Amennyiben ezt a bejegyzést olvasod, annyival előbbre jársz, mint sok versenytársad, hogy tisztában vagy azzal, weboldalad teljesítményét mérni kell, ebben lesz melletted a Google Analytics.
Hiszen enélkül hogyan fejlődhetnél, és javíthatnál azokon a folyamatokon, amik nem, vagy rosszul működnek, igaz? Megismerheted látogatóidat, viselkedésüket, a technológiát, amit használnak a weboldaladon. Hol hagyják el honlapodat, mi az ami tetszett, vagy nem tetszett nekik, ezáltal mit kell újratervezned, vagy mire kell ráerősítened… A weboldal készítés második lépése a Google Analytics, a harmadik pedig a Search Console beállítása, amellyel kezdetét is veheti honlapod keresőoptimalizálása és a weboldal elemzése.
Így kezdj neki:
1. Először is menj a Google Analytics webhelyére, és kattints a regisztráció gombra.
Töltsd ki értelemszerűen a mezőket.
1. Válaszd a webhelyet, ha weboldaladhoz kérsz kódot.
2. Adj neki egy fióknevet. Ez az Analytics fiókod neve lesz, és több weboldalt is hozzárendelhetsz.
3. Írd be a weboldalad nevét,
4. url-jét.
5. Válaszd ki az iparági besorolásodat,
6. majd a jelentés időzónáját. Ha Magyarországon élsz, akkor azt.
7. A pipákat hagyd nyugodtan bepipálva, és kattints a nyomkövetési azonosító lekérése gombra.
8. Fogadd el a szerződési feltételeket, ha tovább szeretnél lépni. 😊
2. Másold ki a kódot, és
1. küldd el a fejlesztődnek,
2. ha WordPress weboldalad van:
Keress rá erre a pluginre: Google Analytics for WordPress by MonsterInsights, és kapcsold be.
A Vezérlőpultban Insights néven fogod megtalálni. Kattints rá, majd az authenticate feliratra, és kövesd az utasításokat.
3. Divi sablon esetén könnyű dolgod van. Csak másold a kódot ide: Divi-Integration: A blog < head > részéhez
hozzáadandó kód:
Kb. 24 óra, míg elkezdenek jönni az adatok.
3. Addig is ezeket a beállításokat ne hagyd ki a fiókodban:
Menj a fiókod-tulajdonok, és alkalmazások-minden webhelyadat opcióra, és válaszd ki a bal oldali oszlopban az utolsó, adminisztrálás lehetőséget.
Ide kellett érkezned:
Menj a középső oszlopba, az első, Tulajdon beállítása opcióra, és engedélyezd a Demográfiai és érdeklődési területekre vonatkozó jelentéseket, hogy ezeket az adatokat is láthasd.Majd menj vissza (fent balra kis fekete nyíl), és a jobb oldali oszlopban válaszd a Szűrők lehetőséget, és kattints erre: „Szűrő hozzáadása”, majd állítsd be a képen látható módon.
A nyíllal jelölt mezőbe pedig írd be az IP címet(ket), amiről az oldal karbantartása, vagy felügyelet történik, hogy tiszta maradhasson az elemzés nézet.
IP címedet pl. itt tudod megnézni
Mentsd el a „művedet”.
Kész is vagy. 😊 Menj el pihenni, és hamarosan nézheted a friss, ropogós adatokat honlapodról.
Egy következő posztban folytatjuk a Google Analytics használatát, és előnyeinek bemutatását.
Addig is jó elemzést, és sikeres üzletmenetet kívánok!