Olvasási idő: 8 perc

Nem szívesen mondom, de a Google nem szereti az oldaladat…

 

Persze, most jó a helyezésed – de amint jön egy újabb frissítés – bebuktál.

Úgyhogy gyerünk, módosítsd a horgonyszövegeket, írj minőségi tartalmat, és építs releváns linkeket.

Ha azt hiszed, most minden szép és jó lesz, el kell keserítselek. Mindegy mit csinálsz!

Egészen addig, amíg a Google nem BÍZIK az oldaladban.

Ebben a postban megmutatom, mit tegyél annak érdekében, hogy a Google megbízhatónak ítéljen, és soha többet ne kelljen a nagy G újabb frissítéseitől rettegve ágyba bújnod.

A TrustRank számít…így szerezd meg

Bármit is tudsz a Google Pingvinről, az nem igaz.

Ha megkérdeznél 10 SEO gurut, mit vizsgál a Pingvin, 9 azonnal rávágná, hogy a „túloptimalizált horgonyszöveget”.

Hamis.

Nézd meg ezt:

horgonyszöveg

Amit nézel, az egy Pingvin-túlélő horgonyszövegeinek részletezése, a cabbage-soup-diet.com-ról.

Ez az oldal jelenleg a találati lista első helyén dorbézol a „cabbage soup diet” kulcsszóra.

Számításaim szerint horgonyszövegük 65%-a a cabbage soup diet valamilyen változata, 30%-a pedig pontosan az.

Hogy lehet ez? A Pingvin nem a horgonyszövegekről szól?

Nem.

A bizalomról.

A SEO közösségnek átmosták az agyát egy cikk miatt, ami a MicroSiteMasters.com-on jelent meg.

Miután a Pingvin túlélő oldalakat összehasonlították azokkal, akik büntetve lettek, a következő következtetésre jutottak:

„…minden oldalnak, akit elkaszált a Pingvin frissítés, a bejövő linkjei 60% „money keyword*”, volt.

(*Pénzcsináló kulcsszó – nagy keresési volumennel, és versennyel.)

Más szavakkal, ha eltalált a Pingvin, akkor az nagy valószínűség szerint a túloptimalizált horgonyszövegek miatt volt.

A SEO közösségben mindenki egyetértett abban, hogy a Pingvin a horgonyszövegekről szólt, és megváltoztatták SEO stratégiájukat azzal a módosítással, hogy „variáld a horgonyszövegeket!”

De valahogy nem vették figyelembe ezt a megjegyzést:

„Amennyiben a horgonyszövegeid 60%-a „pénzcsináló kulcsszó”, még nem garancia arra, hogy büntetést von maga után, hiszen sok oldal hasonló paraméterekkel nem szenvedett el ilyen hátrányt.”

Mi van?

Na most akkor horgonyszöveg, vagy nem horgonyszöveg?

Elemzések szerint a különbség a büntetett, és nem büntetett oldalak között csak egy differencia volt, mégpedig a bizalmi index.

A Moznak is megvan a saját mérési technikája a bizalom értékelésére (MozTrust), ott a következőt áll.

„Az az oldal, aminek magas a MozRank értékelése, de nagy a különbség a MozRank-MozTrust értékek között, rendszerint rosszul teljesítenek a keresőmotoroknál, ellenben azokkal, amelyeknek alacsonyabb a MozRank-al rendelkeznek, de kisebb különbség a MozRank-MozTrust között.”

Más szavakkal, a bizalmi index nemcsak rugalmassá tesz az oldalt a Google algoritmusfrissítésekkel szemben, de segít első helyre kerülni a rangsorolásban is.

Érdekel már?

Negatív SEO = haha

Nem kétséges, hogy a bizalmi index az X-faktor egy oldal bombabiztossá tételében a Google algoritmusváltozásaival szemben.

De van még egy nagyon fontos tényező, amely miatt előtérbe kell helyezni a bizalmi indexet a SEO stratégiában, ami pedig a negatív SEO.

Sok mindenki beszél róla napjainkban, pedig egy kicsit fel van fújva.

Miért?

Ahogy korábban említettem (és égesd bele az agyadba):

„A Google nem bünteti meg azokat az oldalakat, amelyekben megbízik”

Egy versenytársam mostanában küldött az egyik oldalamra több, mint 250.000 blog hozzászólást.

Tudod mi történt?

Semmi, meg sem éreztem.

Miért?

Mert a Google bízik az oldalamban, és tudja, soha nem tennék ilyet.

Ha viszont egy alacsony bizalmi indexű oldalad van, a versenytársaid pillanatok alatt kihajítanak a top 10-ből pár spam linkkel.

Akkor most itt az idő, hogy szerezzük meg a bizalmat.

 

1. lépés: On Page (oldalon belüli) bizalmi index optimalizálás

 

Így szerezz bizalmat weboldaladnak.

  1. Linkelj megbízható oldalakra.

Biztos ismersz affiliate oldalakat. Észrevetted, hogy soha nem linkelnek más weboldalakra?

De nézz meg egy IGAZI weboldalt, mint a The Huffington Post, vagy a NYTimes.com: ők linkelgetnek mindenhova!

És neked is így kellene tenned. A linképítés alapvető on-page SEO stratégia.

Gondolj arra, hogy az oldal, ahova linkelsz, visszamutat az oldaladra, úgyhogy linkelj bátran olyan oldalakra, mint .edu, .gov és hivatalos híroldalakra. Minél hamarabb, annál jobb.

  1. Adatvédelem, feltételek: mindenképpen legyen az oldaladon alapos adatvédelmi nyilatkozat, vásárlási, szolgáltatási feltételek, impresszum, partnerségi szabályzat stb… Hiszed vagy sem, ezekre az unalmas oldalakra a Google nagy hangsúlyt fektet.

Főleg Adsense felhasználóknak érdemes ezekre odafigyelni.

  1. Visszapattanás, és blokkolt oldalak: A Google hivatalosan is közölte, hogy a felhasználói visszajelzéseket különösen fontosnak tartják a rangsorolási tényezők között. Sőt mi több, nyilvántartják, hány Chrome felhasználó blokkolta egy oldalt.

Gondolj bele, milyennek kell egy honlapnak lennie ahhoz, hogy valaki blokkolja azt?

Ugyanez vonatkozik a visszapattanásokra is: ha megbízható, releváns információt szolgáltat egy weboldal, mi késztetné a felhasználót arra, hogy hanyatt-homlok meneküljön?

Úgyhogy menj biztosra, és egyik szemedet mindig tartsd a Google Analytics-en!

Analytics fiók beállítás, első lépések

Google Analítics

Ha pedig magas a visszapattanási mutató, változtass valamin, hogy pillanatragasztóként tartsd látogatóidat weboldaladon.

  1. Hivatkozások és források: Mindig legyen forrás és hivatkozás a cikkeid végén! Ez azt mutatja a Google barátunknak, hogy a cikk megalapozott és legitim.

2. lépés: Számít a méret: Hogyan tűnjél igazi Brandnek

 

A Google nagyon rácuppant a márkákra mostanság.

Hogyan tudja – pár gyerek, akik alsógatyában kattintgatnak össze WordPress weboldalakat – igazi márkának eladni magát – (még akkor is, ha csak egy gyerek vagy, aki alsógatyában kattintgat össze WordPress weboldalakat)?

Mi sem könnyebb. Építs márka jelzéseket.

Ne feledd: Google csak egy rangsoroló gép (másnéven algoritmus).

Nem onnét tudja, hogy a Coca Cola egy márka, mert látta a legutóbbi karácsonyi reklámját, hanem onnan, hogy azonosítja az online márkejelzéseiket.

És nagyon komolyan veszi a márkákat, mert hisznek nekik!

Google CEO Eric Schmidt véleménye a márkákról:

„A brand-ek megoldások, nem problémák…segítenek rendszerezni a pöcegödröt.”

Úgyhogy lépj ki a pöcegödörből, vegyél egy hosszú zuhanyt, és nézz ki úgy, mint egy márka ezekkel a lépésekkel:

  1. Márkajeles domain név: Felejtsd el a kulcsszó egyezéses domain neveket.
    Az EMD (exact match domain) update óta nyilvánvaló, hogy már nem veszik számításba. Csinicsajosruhákxlméretben.hu helyett válaszd inkább a xlCsajok.hu-t.

Kreatív márkejelzett domain névvel azt üzened, hogy egyedülálló vagy, nem pedig egy SEO megszállott szerencsétlen, aki mindent bevet a helyezésekért.

  1. Alapos „rólunk” oldal: Nem szabad kihagyni.

Az igazi brandek nagyon komoly rólunk oldallal rendelkeznek, amiben hosszan ecsetelik kik ők, mik a céljaik, mi a hitvallásuk.  Mindenkinek kötelező.

  1. Aktív közösségi média fiók: Minden nagy márka szuper aktív a közösségi médiában, beleértve a Facebookot, LinkedIn-t, Pinterestet, stb…Még akkor is, ha csak egy kis cégecske vagy, legyél jelen (főleg LinkedIn-en).
  2. Oldal név=kulcsszó: Az emberek márkákat keresnek, pl Kolping, YouTube, vagy Zalatnai Cini. Tudtad, hogy ha a Google egyedülálló brandnek minősít téged, ilyen sitelinket kapsz? Legalábbis nagyobb az esélyed…

 sitelinks

De nekem kell a Fortune 500-ban lenned, ahhoz, hogy ilyen elbánást kapj.

Te is kaphatsz ilyet, ha gyilkos backlinkeket építesz ÉS rákeresnek az emberek a nevedre a Google-n.

És ezt hogy?

Nagyon egyszerű! Csinálj egy nagyon jó oldalt!

  1. Márkajelzett horgonyszöveg: Az emberek nagy százaléka kattint egy ismert névre.

3. Lépés: Megbízható domain info

Tudtad, hogy a Google domain regisztráló is?

Csak éppen nem árulnak domain neveket.

Fura, igaz?

Tudod miért mentek át ezen az egész procedúrán, hogy azzá váljanak?

Mert ha ICANN által jóváhagyott regisztrátor vagy, nézegetheted a whois adatokat egész nap, nem úgy, mint a földi halandók.

Szóval, ha nagyobb bizalmat szeretnél tőlük, cselekedj ezek szerint:

Regisztráld a domain nevedet legalább 2 évre: A Google szeretné látni, hogy komolyan gondolod a dolgot.  Habár ezt többen kétségbe vonják, ártani nem árthat.

Legyen nyilvános: Az igazi cégeknek nincsenek titkosítva az adataik. (Nézz utána, ha nem hiszed.) A regisztrált címed is legyen valós és pontos. Ez is egy márkajelzés, hogy nézzétek, még irodám is van (még akkor is, ha az anyukád lakása).

Tedd bele a whois infokat a kapcsolat, vagy Adatvédelem/Impresszum oldaladra, így mutasd a Google felé, hogy nyílt kártyákkal játszol.

Talán kis dolgoknak tűnnek, de nézd így:

Melyik oldal tűnik megbízhatónak a számodra?

Weboldal 1# Magán whois, ami amúgy is lejár 3 hónap múlva, és nincs kapcsolat oldal.

Weboldal 2# Valós cím, és telefonszám, amelyek azonosak a hivatalos whois adatokkal, és.. 5 évre elő van fizetve a domain.

Gondoltam.

4. Lépés: Megbízható linkek

Mint minden a Google univerzumban, a megbízhatóság a linkek viszonylatában is visszaköszön.

A bizalom, amit másik honlapoktól kapsz, TrustRank-nak is hívják.

Így működik:

TrustRank

Vannak igazán nagy bizalmat élvező weboldalak, mint pl. .gov, .edu, CNN.com, stb.

Az internet legmegbízhatóbb oldalai ezekről kapnak linkeket.

Vagy máshogy:

Harvard.edu –> teoldalad= Ez király

Harvard.edu –>egymasikoldal –> teoldalad = nem annyira jó, de nem rossz

Harvard.edu –>egymasikoldal –>–> egymasikoldal –>–> egymasikoldal –>–> egymasikoldal –>–> egymasikoldal –>–> egymasikoldal –>–> egymasikoldal –>teoldalad =nem jóó

Ezért MINDIG nézd meg a másik oldal linkprofilját, mielőtt linket fogadsz tőle.

A PR (PageRank) sem mondja el a teljes igazságot.

Tegyük fel, hogy van két oldalad, ahonnét linkeket kaphatsz:

Oldal A: PR3, 1 link MIT.edu és 1 link a CNN.com-tól

Oldal B: PR5, sok blog komment, és blog hálózat linkek

Személy szerint nekem az A oldaltól a nap 24 órájában jöhetnének a linkek, még akkor is, ha a PR alacsonyabb is.

Azok az oldalak, akik a linkjeiket linkfarmokról gyűjtik, sokkal sérülékenyebben reagálnak az angoritmusváltozáskra.

Magyarul, gyűjts megbízható oldalakról származó linkeket!

5. lépés: Google hírek oldalairól származó backlinkek

 

A nagy Google szemében a Google Hírek által elismert weboldalak a legmegbízhatóbbak az interneten.

Érthető, a híroldalaknak megbízhatónak kell lenniük.

Ha „minden idők legjobb rappere”-re keresel rá, nagy a valószínűsége, hogy Vanilla Ice is fel fog bukkanni a találati listában.

De a híroldalaknak magasabb elvárásoknak kell megfelelniük.

Ahhoz, hogy ide bekerülhess, komoly átvilágításon kell keresztülmenned.

Az a helyzet, hogy a Google Hírektől linket kapni, nagyon nem egyszerű. Heteket kell eltölteni komoly cikk írással, és keresni valakit, akinek meg vannak a kapcsolatai, mielőtt oda bekerülhetsz. De..ez a link megváltoztathatja az életedet!

Nos, ha valaha is csodálkoztál rajta, hogy honlapok alacsonyabb PR-al, hogy lehetnek magasabb PR-al rendelkező oldalak előtt, talán most megkaptad a választ.

Ha eddig csak a linkeket építetted, és ezekre a pontokra nem figyeltél, azt is mondhatjuk, hogy vak voltál. Ha ezekre figyelsz, évekre bebetonozhatod magad a találati listán!

Forrás: https://backlinko.com

 

Miért utálja a Google a weboldalad?
5 (100%) 4 votes

Pin It on Pinterest