Amennyiben ezt a bejegyzést olvasod, annyival előbbre jársz, mint sok versenytársad, hogy tisztában vagy azzal, weboldalad teljesítményét mérni kell, ebben lesz melletted a Google Analytics.

 

Hiszen enélkül hogyan fejlődhetnél, és javíthatnál azokon a folyamatokon, amik nem, vagy rosszul működnek, igaz? Megismerheted látogatóidat, viselkedésüket, a technológiát, amit használnak a weboldaladon. Hol hagyják el honlapodat, mi az ami tetszett, vagy nem tetszett nekik, ezáltal mit kell újratervezned, vagy mire kell ráerősítened… A weboldal készítés második lépése a Google Analytics, a harmadik pedig a Search Console beállítása, amellyel kezdetét is veheti honlapod keresőoptimalizálása és a weboldal elemzése.

Így kezdj neki:

 

 

1. Először is menj a Google Analytics webhelyére, és kattints a regisztráció gombra.

Töltsd ki értelemszerűen a mezőket.

1. Válaszd a webhelyet, ha weboldaladhoz kérsz kódot.

2. Adj neki egy fióknevet. Ez az Analytics fiókod neve lesz, és több weboldalt is hozzárendelhetsz.

3. Írd be a weboldalad nevét,

4. url-jét.

5. Válaszd ki az iparági besorolásodat,

6. majd a jelentés időzónáját. Ha Magyarországon élsz, akkor azt.

7. A pipákat hagyd nyugodtan bepipálva, és kattints a nyomkövetési azonosító lekérése gombra.

Google analytics regisztráció folyamata

8. Fogadd el a szerződési feltételeket, ha tovább szeretnél lépni. 😊

2. Másold ki a kódot, és

 

1. küldd el a fejlesztődnek,

2. ha WordPress weboldalad van:
Keress rá erre a pluginre: Google Analytics for WordPress by MonsterInsights, és kapcsold be.
A Vezérlőpultban Insights néven fogod megtalálni. Kattints rá, majd az authenticate feliratra, és kövesd az utasításokat.

3. Divi sablon esetén könnyű dolgod van. Csak másold a kódot ide: Divi-Integration: A blog < head > részéhez
hozzáadandó kód:

Google Analytics

Kb. 24 óra, míg elkezdenek jönni az adatok.

 

3. Addig is ezeket a beállításokat ne hagyd ki a fiókodban:

 

Menj a fiókod-tulajdonok, és alkalmazások-minden webhelyadat opcióra, és válaszd ki a bal oldali oszlopban az utolsó, adminisztrálás lehetőséget.

Ide kellett érkezned:

Google Analytics fiók

 

Menj a középső oszlopba, az első, Tulajdon beállítása opcióra, és engedélyezd a Demográfiai és érdeklődési területekre vonatkozó jelentéseket, hogy ezeket az adatokat is láthasd.Majd menj vissza (fent balra kis fekete nyíl), és a jobb oldali oszlopban válaszd a Szűrők lehetőséget, és kattints erre: „Szűrő hozzáadása”, majd állítsd be a képen látható módon.

Analytics

Google Analytics szűrés

A nyíllal jelölt mezőbe pedig írd be az IP címet(ket), amiről az oldal karbantartása, vagy felügyelet történik, hogy tiszta maradhasson az elemzés nézet.

IP címedet pl. itt tudod megnézni

Mentsd el a „művedet”.

Kész is vagy.  😊 Menj el pihenni, és hamarosan nézheted a friss, ropogós adatokat honlapodról.

Egy következő posztban folytatjuk a Google Analytics használatát, és előnyeinek bemutatását.

Addig is jó elemzést, és sikeres üzletmenetet kívánok!