Keresőoptimalizálás – SEO

  • Végre elkészült a csilli-villi új honlapom! És akkor most hogyan tovább?
  • Mit tegyek, hogy el is jusson az ügyfélkörömhöz?
  • Az emberek csak a Google találati lista első oldalát olvassák, mit tegyek, hogy előbbre kerüljön a weboldalam?
  • Visszacsúszott az oldalam a találati listákon, mit tegyek?

Ha ilyen kérdések foglalkoztatnak, olvass tovább!

Mi is az a keresőoptimalizálás? 

A keresőoptimalizálás (SEO) a keresőmarketing (SEM) mostohagyermeke.
Míg testvére, a keresőhirdetés (SEA-Adwords hirdetések) gyors eredményeket ígér, a SEO hosszú, alapos munkával lassú, de tartós eredményt garantál.

A keresőoptimalizálás célja egy olyan weboldal kialakítása, ami minél jobban megfelel a keresőmotorok (Google, Yahoo, stb…) számára.
A SEO technikai, strukturális, és tartalmi megoldások összessége, melyek alkalmazásával a többi weboldalnál értékesebb, a felhasználók számára színvonalasabb élményt feltételezve előbbre rangsorolják a keresők.

Ha az organikus találatokban jól szerepelsz, a hirdetési költségeid is olcsóbbak lesznek!

 

Leegyszerűsítve a történetet két részre oszthatjuk off-site (off-page) és on-site (on-page) SEO-ra.

 


1.
Az off-site SEO (search engine optimization) szíve a linképítés, azonban a régen használt linkgyűjtő oldalaknak már leáldozóban van, ugyanis a Google nem csak azt figyeli, hogy hány link mutat az oldaladra, hanem azt is, hogy azok az oldal tartalmával mennyire relevánsak, milyen régi domainről, a keresőmotorok “szemében” milyen magas értékű oldalról érkezik hozzánk. Ide sorolhatjuk még a közösségi média, – és  influencer marketinget, a lokális SEO-t, technikai beállításokat – betöltési sebesség, stb..


2.
Az on-site SEO egy nagyon izgalmas, szerteágazó feladat. Itt szinte tényleg minden mindennel összefügg, és nagyon hosszú a lista, mit kell/érdemes figyelembe venni egy weboldal optimalizálásakor. Tőszavakban: mobilbarát, kulcsszavak, belső linkek, oldaltérkép, biztonsági tanúsítvány, a tartalom szerkezeti felépítése, Google+, felhasználóbarát url-ek, meta leírás, strukturált mikroadatok, gyakran frissülő érdekes tartalom, és még hosszan lehetne sorolni.

3. Nem utolsó sorban elválaszthatatlan egységet alkot a UX (user experience/felhasználói élmény) -el is, hiszen hiába a lelkesen optimalizált oldal, ha a látogató fejvesztve menekül amint a honlapra érkezik (imádunk pop-up ablak!). Az az oldal nagy valószínűség szerint előbb-utóbb vissza fog csúszni az organikus találati listán.


A SEO megtérülésének gyorsasága több tényezőtől is függhet, pl.:


– megfelelő használat

– konkurencia
– keresőmotorok változásaihoz való alkalmazkodás

Amit nem szabad elfelejteni:


Nagyon fontos!
Amennyiben a tulajdonos saját maga szeretné elvégezni a keresőoptimalizálás feladatait, és nem megfelelően végzi azt, büntetőpontokat, végső esetben kitiltást is kaphat a weboldal. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szabad nekiállni, de előtte érdemes konzultálni egy SEO szakértővel.

Ki kellene tűnni valahogy, igaz?

Szeretnél te is ingyenes, organikus találatokat a weboldaladra?


Egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni. Miért ne töltenéd az erre fordított időt a fontosabb feladatokkal, családdal, szórakozással? Itt vagyunk!

Weboldal optimalizálás árak itt

Blogbejegyzések

Így legyen WordPress weboldalad GDPR kompatibilis

Így legyen WordPress weboldalad GDPR kompatibilis

Úgy néz ki, május 25.-e után, a GDPR hatályba lépése után sem csitulnak a kedélyek, hiszen minden fórumon (Facebook, Twitter, YouTube,…) újabb és újabb kérdések merülnek fel a helyes használat kapcsán. Tim Siffler utánajárt pár dolognak, amivel egy kis segítséget...

Pin It on Pinterest