SEO Keresőoptimalizálás
- Végre elkészült a csilli-villi új honlapom! És akkor most hogyan tovább? Kell a weboldalam keresőoptimalizálni?
- Mit tegyek, hogy el is jusson az ügyfélkörömhöz, a legjobb felhasználói élményt nyújthassam. Segít ebben a SEO?
- Az emberek csak a Google találati lista első oldalát olvassák, mit tegyek, hogy előbbre kerüljön a weboldalam?
- Visszacsúszott az oldalam a találati listákon, mit tegyek?
Ha ilyen kérdések foglalkoztatnak, olvass tovább.
Mi a SEO, keresőoptimalizálás?
A weboldal SEO a honlap (minőségi) látogatottságának növelésének egyik leghatékonyabb módja az olyan keresőmotorokban és a fizetett hirdetésekben való minél előnyösebb megjelenés, mint például a Google. Miért? Mert az online keresések több mint 93% -az internetes keresőkben kezdődik.
Itt kezdődik egy SEO ügynökség munkája.
Amennyiben vállalkozásod/céged weboldala nem optimalizált, semmilyen módon nem található meg a Google keresési találatok első oldalain, versenytársaid azonban igen, – komoly bevételtől esel el. Nagyon-nagyon fontos, hogy vállalkozásod látható legyen az interneten! Ezért van szükség minden weboldalnak keresőoptimalizálásra.
Kulcsszavaid halmozása és a meta adatok kitöltése ma már nem elég a találati lista első oldalához, a weboldal keresőoptimalizálás ennél jóval öszetettebb feladattá vált.
Pár évvel ezelőttig ha készítettél egy weboldalt, találtál rá pár megfelelő kulcsszót és néhány visszamutató linket nyert ügyed volt SEO – keresőoptimalizálás témában.
Ma már az sem elég, ha SEO szakértő vagy. Meg is kell tartani az érdeklődőket akik a találati listákról érkeznek, különben a weboldal keresőoptimalizálás eredménye kútba vész és nem hoz anyagi megtérülést.
Mi első körben megvizsgáljuk, hogy mi a célod, mi teszi egyedivé a vállalkozásodat, miért tőled vásárolnak az ügyfeleid? Miért maradnak az oldaladon, vagy miért lépnek ki azonnal. Lehet, hogy nem releváns érdeklődők érkeznek, esetleg túl bonyolult a honlap?
A weboldal keresőoptimalizálása nem a leggyorsabb, de az egyik legtartósabb megoldás a találati listán elérhető előkelő helyezéshez. A megfelelő optimalizálás legtöbb esetben több hónapig tartó kitartó munka eredménye.
Nem lenne gyümölcsözőbb vállalkozásod számára, ha nem kellene a versenytársakkal, a Google-al versenyezned és honlapod optimalizálásával tölteni értékes időt, hanem egyszerűen csak azzal foglalkozhatnál, amit a legjobban csinálsz, és ami a profitot termel a cégednek?
Ha figyelmen kívül hagyod honlapod keresőoptimalizálását, sok vevőt elveszítesz.
A keresőoptimalizálás nem csak a keresőmotoroknak való megfelelőségről szól.
Keresőoptimalizálás fogalma a Wikipédia szerint
„a keresőoptimalizálás a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben.’
A legfontosabb valójában az, hogy ügyfeleid megtalálják weboldalad, megtalálják azt az információt, amire szükségük van a honlapon, és pontos instrukciókat kapjanak arra vonatkozóan, mit kell ott tenniük. Ügyfeleid tanácstalanok, tűpontos utasításokra és könnyen kezelhető felületre vágynak a megfelelő utasításokkal, hogy konvertálni tudjanak.
Keresőoptimalizált weboldalak
A Haladjunk.hu online marketing és SEO ügynökség a weboldalakat is keresőoptimalizáltan készíti, hiszen tudjuk, hogy nem elég, ha elkészült egy honlap, ha azt senki nem látja, vagy nem termel profitot a tulajdonosnak. SEO hiányában láthatatlan maradsz. Ezért kutatunk és elemzünk mielőtt nekilátnánk a munkának.
Weboldal készítés szolgáltatásunk is tartalmazza az alapvető on page seo SEO elemeket (igen, minden weboldalunk optimalizálva van, függetlenül a méretétől), hogy minél jobban teljesítsenek keresőoptimalizálásban, mert anélkül nem is lenne értelme. A nem keresőbarát felépítésű honlapok nem fognak jól teljesíteni a helyezési listán olyan weboldal optimalizálási erőfeszítések ellenére sem, mint a tartalommarketing, linképítés, meta adatok vagy a megfelelő kulcsszókutatási előzmények.
Miért fontos a jó tartalom a SEO -ban?
Mielőtt keresőoptimalizálnád a tartalmadat, győzödj meg róla, hogy azt az ügyfeleidnek írtad, nem pedig a keresőmotoroknak. Vagyis ne pakold tele az oldaladat értelmetlen és nem szövegbe illő kulcsszavakkal. Hidd el, ügyfeleid is tudni fogják, miben mesterkedsz és a Google-nek is meg vannak a megfelelő algoritmusai ezek kiszűréséhez.
Még ha a találati lista első helyét foglalod is el, remekül optimalizáltad weboldaladat, mindig kérdezd meg magadtól, ügyfeleid vajon erre az információra vágynak, ha kulcsszavaddal honlapodra érkeznek? Segít nekik döntést hozni? Ott tartja őket az oldalon? Ellenkező esetben weboldalad visszafordulási aránya megnőhet, ami szintén nem tesz jót keresőoptimalizálásodnak.
A keresőoptimalizálás alapjai:
Technikai SEO
A honlap megfelelő technikai működéséért felelős, illetve, hogy a Google képes legyen a a tartalom értelmezésére.
Néhány alapvető példa:
A Google szerint a csicsás Javascript, a zavaró felugró ablakok, Iframe, Flash elemek és társai bezavarhatják botokat az oldal tartalmának átvizsgálásakor, ami ronthatja honlapod optimalizálási eredményeit. Ide tartozik még például a:
- webhelytérkép
- weboldal sebesség
- mobilra való optimalizáltság
- az SSL tanúsítvány megléte
- struktúrált adatok használata
- a robotok megfelelő helyekre való akadálytalan eljutásának biztosítása
- duplikált tartalom vizsgálata,
- oldal struktúrális felépítése,
- 404-es oldalak, url-ek vizsgálata, stb.
Onsite SEO
Az on site SEO (az oldal egészére vonatkozó optimalizálás) és az onpage SEO (egyes oldalak optimalizálása) az egyik legfontosabb teendő a Google szakértői szerint, amely a Google első oldalán való megjelenéshez megadhatja az első lökést.
- Meta Cím: Szívesebben kattintanak a felhasználók, ha passzol a keresési kulcsszavunkhoz.
- Meta description vagy leírás: nagyon fontos, mert ez megjelenik a keresési találatok között (SERP), ez alapján dönt a felhasználó, hogy kattintani fog-e? Keresőoptimalizálásakor az első lépések egyike.
- Meta kulcsszó: Ez például már nem érdekli a Google-t, sőt egyes szakemberek szerint spam szignálnak jelentenek, arról nem is beszélve, hogy a a konkurencia is látja, milyen kulcsszavakra próbálunk célozni az adott oldallal.
- Alt Text: Mivel a keresőrobotok nem tudják a képi megjelenítéseket értelmezni, ez alapján ismerik fel, hogy miről is szól, amit a felhasználóid számára vizuális élményként használsz.
- Szöveg, tartalmi SEO: Legyen releváns, informatív és megfelelő arányban tartalmazza kulcsszavaidat, hogy megfelelően teljesíts a keresőmotoroknál. A minőségi tartalom az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, hisze ez adja meg azt a felhasználói élményt, mely által a felhasználó elégedetten távozik oldalunkról és nem keres további alternatívát.
- Belső linkek megfelelő használata.
- Kulcsszavak, keresési kifejezések megfelelő használata, stb.
Offsite SEO
Off site SEO (az oldal egészére vonatkozó) és off page SEO (az egyes oldalakra vonatkozó), külső forrásból érkező linkek: Ne feledd. Az odaladra mutató linkek egy-egy szavazatnak számítanak weboldaladnak a Google szemében. Keresőoptimalizálási szempontból kihagyhatatlan folyamat. Na persze, nagyon nem mindegy, milyenek azok a linkek, illetve odlalak, amelyek a honlapodra szavaznak, hiszen ezeket a Google algoritmus tágra nyílt szemmel figyeli.
Webmester eszközök
Van pár hivatalos Google által kínált eszköz, amely segít tisztábban látni weboldal keresőoptimalizálással kapcsolatban, amelyek nem az ördögtől valók. Nem tartjuk hét pecsétes lakat alatt, megmutatjuk, hogyan, mire használhatóak, hogyan látják a keresőmotorok honlapodat. Kérés esetén regisztráljuk weboldaladat, feltöltjük a robots.txt és sitemap fájlokat is.
Lokális SEO
Nem minden esetben van szükség a hatalmas versenyre a globális első helyezésekért. Néha elég, ha csak a közvetlen környezetedben előket éred el vállalkozásoddal az interneten. Segíhetünk odairányítani ezeket az embereket is az ajtód elé. Nagyon kevés ember használja a helyi keresőoptimalizálás által nyújtott lehetőségeket.
Google optimalizálás? SEO? Weboldal keresőoptimalizálás?
Kérdések és válaszok:
Mi az a SEO?
A keresőmotor optimalizálás, SEO (search engine optimization) különböző stratégiák alkalmazása egy weboldal helyezésének javítására az organikus keresési találati listán. Ezek a stratégiák nagy vonalakban az on-page honlap optimalizálást, a minőségi tartalomgyártást, a technikai SEO-t és a hiteles linképítést tartalmazzák. A weboldal keresőoptimalizálása fontos eleme minden online marketing stratégiának.
Kell változtatni a weboldalamon?
Legtöbb esetben nincs szükség struktúrális vagy formai változtatásokra a megfelelő weboldal optimalizálás érdekében. Általában elég a weboldal kódjában, vagy tartalom optimalizálásban végezni a változtatásokat. Több esetben úgy dönt ügyfelünk, hogy a módosításokat az alkalmazottaira bízza elemzésünk alapján.
Kell keresőoptimalizálni az én vállalkozásom weboldalát is?
A keresőoptimalizálással céged jövőjébe fektetsz be, amelyből származó organikus forgalom hosszú távon sokkal nagyobb ROI-t eredményez, mint a fizetett keresési forgalomé. Nagyon sok online vásárlótól esel el, ha nem szerepelsz a Google keresési találatok első oldalán valamilyen releváns kulcsszóval.
Mi a különbség a SEO és a PPC között?
A SEO egy olyan marketingstratégia a találati listáján való helyezési pozíciójának növelésére, amely organikus forgalmat terel egy weboldalra. Ez a stratégia hosszú távon jobb ROI-t, megtérülést eredményez a fizetett hirdetésekhez, keresési megjelenésekhez képest. A PPC -vel sokkal gyorsabban generálható forgalom és értékesítés. Mind a SEO mind a PPC lényeges internetes marketingstratégiája kell hogy legyen minden vállalkozásnak. Ha nem vagy biztos benne, hogy melyik lenne számodra a megfelelő megoldás, kérj ingyenes konzultációt, és segítünk a választásban.
Jók a helyezéseim a Google találati listán, szükségem van SEO-ra?
Egy jó helyezés a Google keresésekben mindenképpen siker, de pontosan mi a rangsorolás alapja? Minden iparágban tucatnyi kulcsszó és keresési kifejezés létezik, amelyekre megfelelő helyezést szeretne elérni mindenki. Csak azért, mert meghódítottad az egyiket, nem jelenti azt, hogy az utad végére értél!
Választhatok kulcsszavakat weboldalam keresőoptimalizálásához?
Persze! A legtöbben azonban úgy találják, hogy eléggé korlátozott a kulcsszavaik lehetőségének mennyisége. Mi segítünk, hogy olyan kulcsszavakat találjunk, amik vállalkozásod számára a legrelevánsabb és leggyorsabb találatokat hozza. Ezeket pénzcsináló kulcsszavaknak is hívják.
A versenytársam csak pár hónappal ezelőtt nyitotta meg a boltot, és már előbbre van a találati listán, mint én? Miért van ez?
Két különböző típusú keresési találat létezik: organikus és fizetős. Ha a versenytárs a találati lista tetején jelenik meg, akkor valószínűleg PPC (Google Ads) kampányt futtat és fizet azért, hogy ott legyen. Ha azonban organikusan szerepel a Google találati listáján, átnézzük a stratégiájukat és kielemezzük azt, hogy minél jobb eredményt érjünk el az érdekedben.
Mennyi idő kell a keresőoptimalizálásnak, hogy eredményes legyen
Több mint 200 különböző rangsorolási tényezővel nehéz megjósolni, hogy mennyi időt vesz igénybe a Google helyezések javulása, a versenytársak erőfeszítéseit nem is számolva. Tapasztalataink szerint az ügyfelek 90 nap alatt jelentős javulást érhetnek el a hosszú kulcsszavak alkalmazásával, a versenyképesebb keresési kifejezéseknél ez körülbelül 180 napot vesz igénybe. A weboldal keresőoptimalizálás hosszú távú stratégia, de az egyik legjobb megtérülést biztosítja.
Hogyan végzitek a kulcsszókutatást?
Többféle eszközt is használunk a kulcsszavak elemzéséhez. Minden egyes keresési kifejezésnél megpróbáljuk meghatározni a keresési mennyiséget, az ügyfelek üzleti relevanciáját, valamint azt, hogy az az értékesítéshez, valamint a kulcsszó versenyképességéhez és sikeres kampányhoz vezessen.
Van SEO audit, weboldal elemzés szolgáltatásotok is?
Igen. Lehetőség van egyszeri honlap elemzést is kérni, ahol feltárjuk azokat a hiányosságokat, amelyek megakadályozzák a találati listán az előbbre jutást. Ezek az elemzések átfogóak, és ütemtervet is tartalmaznak, amely alapján hatékonyan elvégezhetőek a feladatok. Tekintsd meg weboldal elemzés szolgáltatásunkat!
Mennyibe kerül egy weboldal keresőoptimalizálása?
Egy SEO kampány költségét nagyban befolyásolják a célzott kulcsszavak, weboldalad minősége, iparága és a befektetett munka mennyisége. Nagyobb és kisebb vállalkozásokkal is dolgozunk megfizethető megoldásokat kínálva, amelyek valós eredményeket hoznak. Lépj velünk kapcsolatba, hogy kialakíthassunk számodra egy megfelelő stratégiát.
Weboldalamat szakértő csapat tervezte. Miért van szükségem keresőoptimalizálásra?
Ha elkészült az új, csodaszép weboldalad, azt szeretnéd, ha minél több ember látná, igaz? Itt kezdődik egy SEO ügynökség feladata: optimalizáljuk weboldaladat és a tartalmát, hogy a keresőmotorok és a célközönséged számára is jól látható legyen, hogy megjelenjen iparágad kulcsszavaira, környezetedben a lokális SEO elemeivel és a márkád is minél ismertebbé váljon.
Miért van szüksége egy SEO kampánynak 3-6 hónapra, hogy eredményeket lássak? Mi az a havidíjas SEO?
A Google Ads kampányokkal ellentétben, amelyek azonnali eredményeket hozhatnak, a SEO lassan izzik fel. Linket építeni is csak természetes ütemben lehet, különben a Google az orrunkra koppint. Egy weboldal keresőoptimalizálása időbe telik. Ezeket a feladatokat pedig egy előre meghatározott ütemben, havonta végezzük.
Adtok garanciát?
Maga a Google is óva int azoktól a SEO szakértőktől, akik azt állítják, hogy garanciát vállalnak a helyezésekre, olyan gyakran változnak az algoritmusok. Elképzelhető, hogy olyan kulcsszavakra érnek el helyezést, amire senki nem keres így a verseny is kisebb, de ez nem az, ami profitot fog termelni a vállalkozásodnak ugyebár. Mindent megteszünk, hogy a számodra legmegfelelőbb kulcsszavakkal érjünk el olyan helyezést, amely mérhető eredményeket hoz céged számára.
Havidíjas SEO szolgáltatás vagy egyszeri optimalizálás? Melyik megfelelőbb a számomra?
Havidíjas keresőoptimalizálás esetén minden hónapban a versenytársak figyelembevételével, folyamatos kulcsszó kutatás elvégzésével optimalizálja egy SEO szakember a honlapot. Ezáltal nem csak bizonyos kulcsszavakra fordítjuk a figyelmet, de a folyamatos látogatottság növelése is hangsúlyossá válik, amely adatokat – mennyi kulcsszó keletkezik az első oldalon a Google keresőben – akár a Search Console figyelésével is egyértelműen figyelemmel lehet kísérni, de az eredményekről hónapról-hónapra részletes riportot is adunk.
Szeretnél te is ingyenes, organikus találatokat a weboldaladra?
Egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni. Miért ne töltenéd az erre fordított időt a fontosabb feladatokkal, családdal, szórakozással? Megcsináljuk helyetted!
Kérj ajánlatot weboldalad keresőoptimalizálására
Utolsó cikkek keresőoptimalizálás témakörben
13 SEO szövegírás tipp – miért fontos, hogy alkalmazd a lépéseit?
Kíváncsi vagy, hogy: Mi az a SEO szövegírás, és miért fontos, hogy te is használd? A SEO szövegírás, vagy keresőoptimalizált szövegírás jelentése:...
A Google algoritmusok rövid története és jellemzői
Aki valamennyire is érdeklődik a keresőoptimalizálás “fortélyai” iránt, jól tudja, hogy gyakorlatai sokszor hónapról-hónapra változnak, de évente...
Google Cégem fiók beállítása lépésről lépésre
Google Cégem fiók beállításai lépésről lépésreUpdated: 2021.04.23. A Google My Business (Google Cégem vagy GMB) minden vállalkozás számára...
A Google Chrome böngészője hivatalosan is elkezdi a HTTPS oldalak „biztonságos” jelölését
Ezzel egy időben a Google Chrome -ban minden HTTP weboldal megkapja a „nem biztonságos” jelölést is. A Google bejelentette, hogy módosítja a Google...
A SEO 45 előnye, avagy miért van szüksége minden vállalkozásnak keresőoptimalizálásra?
Nem tudod pontosan, mi is az a SEO (keresőoptimalizálás), és nem tudod mire jó? Ez a lista a SEO előnyeiről megváltoztatja a...
5 mobil SEO hiba, ami szabotálhatja munkádat a keresőoptimalizálásban
A SEO még mindig az egyik legfelkapottabb téma az interneten. Miért? Mert a keresőoptimalizálásra szakosodott szakemberek folyamatos harcban állnak...