Egy vállalkozás online marketing stratégia nélkül olyan, mint egy hajó, kapitány nélkül.

Úgy gondolod, hogy el van túlozva?

Pedig nem így van, ha figyelembe vesszük a tényeket, hogy 2021-ig várhatóan több mint két milliárd ember fog online vásárolni, amely mind a termékeket, mind a szolgáltatásokat magában foglalja.

Elképzelve ezt a hatalmas számot, vajon mekkora esélye van egy kisvállalkozásnak, hogy kiszakítson egy kis darabot a tortából?

Megfelelő online hirdetési stratégiával a te vállalkozásod is mérhető eredményeket érhet el, függetlenül attól, hogy terméket vagy szolgáltatást értékesít.

Induláskor minden vállalkozás fejében EGY cél lebeg: mégpedig mindenáron, a lehető leggyorsabban növekedni. Ehhez azonban arra van szükség, hogy az emberek egyáltalán megismerjék a vállalkozást, a szolgáltatást, termékeket, vagy a márkát, amellyel rendelkezel.

Ehhez azonban megfelelő online marketing – és reklámstratégiára van szükség.

A következő kérdés pedig az, hogy melyik hirdetési stratégiát használd. A legjobb válasz az, amelyik leginkább megfelel a vállalkozás jövőképének és céljainak.

Hamarosan átbeszéljük a leggyakoribb online marketing kampányokat, mégis a legfontosabb arra koncentrálni, hogy a kampány összhangban legyen a vállalkozás céljaival.

Például nem érdemes az egész költségkeretet követőszerzésre fordítani, amennyiben a legfontosabb és legsürgetőbb cél az online értékesítés.

Amennyiben indítottál már online kampányt, megvizsgáltad már, hogy mely kampányok és a célok nincsenek összhangban? Az egyértelmű célok és stratégiai tervezés segítenek megelőzni a hibákat, amelyek áthúzhatják számításaidat az elvárt eredmények tekintetében.

 

á 

 

Online hirdetési kampány példák

 

A játék neve változatosság, amennyiben online reklámkampányról van szó. A kisvállalkozások tulajdonosai a következő kampányok közül választhatnak.

 

PPC (Pay-Per-Click) – Kattintás alapú fizetett hirdetések

 

A PPC hirdetések alkalmazása az egyik legáltalánosabb, ámbár nagyon hatékony online reklámstratégia, de elég sokba tud kerülni, ha nincs megfelelően optimalizálva.

Röviden, a fizetett hirdetések által weboldalad magasabb helyre kerülhet a Google keresési eredmények között a kiválasztott kulcsszavakra, vagy megjelenhet a Facebookon, és az általa kezelt platformokon a megcélzott közönségnek.

Amennyiben vállalkozásod olyan kulcsszavakra épül, amelyekre sokan keresnek és nagy a verseny, bizony ki kell nyitnod a pénztárcádat, ha komolyabb eredményeket szeretnél elérni.

Ennek elkerülése érdekében érdemes hosszabb kulcsszavakat használni, amelyekre valószínűleg kevesebb a keresés, de kisebb büdzsével is szép számú látogatószerzésre képesek, – amennyiben a megfelelő kulcsszavakat használod természetesen.

A hosszabb kulcsszavak is rengeteg lehetőséget rejtenek magukban, hiszen alapos kulcsszótervezéssel simán találhatsz olyan kulcsszavakat, amelyek jobban megfelelnek a költségvetésednek.

Szintén csökkenthető a költség a hirdetések megfelelő beállításával, megfelelő kulcsszó, landing oldal, hirdetési szöveg és bővítmények beállításával.

 

SEO – Online Tartalom Marketing, Keresőmarketing

 

A tartalommarketing remek lehetőség, amennyiben célzott forgalmat szeretnél irányítani weboldaladra, de brand építésre és elköteleződés növelésére is remekül használható.

Ebben a kampánytípusban szinte bármilyen tartalmat használhatsz, attól függően, milyen tartalommal rendelkezel már, vagy mit szeretnél használni; blog, infografika, videó stb.

A tartalom alapját a kulcsszavak kell adják. Tehát olyan tartalomra van szükséged, amely tartalmazza a megfelelő mennyiségű kulcsszavakat anélkül, hogy ez bármilyen módon zavarná az látogatót. Amennyiben a látogatókat zavarja, egy idő után a Google-t is zavarni fogja és hátrasorolással büntetheti a weboldalt.

A tartalom marketingre a blogbejegyzések a legalkalmasabbak. Érdemes minden bejegyzést egy előre meghatározott hosszú kulcsszó köré építeni, amely megfelelő, minőségi látogatót hozhat honlapodra.

A legfontosabb ezeket a hosszú kulcsszavakat megtalálni és megfelelően használni, amely egy kis kutatómunkával és a megfelelő eszközök használatával kutathatók fel.

Még nagyobb eredményt érhetsz el, ha a tartalommarketingen kívül az egész honlap egészségét is figyelembe veszed és a  SEO technikai, valamint az offsite és a bővebb onsite keresőoptimalizálás eszközeit is használod.  

Közösségi média

 

A közösségi média ereje nyilvánvaló. Megfelelő használatával nagyon komoly elérést képes prezentálni.

Le kell azonban tisztázni, hogy ahhoz, hogy a közösségi médiával kimagasló eredményeket produkáljunk, bizony be kell fektetni: időt és/vagy pénzt is.

Első lépésként itt is a célközönséget kell meghatározni, illetve, hogy ők melyik platformon találhatók meg? Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn?

Enélkül elképzelhető, hogy a befektetett energia kárba vész, nem érkezik a várt eredmény.

Választásunk eredményeként használhatjuk a fizetett vagy az organikus vevőszerzés lehetőségeit.

Amennyiben az organikus lehetőséget is választottuk, akkor is érdemes egy kis büdzsét az eredmények felturbózására elkülöníteni.

 

E-mail kampányok

 

Az e-mail kampányokat érdemes komolyan venni a vállalkozásoknak, hiszen remek eredményeket hozhatnak és nagyon egyszerűen kivitelezhetők.

Csak elhelyezel egy feliratkozó űrlapot a weboldalon, és lehetőséget adsz az érdeklődőknek, hogy értesüljenek legújabb akcióidról és híreidről. (Természetesen a GDPR elveinek megfelelően.)

A legtöbb hírlevélkezelő a feliratkozókat automatikusan elhelyezi az adatbázisában, így nagyon könnyen mozgósíthatók lesznek.

 

Az online marketing előnyei

 

Meg is érkeztünk. Összefoglalva, ha vállalkozásod online láthatóságát szeretnéd növelni, választanod kell egy kampányt a célodnak megfelelően.

A folytatásban azt vizsgáljuk, mik is azok az előnyök, amelyekhez az online marketing révén juthatsz.

 

1. Költséghatékonyság

 

A hagyományos reklámokkal összehasonlítva az online reklám gazdaságosabb, ami kisvállalkozások esetén döntő szempont. Nagyon oda kell figyelniük, mit és hova fizetnek, hiszen legtöbbjük erőforrása erősen korlátozott.

Kisvállalkozás tulajdonosaként, ha valaki úgy dönt, a hagyományos hirdetési formákat választja, mint például a nyomtatott hirdetések, hirdetőtáblák, tévéreklám stb., akkor jobb, ha komolyabb kiadásokra készíti fel magát.

És nem csak a grafikus béréről, vagy a hirdetés kiemeléséről beszélek, amennyiben professzionális hatást szeretnél kelteni, hiszen sokkal komolyabb költségek várnak rád.

Tegyük fel, hogy nagyot akarsz lépni és TV vagy rádió hirdetésben gondolkodsz.

Ezek a hirdetési formák valóban remek lehetőségeket rejtenek magukban, de arra is fel kell készüljél, hogy költségeid az egekbe emelkedhetnek (és rendszerint nem hozzák az elvárt ROI-t, de erről még később beszélünk).

Digitális hirdetések esetében a hirdetések büdzséje tervezhető és sok esetben ingyenes is lehet. A közösségi média oldalakon történő posztolás például ingyenes. Egy jól megírt poszt kimagasló eléréseket képes produkálni. Az ebből megtakarított pénzt pedig másra fordíthatod.

Még akkor is, ha Google hirdetés vagy a Facebook hirdetés lesz a választásod, 1000 megjelenítés, kattintás vagy konverzió után fizetsz, amivel sokkal többe emberhez jutsz el, mint a hagyományos hirdetésekkel, mégpedig lényegesen olcsóbban.

 

2. Az online marketing gyorsan, könnyen tervezhető

 

A digitális reklám másik előnye, hogy gyorsan és egyszerűen megtervezhető.

Ugyanez nem mondható el a hagyományos reklámról, amelyet jóval előre érdemes tervezni, amely heteket, de akár hónapokat is igénybe vehet.

Online reklámozás esetében ez sokkal gyorsabban megy. A digitális hirdetési kampány felállításához szükséges idő sokkal gyorsabban kivitelezhető, mint a hagyományos reklámkampányoké.

Természetesen nem a marketing stratégiai kampányokról beszélünk, amelyek sokkal jobban teljesítenek hosszabb távú célok tervezésével.

De tegyük fel, hogy hirtelen úgy döntesz, beragadt termékeidet azonnal kiárusítanád.

Online marketing esetében gyakorlatilag percek alatt elindíthatsz egy hirdetési kampányt, feltéve, ha tudod mit kell csinálni.

Egy hagyományos marketing kampányt képtelenség ilyen gyorsan kivitelezni.

Mindössze annyit kell tenni, hogy “megnyomsz pár gombot”, és hirdetésedet akár az egész világ láthatja. Szintén megjegyzendő: ha tudod, mit csinálsz. Letiltott hirdetési fiókkal vagy elutasított hirdetéssel természetesen lényegesen lassabb a folyamat.

Az online hirdetések lehetővé teszik az azonnali változtatásokat, ha szükség lenne rá. A megfelelő analitikai eszközök remek lehetőségeket kínálnak a hirdetések optimalizálásához, hogy minél jobb eredményeket érhess el hirdetéseid által, vagy javítani tudj egy kevésbé jól teljesítő hirdetés esetében.

Az idő pedig nagyon fontos tényező egy vállalkozás, – főleg mikró és kis vállalkozások, startupok esetében, – akik jelentős hátrányba kerülhetnek egy félretervezett hirdetés által.

Az időmegtakarítás pedig egyet jelenthet a gyorsabb ROI (befektetés megtérülése) -val, ami újonnan indult vállalkozás esetében életbevágó lehet.

 

 

3. Könnyen utánkövethető

 

 

Az online marketing könnyen tervezhető és könnyen után is követhető.

Ha információt szeretnél szerezni online kampányod teljesítményéről, pár kattintással megszerezheted a kívánt információkat.

Tudni szeretnéd, hogy mi működik jól és  mi kevésbé? Komplett analitikai elemzést kaphatsz, amellyel megfelelően optimalizálhatod hirdetésedet. Az elemzések nagyon fontosak a digitális hirdetések esetében, amely az egyik legnagyobb előnyük a hagyományos hirdetésekhez képest.

Például változtathatsz a hirdetés szövegén, időbeni elosztásban, a lokális célzásokon vagy a fizetési beállításokon a jobban vagy rosszabbul teljesítő kampányok esetében. Hol kattintottak többen vagy kevesebben, mennyit fizettél a kattintásokért, melyik hozta a magasabb konverziót stb.

Egy óriásplakát vagy akár szimpla képes újsághirdetés esetén, milyen gyorsan tudnál változtatni egy rosszul teljesítő hirdetés esetében?

Láthatatlan marad számodra minden fontos információ, hogy milyen típusú embereket vonzott be, hányan látták, képtelen vagy mérni azokat az eredményeket, amelyek alapján konkrét elképzeléseket kaphatnál arról, amin módosítanod kellene.

Fordítsd az analitika adta lehetőségeket a javadra, hiszen ebben rejlik az online marketing előnye a hagyományoshoz képest.

 

4. Könnyen módosítható

 

Az online reklámok könnyen monitorozhatók és frissíthetők, ami példátlanul hasznos eszközt ad a kezünkbe. Az elemzések által kapott eredmények több kis és nagyobb változtatást is szükségessé tehetnek.

Eszedbe jutott egy sokkal jobb ötlet, mint amit tegnap hirdetni kezdtél? Vagy egy órával ezelőtt? Vagy csak egy villám akciót szeretnél meghirdetni a weboldaladon?

Nos, amennyiben online hirdetsz, ezt pár apró módosítással megoldhatod, függetlenül attól, hogy Google Ads, Facebook Ads Manager vagy egyéb közösségi média eszköz volt a felület, ahol azt feladtad.

A hagyományos, offline hirdetéseknél milyen gyorsan lennének ezek a módosítások kivitelezhetők? Ha egyszer feladtad a hirdetést, onnan nincs visszaút.

Ha mégis ragaszkodnál az offline hirdetésekhez, jobb, ha duplán, triplán is ellenőrzöd a szöveget, a dizájnt, a színeket és a hirdetés minden aspektusát, mielőtt élesbe menne.

 

5. Célozható

 

Az online marketing pontosan célozható, ami azt jelenti, hogy tejes kontroll alatt tarthatod, ki látja a hirdetésed.

Ami ennél is fontosabb, biztos lehetsz benne, hogy hirdetésedet csak azok láthatják, akiket valóban érdekel.

Hogyan lehetséges ez? A legtöbb közösségi média hálózat és a Google is információkat gyűjt felhasználóik viselkedéséről és érdeklődési köréről. Ez persze nem azt jelenti, hogy személy szerint be tudod azonosítani, személy szerint ki, mi iránt érdeklődik. A Google és a közösségi média összegyűjti ezeket az adatokat és becélozza neked.

Milyen gonoszság, hogy ezek a vállalkozások kémkednek utánad? Akkor ezeket a szempontokat gondold át:

  • Használod ezen cégóriások alkalmazásait? Nos, ők sem karitatív szolgálat és azért, mert te ingyenesen használod azokat, ők meg is szeretnének élni, folyamatosan fejleszteni és újítani akarnak.
  • Ezeket a fejlesztéseket és beruházásokat részben abból finanszírozzák, hogy hirdetéseket jelenítenek meg a felületeiken.
  • Minél pontosabban tudsz célozni, annál nagyobb ROI-t érhetsz el a hirdetéseid megjelenítése által.
  • Minél pontosabb adatokat gyűjtenek, annál magasabb a bevételed és csökken a költséged.
  • Másik oldalról megtekintve: ha már így is- úgy is kapsz hirdetéseket, nem jobb neked, ha számodra releváns hirdetéseket látsz? Pl. házasság előtt megtalálhatod a számodra tökéletes szertartásvezetőt, vagy életed nyaralásán vehetsz részt, ha utazni szeretnél. Vagy… férfiként nézegetheted a női bugyik kínálatát, nőként pedig olvashatsz a legújabb szögbelövő előnyeiről… Nos?

 

Tegyük fel például, hogy van gyermekruházattal foglalkozol és 2-3 éves gyermekek számára készült ruházatot szeretnél reklámozni.

A Google Ads-ben célozhatsz releváns kulcsszavakra keresőkre, amelyeket a szülők írnak be a keresőbe, de akár a közösségi médiában is megcélozhatod a hasonló korú kisgyermekek szüleit!

Az online megjelenés másik hatalmas előnye, hogy bárhol megjelenítheted a világon azoknak, akik potenciálisan érdeklődhet kínálatod iránt.

Offline médiában vajon mekkora összeget kellene erre költened?

Csak képzeld el, mekkora lehetőségeket rejt ez a megoldás vállalkozásod számára.

Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy túllépj korábbi korlátaidon és új, még több potenciális ügyfelet szerezz, ami még nagyobb megtérülést hozhat vállalkozásodnak, ami az elsődleges szempont minden cég életében, legyen az bármekkora méretű.

 

Online kampányok tervezésekor szintén nagyon fontos a megfelelő célok ismerete, a vásárlói érdeklődésnek megfelelő elhelyezése a hirdetésekben, ezzel biztosítható be leginkább a minél korábbi megtérülés és automatizálható a vevőszerzés folyamata.

Az online hirdetések világában nincs semmi titok. Semmi másra nincs szükség, mint egy megfelelő tudással rendelkező csapatra, vagy online marketing ügynökségre, aki rendelkezik azzal a tudással, amellyel a hirdetések sikerre vihetők.

A digitális forradalom ereje teljében van. Ha nem használod ki a lehetőségeket, amiket nyújthat, bizony komoly hátrányba kerülsz versenytársaiddal szemben.

 

 

Milyen hasznos volt számodra ez a tartalom?

/ 5. Ennyi szavazatból:

Örülünk, hogy hasznosnak találtad ezt a cikket.

Több értékes tartalomért kövess bennünket a Facebookon is!