A SEO még mindig az egyik legfelkapottabb téma az interneten. Miért?

Mert a keresőoptimalizálásra szakosodott szakemberek folyamatos harcban állnak egymással, hogy ki vonz több érdeklődőt az általuk kezelt weboldalakra, hiszen minél jobban van optimalizálva honlapod, annál nagyobb az esélyed a jobb helyezésre, ezáltal a nagyobb számú látogatóra is.

Ami pedig nem titkoltan a bevételszerzésről szól ugyebár.

Bloggolás, tartalom marketing, affiliate marketing, social media, e-kereskedelem…mindegy, a kihívás ugyanaz.

Minden egyes weboldal tulajdonos elhivatottan azt kutatja, milyen módon teljesíthetne jobban a SERP (search engine result pages – találati oldalak) listában.

Van azonban egy terület, amelyről gyakran elfeledkeznek, pedig a Google már réges-rég kijelentette, hogy ezt a területet fokozottan ellenőrzik, és egyre nagyobb szerepet kap a rangsorolási tényezők között.

Ez pedig nem más, mint a mobil SEO.

Amennyiben nem végzel mobilos keresőoptimalizálást is, nem végzel jó munkát!

mobil-seo

  • A mobil netezés folyamatosan tör előre a felhasználói szokások között.

És nem csak a neten való szörfözésre gondolok.  Social media, emailek kezelése, kapcsolattartás, és igen, a vásárlásoknál is.

Magyarországra ez kifejezetten érvényes. Gyönyörűen látható a statcounter.com  adatai alapján, ahogy hónapról hónapra nő a mobilos internetezés aránya a PC -vel szemben.

Jelenleg a mobil 34.04%, az asztali böngésző 63,99%, a tablet pedig 1,97% -on áll.

Ezért nagyon fontos mind a weboldal tulajdonosoknak, mind az online marketingeseknek különös figyelmet szentelni mobil optimalizálásukra. És nem csak azért, hogy a nagy számú telefonon internetezők is használni tudják szolgáltatásaikat, hanem mert a Google is árgus szemmel figyeli ezt a platformot.

Ahogy az asztalinak, úgy a mobil marketingnek is megvannak a helyes SEO taktikái, amelyek alapján előkelő helyezéseket érhetsz el az organikus találatok között.

Sajnos nagyon sokan követnek el olyan mobil keresőoptimalizálási hibákat, amelyek visszapontozzák őket a találati listán – ezáltal egy halom pénzt hagynak az asztalon.

Mik ezek a mobil SEO hibák?

  1. Nem használsz reszponzív design-t.

Mi is az a reszponzív design, és miért fontos?

A HuffingtonPost szerint:

„A reszponzív design azt jelenti, hogy egy weboldalt úgy alakítanak ki, hogy annak minden tartalma, képei és struktúrája ugyanolyan maradjon minden eszközön. „

 reszponziv-design

(Forrás: Pexels)

 

A Google már 2015-ben elkezdte vizsgálni a weboldalak mobilos használhatóságát – már csak ez a tény elég kellene, hogy legyen, hogy bizonyítva érezzük a reszponzív design fontosságát.

Az egyik fő ok, hogy egy weboldal jobban teljesít a SERP-ben az az, hogy a mobilos felhasználóknak nagyobb felhasználói élményt nyújt egy másik honlapnál, amely viszont nem mobilbarát.

Ráadásul a nagy G azt is jobban szereti, ha ugyanaz az url -t használjuk mobilos nézetben is – tehát reszponzív az oldal -, mintha külön lenne kialakítva egy mobilos verzió egy másik url-el.

Amennyiben reszponzív az oldalad, nem kell azon aggódni, vajon hogy fog kinézni egy másik eszközön.

Mindezeken az okokon kívül, amelyeket az előbb taglaltam, van még jó pár indok, amiért azonnal érdemes reszponzív nézetre váltani.

 

Egy mobil barát oldal:

  • Több felhasználót tudsz elérni, akik kisebb eszközöket használnak
  • Csökken a költséged, mivel nem kell külön fizetned egy másik eszközre optimalizált weboldalért
  • Az analitika egy helyen elérhető minden felhasználótól
  • Növeli a felhasználói elégedettséget, amely magasabb konverziót eredményez
  • Előnyre teszel szert a versenyben azokkal szemben, akik még nem használnak mobilbarát oldalt

Végezetül, amennyiben a weboldalad nem reszponzív, a mobil forgalmat el is vesztetted, hiszen a felhasználók nagy része, akik a weboldaladat mobil eszközön keresik fel, amint megérkeznek, már rá is nyomnak a vissza gombra, és lelépnek, hiszen nem lesz számukra megfelelően áttekinthető az oldal.

  1. Lassú betöltés

Ahogy az asztali gépen szörfözők, úgy a mobilos felhasználók is falra másznak a lassan betöltődő oldalaktól.

A Think With Google szerint:

“A lassú betöltési idő megzavarja a felhasználókat, és negatívan hatnak a megjelenítendő tartalomra. Persze számos tényező befolyásolja a végső eredményeket, de kutatásuk szerint azok a weboldalak, amelyek mobil verziója 3 másodpercnél tovább töltődött, elvesztette látogatói 53% -át.”

Ugyanez a tanulmány azt is megfigyelte, hogy az 5 másodpercen belüli betöltődés 25% -kal magasabb hirdetésmegjeleníthetőséget és 70% -kal hosszabb átlagos munkameneteket is jelentett, mint egy átlagosan 19 másodperces betöltődési sebességű oldal.

Ha nagyon lassan tölt be az oldalad, a látogatók simán lelépnek, mielőtt bármit is láthatnának belőle.

Mindamellett, hogy ez a látogatókat is bosszantja, még a Google is hátrasorolt SERP megjelenéssel büntet érte.

Amennyiben mobil weboldalad, vagy applikációd túl lassú, vagy nem található rajta azonnal az információ, amiért érkezik a felhasználó, 29%-uk azonnal átvált egy másik oldalra, amely jobban megfelel az elvárásaiknak.

Ezek az alapok, amivel azonnal felturbózhatod oldalad sebességét:

  • csökkentsd a szerver válasz idejét
  • csak a legszükségesebb kódok töltődjenek be a fejlécben
  • engedélyezd a böngésző gyorsítótárazását
  • optimalizáld a képeket
  • JavaScript, CSS, és HTML tömörítés
  • Google AMP
  1. Letiltott file -ok

Az internetes marketing szakemberek tudják, mennyire fontos a keresőmotorok indexelése egy weboldal keresési élménye szempontjából. Ezért mindent megtesznek annak érdekében, hogy a keresőmotorok megfelelő módon feltérképezzék és indexeljék webhelyeiket, időt és pénzt nem sajnálva törődnek az  off-page és on-page optimalizálással, mint például a weboldal struktúrája, tartalma, linkjei, meta leírása, címkéi, képoptimalizálás, stb…

Habár nyilvánvaló, hogy a minőségi weboldal optimalizálás kiemelkedő jelentőségű a keresés megjelenések sikere szempontjából, azonban a SEO technikai szempontok figyelmen kívül hagyása katasztrofális eredményeket hozhat.

Ha nem ismersz olyan kifejezéseket, mint a robots.txt, XML sitemap, struktúrált adatok vagy meta robots címkék, előfordulhat, hogy bajba kerülhetsz.

Vessünk egy pillantást az egyik kifejezésre – robots.txt.

A Robots.txt egy olyan szöveges fájl, amelynek feladata, hogy utasítást adjon a keresőmotorok robotjainak (más néven pókoknak, botoknak vagy robotoknak), hogy milyen módon térképezzék fel és indexeljék weboldalunkat. Általában a robots.txt fájl a webhely felső szintű könyvtárába kerül, így a botok könnyen hozzáférhetnek az utasításokhoz.

Sajnos, a webhely optimalizálására és a magasabb rangsorolásra való törekvés miatt egyes honlaptulajdonosok elkövetik azt a keresőoptimalizálási hibát, hogy letiltják a Googlebotokat a fájlok indexeléséről.

Mégis hogyan? Simán korlátozzák a Google hozzáférését a CSS-, JavaScript- és képfájlokhoz.

Ha pedig a robots.txt fájl nem teszi lehetővé a Googlebot számára, hogy elérje honlapod döntő elemeit, a rangsorolási esélyeid biztosan csökkenni fognak.

A potenciális katasztrófa elkerülése érdekében mindig ellenőrizd a robots.txt fájljait, nehogy véletlenül alapvető elemek legyenek letiltva benne. A Google Search Console-ban is tesztelheted a robots.txt-t, hogy biztos minden rendben van-e.

  1. Strukturált mikroadatok

Hadd kérdezzek valamit:

Észrevetted valaha, hogy amikor keresel valamit, a Google találati listáján egyes találatok sokkal szexisebbek és attraktívabbak, mint a többi?

strukturalt-adatok

Látod ezt az extra információt a csillagocskákkal? Ezek a strukturált adatok.

A strukturált mikroadatokkal releváns információkat jeleníthetsz meg a weboldalból, amelyek megjelennek a keresési eredményekben szereplő listán a szokásos oldal címén, URL-jén és meta leírásán kívül. Ez a kiegészítő információ tartalmazhat csillagos értékeléseket, képeket, szerzői információkat stb…

A strukturált adatokat gyakran elhanyagolják a SEO stratégiákban, mégpedig azért, mert sokkal macerásabb a megvalósítása, mint a hagyományos on-site SEO taktikák. Azonban, ha gyakorolgatod egykicsit a használatát, megéri az eredmény.

Felmérések szerint ez a kis extra információ a Google találati listában felkelti a figyelmet, és 30 százalékkal növelheti a kattintási arányokat, még akkor is, ha az oldal nem a legelső helyen szerepel a helyezésekben.

A Google azokat a weboldalakat vagy blogokat szereti, amelyek információgazdag, pontos és azonnali válaszokat adnak a kérdésekre. Ha szeretnéd, hogy a te honlapod legyen ez, használd a Schema.org-ot. http://schema.org/

Nem utolsó sorban a strukturált adatok használata növeli a CTR értéket is (átkattintási arány), hiszen vonzóbbá válik a felhasználók számára, a Google pedig jutalmazza az erre vonatkozó erőfeszítéseket.

  1. Problémás multimédiás tartalmak

Videók és multimédiás tartalmak elhelyezése remek módja egy blog tartalmának feltuningolására, azonban nagyon fontos, hogy weboldalad képes is legyen ezt a tartalmat lejátszani.

Abban az esetben, ha ez a tartalom lelassítja honlapod sebességét, vagy le sem játszható, keresztbe tehet mobil marketinges erőfeszítéseidnek.

Régebben a videók egy harmadik féltől származó plugin, például RealPlayer, QuickTime vagy Flash segítségével voltak lejátszhatók, amelyek a böngészőkbe integrálódtak.

Manapság ez problémát okozhat, ha felhasználó egy nem támogatott platformon próbálja ezeket megtekinteni.

Az egyik legjobb módja annak, hogy ezt a problémát megelőzzük, ha a Google tanácsát  követjük a HTML5 használatát illetően, különösen ha animált tartalmakat szeretnél megjeleníteni.

Összefoglalva, figyeljünk oda, hogy ezek a tartalmak is minden böngészőn és eszközön lejátszhatók legyenek.

Mobil SEO hibák

Mivel a mobil internetezés már annyira elterjedt, weboldalad mobil verziójának optimalizálása nemcsak a forgalom és a felhasználói élmény növelését szolgálja, hanem hosszú távon a bevételeidet is.

Ne várj amíg elveszíted a felhasználókat, mielőtt végrehajtanád a mobilos módosításokat. Az emberek azokat a weboldalakat szeretik, amelyek gyorsan töltődnek, és minden eszközre optimalizálva vannak.

Nem utolsó sorban, a Google is szeretni fog, ha látja, hogy te is szereted a látogatóidat.

Ha elvégzed ezeket a módosításokat, biztos vagyok benne, hogy jelentős javulást fogsz elérni a Google találati listán!

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg az ismerőseiddel is!