szolgáltatások. A keresőmotorok pedig minőségi forgalmat fognak szállítani oldaladra, ezzel segítve az új piacokra történő térnyerésedet.

23. A keresőoptimalizálás üzleted értékét is növeli

A vállalkozásod SEO helyezéseddel együtt válik mind értékesebbé. Ha esetleg céged értékesítésén gondolkodnál, jó ha tudod, hogy egy erős helyezés a Google találati listában jelentősen növeli vállalkozásod értékét is. Valószínűleg azért, mert a Google helyezések nagyon hosszú időn át tartják a helyüket, így akár évekre is stabil bevételt garantálnak.

24. A keresőoptimalizálás minden online marketing tevékenységedet magában foglalja.

A SEO maga az online marketing. Minden online marketing tevékenység valamilyen módon kapcsolódik a keresőoptimalizáláshoz. A webdesign, a tartalom marketing, a közösségi média marketing szolgáltatásai és az online hirdetések is befolyásolják a SEO-t.

25. SEO javítja a ROI-t

Ahogy az előző pontban is említettem, egy kapcsolódó marketingkampány is befolyásolja SEO rangsorolásodat, ami pedig a ROI-dat is megdobja. Mindjárt kifejtem.

26. A keresőoptimalizálás a legjobb PR stratégia

A SEO az új “PR”. Hogy jól teljesíts a keresőmotorok szemében, sok, jó minőségű backlinkkel kell, hogy rendelkezzél. A backlinkek azok a linkek, amely más oldalakról mutatnak a tiédre. Minél több van, annál relevánsabb weboldalad, és minél relevánsabb a weboldalad, annál előbbre kerülsz a rangsorban. A jó minőségű backlinkek megszerzése pedig publicitást is igényelhet. Minél nagyobb publicitással rendelkezel, annál többen fognak rád hivatkozni. Érthető, igaz?

27. A keresőoptimalizálás növeli a közösségi média követőid számát is

Amikor látogatóid átnézik weboldaladat, nagy valószínűséggel meg fogják találni a közösségi ikonokat is, és nagy számban fognak rákattintani. A hatékony SEO kampány több ezer látogatót is irányíthat weboldaladra, amelynek egy része nagy valószínűséggel a követőddé válik.

28. A SEO növeli az e-mail listádat

A SEO növeli a hírleveledre feliratkozók számát is. Feltéve, ha van egy hírlevél feliratkozási űrlapod weboldaladon, egyre több feliratkozóra számíthatsz, ahogy haladsz előre a Google találati listán. Az optimális eredmény érdekében ösztönözd valamilyen módon a hírlevél feliratkozást.

29. Weboldalad optimalizálása növeli blogod forgalmát

Ahogy nő helyezésed a Google találati listáján, egyidőben blogodat is értékesebbnek fogják találni a keresőmotorok. Tartalma valószínűleg egyre gyakrabban fog megjelenni, mint releváns tartalom, amelyet a Google szívesen ajánl fel a keresőkben. Amelyek így ismét több megosztásra, több linkre számíthatnak.

30. A keresőoptimalizálás javítja a weboldalad átkattintási arányát

Az előkelő helyezés a Google találati listán javítja weboldalad átkattintási arányát. Vagy fordítva. Nagyobb átkattintási arányt kell elérned, hogy javuljon a SEO-d. Az átkattintási arány: az elért emberek száma osztva az oldaladra érkező látogatók számával.

31. A SEO javítja a honlapodon töltött idő mennyiségét

Az átkattintási arány növekedésével valószínűleg a weboldaladon eltöltött idő is nőni fog. És minél hosszabb ideig maradnak weboldaladon a látogatók, annál valószínűbb, hogy vásárolni is fognak. Ez pedig a Google találati listában is előnyt jelent a helyezésedet tekintve.

32. A keresőoptimalizálás javítja a weboldalad biztonságát

Weboldalad optimalizálása során rákényszerülsz, hogy a weboldaladat is biztonságossá tedd, és mindenféle vírustól és csalótól megóvd látogatóidat. Ezt pedig nagyon szereti a Google, ami szintén befolyásolja helyezésedet a találati listában.

 

33. A keresőoptimalizálás növeli weboldalad sebességét

Az egyik feladat, amikor weboldalad optimalizálásán dolgozol, az a betöltési sebesség növelése lesz, amely nagyobb felhasználói élményt garantál. Nem utolsó sorban a helyezésed is javulni fog.

 

34. Weboldalad optimalizálása növeli a felhasználói élményt

Ahogy az előző pontokból is látható, a SEO javítja honlapodon a felhasználói élményt. Ne feledd, a Google célja, hogy releváns találatokat biztosítson felhasználói számára. Ahhoz, hogy jó helyezést érj el a Google találati listában, weboldaladnak értékesnek kell lennie a szemében. A felhasználói élményt pedig nagyon fontosnak tartja.

35. A keresőoptimalizálás egyre értékesebb

Egyes elemzések szerint a weboldalak SEO kiadásai hamarosan lekörözi az online hirdetési költségeket. Miért költenek rá szívesen az emberek, és a vállalkozások?  Nos, azért, mert működik. Szállj fel te is idejében a SEO expressre, mielőtt még túlságosan zsúfolt lesz.

36. A SEO mobilon is működik

A mobil az online tér jövője. Folyamatosan növekszik a mobilos felhasználók száma. Ha mobilra is optimalizálod weboldalad, nemcsak a SEO -dnak teszel jót, de felkészülsz a következő generáció marketingjére is. Weboldaladnak muszáj mobilbarátnak lennie. Mobile first! Egy ideje már ez a Google mottója is.

37. A SEO segít kitűnni

Az interneten 250 millió weboldal található. Egy átlagember soha nem fogja végig nézni ezt a hatalmas kínálatot. Egy jól optimalizált weboldal segít kitűnni a tömegből!

38. Keresőoptimalizálással lézerpontosan célozhatsz

A SEO alapjai a megfelelő kulcsszavak. Ez azt jelenti, hogy a találati listában kulcsszavak alapján listáz a Google. Előnye, hogy azokat az embereket éred el, akik pontosan azt keresik, amit te kínálsz. A keresőoptimalizálás kulcsszó-célzási képessége az egyik legfontosabb oka annak, amiért minőségi forgalmat kapsz honlapodra.

 

39. SEO forgalom valódi üzletet hoz

A látogatók nem szórakozni jönnek weboldaladra. Problémáik vannak, amelyekre válaszokat keresnek, és azért kattintanak rád, mert úgy gondolják, te enyhítheted kínjaikat, és megoldást találnak. Mindaddig, amíg releváns tartalommal látod el őket, sikeres leszel a SEO -val.

40. A keresőoptimalizálással elért helyezésed örökké tart

Na jó, nem… De tényleg nehéz felrobbantani a találati listák helyezéseit. Ha egyszer odakerültél, jó darabig ott is fogsz maradni, hacsak nem használtál black-hat  SEO-t. A fekete-kalapos SEO olyan nem elfogadott taktikákból áll, amelynek célja, hogy kijátssza az algoritmusokat, amely a Google rangsorolásokat szabályozza. Ez pedig csúnyán visszaüthet. De neked nem kell aggódnod emiatt. Miért? Mert te egy megbízható SEO céggel dolgozol. Igaz?

41. Egy jól optimalizált weboldallal búcsút mondhatsz a hideghívásoknak és más hagyományos stratégiáknak (Ez a GDPR miatt most úgyis egyre bonyolultabbá válik)

Belefáradtál a szórólapozásba, az újsághirdetésekbe? Nem látod az eredményt? Már téged frusztrál, hogy vadidegen embereket hívogatsz, tudod, hogy idegesíted őket, és nagy valószínűség szerint úgysem vesznek tőled semmit? Ha a válasz igen, akkor itt az idő, hogy elkezdj keresőoptimalizálásba fektetni.

42. A SEO megkétszerezheti vagy többszörözheti vállalkozásodat

A SEO pont azoknak az embereknek mutat be téged, akik olyat keresnek, mint te és a céged. Legyél látható globálisan, legyen az egész Föld a piacod! Határ a csillagos ég!

43. A SEO segítségével tehetségeket vonzhatsz magadhoz

Azok az emberek is a Google-ben kezdik a keresést, akik munkát keresnek. Optimalizálhatod weboldalad úgy, hogy azok az emberek is rád találjanak, akik azt a munkát, vagy pozíciót keresik, amit te ajánlasz. Minek fizetnél fejvadászoknak, ha egy ilyen kincs van a kezedben?

 

44. A keresőoptimalizálás megfizethető

A SEO hosszú távon még mindig sokkal olcsóbb, mintha fizetett hirdetésekből szereznéd a konverziód. A megtérülése pedig felbecsülhetetlen!

45. A keresőoptimalizálás a legokosabb marketingbefektetés

A SEO előnyei végtelenek, a legokosabb hosszú távú marketing befektetés, amibe invesztálhatsz. Olyan forgalmat, érdeklődőket, és eladást generál, amely semmilyen reklámot nem igényel. Sőt, az ügyfeleid fognak keresni téged!

Ne feledd, valamelyik versenytársad épp most kezdi el!

Ha te sem akarsz hideg hívással, szórólapokkal, fizetett hirdetésekkel bajlódni, vágj bele SEO kampányodba most! 

A SEO 45 előnye, avagy miért van szüksége minden vállalkozásnak keresőoptimalizálásra?
5 (100%) 2 votes

Pin It on Pinterest